Aryan Lee memberhentikan keretanya dihadapan Tadika untuk menjemput anaknya Ariz Raykal kini berusia 6 tahun.
Pintu kereta dibuka, Ariz masuk kedalam kereta. Hari ini tidak seperti biasa ada kelainan pada mood kanak-kanak itu. Aryan Lee tidak berpikir selain kepenatan seharian melakukan aktiviti di Tadika.
"Ariz nak papa belikan ice cream tak" kepala anaknya diusap sayang
"I don't want ice-cream, I want mummy" balas Ariz mulutnya sedikit memuncung
"okey-okey dah sampai.."Aryan Lee membelok kereta memasuki perkarangan banglo miliknya.
belum sempat Aryan mematikan enjin kereta Ariz terlebih dahulu turun dari kereta dan berlari masuk kedalam rumah. Maria yang berada di meja makan sedang menghidang makan tengahhari terperanjat saat Ariz meluru dan terus memeluk kakinya.
"hai, sayang mummy dah balik. Ariz kenapa sayang" Maria menunduk menyamai paras anaknya
"Panasnya badan ni sayang"Ariz melentokkan kepalanya dibahu Maria.
Maria lantas mendukung anaknya untuk dibawa ke bilik tidur untuk dimandikan dan diberi ubat.
"Bie Ariz demam ni, I nak bagi dia makan ubat kejap" beritahu Maria saat melihat suaminya yang baru melangkah masuk, Aryan Ler mengikuti langkah si isteri naik ke atas.
"Bie nak mandi nak pergi solat jumaat ni, kejap lagi kita bawa Ariz pergi klinik" kata Aryan mengusap belakang badan Maria serta dikucup belakang kepala Ariz lalu dia berlalu ke bilik
🌸🌸🌸
Ariz susahpun dibawa ke Klinik oleh orang tuanya, yang paling risau adalah Maria. Risau terhadap kesihatan satu-sutunya anaknya Ariz adalah nyawanya.
Maria berbaring diatas katil bersebelahan anaknya, kepalanya dipangku sambil mengerengkan badan memerhati segenap wajah si anak. Ariz memang manja dengan mummynya dan bertambah manja bila sedang sakit persis papanya.
Aryan yang baru selesai membersihkan diri dan bersiap memakai seluar pendek berserta singlet masuk kebawah selimut bersebelahan anaknya.
"Bie..." panggil Maria
"hhmm...ye baby?"balas Aryan Lee manja sambil memandang wajar Maria
"Ariz always ask me, when he can get adik"beritahu wanita itu.
" biasa la Baby, maybe dia terpengaruh dengan kawan-kawan. tapi...Dia tak pernah pula tanya I" kata Aryan hairan
"you jangan la garang sangat dengan dia, takut la dia nak mengadu dekat you"
"yelah, I cuma nak anak I jadi lelaki yang kuat taknak manja-manja. Nanti jadi lembik marah sikit dah nangis macam mummy dia" Aryan tergelak dihujung katanya
"You gelakkan I biy, fine manja macam mummy, you belum tengok lagi dia punya perangai memberontak anak you ni"
"I gurau je laa, tak apa esok lusa dia lupa la tu pasal adik tu, you tak payah nak fikir sngat"nasihat Aryan kepada isterinya.
Aryan mangangkat sedikit kepalanya mengucup dahi Maria kemudian anaknya sebelum mereka melelapkan mata yang terasa berat.
🌸🌸🌸
"Mummy Ariz nak adik....iskk..eeiii..mummy...why you don't want give me adik..eerggg..." teresak-esak budak lelaki itu menangis seperti dipukuli ibunya.
"Mummy kan ada Ariz, you're my baby sayang" pipi Ariz diusap untuk menenangkannya.
Aryan yang baru pulang jogging dihari minggu itu bersandar di pintu masuk melihat dua orang mesayangannya.
YOU ARE READING
Peluang Kedua Untuk Dia
RomansaKahwin aturan ibubapa tidak bagi mereka, perkahwinan yang dirancang ganjaran harta dan kemewahan jadi taruhan namun bukan itu tujuan utama, perkahwinan adalah dasar untuk mengaburi hubungan terlarang antara kawan baik, adik perempuan sebagai taruha...