Bab 15

353 6 0
                                    

sudah hampir seminggu Maria dihospital, harini Maria dibenarkan pulang,Aryan Lee memandu kereta membelah jalan menuju kekediaman mereka.

Setibanya mereka dihadapan rumah, Aryan Terlebih dahulu keluar dari perut kereta lalu bergerak kearah isteri. Aryan membantu menurunkan kedua belah kaki Maria lalu menghulur tangannya untuk membantu Maria keluar dari kereta.

"slowly baby....sakit?"

"sakit sikit..."sebelah tangan Maria memegang tangan Aryan manakala sebelah lagi ditekap dibahagian perutnya

Aryan memimpin Maria perlahan menaiki tangga menuju ke kamar mereka, lalu membaringkan si isteri.

"you rest, I nak mandi pastu solat asar. Kejap lagi mama dengan papa datang nak hantar Ariz balik" conforter dikemaskan kucupan diberi sebelum Aryan melangkah masuk kedalam bilik mandi

🌸🌸🌸

Aryan melangkah kebilik dengan mendukung Ariz, pintu dibuka terlihat Maria sedang bersandar dikepala katil bermain Iphonenya.

"mummy..meee..."seru anak kecik itu tangannya digapai kearah Maria.

"rindunya sayang mummy ni, come"panggil Maria manja lalu menghulur tangan untuk mengambil anaknya dari dukungan Aryan.

Ariz yang sudahpun didalam dakapan Maria memeluk erat leher ibunya seperti tidak mahu lepas, Aryan yang perasan kerutan didahi Maria menjadi risau

"Ariz. sini dekat papa, mummy sakit tu"Aryan cuba menarik sebelah tangan Ariz yang masih melingkar dileher Maria

"no...mummy...eeiii...." jerit Ariz kakinya dipijak dibahagian perut Mummynya seperti hendak berlari.. memanjat tubuh ibunya.

Aryan Lee sudah kaget saat melihat si isteri mengenggam birai katil dengan tangan kirinya dengan muka berkerut menahan sakit

"okey sayang...duduk dengan Mummy..." Maria mengusap lembut belakang Ariz dengan tangan kanan untuk menenangkannya

"baby okey?, kalau sakit sangat bagitahu biy tau" pesan Aryan, kaki Maria yang berlunjur dibawah conforter diusap. Maria hanya memberikan senyuman manis dengan bibir pucatnya.

"Yan ni mama ada bawakan makanan untuk Maria"Pn'sri Halina di depan pintu menyapa pandangan mereka tertumpu pada wanita berusia itu.

"mama, masuklah. sorry mama, Maria tak turun.." kata Maria

Pn'sri Halina meletakkan dulang dimeja sebelah Maria, ibu mertuanya duduk dibirai katil lalu memeluk dan mencium dahi Maria.

"Ariz you want chocolate, come on buddy we get some chocolate downstairs"Ariz yang mendengar perkataan chocolate terus menghulurkan tangan kepada Aryan. Lalu mereka beredar dari situ.

"Mama nak minta maaf sebab dah salah sangka dengan kamu, mama betul-betul menyesal"

"Mama tak ada salah, Maria dah anggap mama ni macam ibu kandung sendiri, Maria cuma nak tumpang kasih sayang Mama saje" air mata yang sedari tadi tertahan akhirnya mengalir jua

"ye sayang, Mama sayang Maria sama macam mama sayang Aryan. Dah tak mau menangis sini mama suapkan kamu makan" jemarinya mengelus lembut air mata Maria terasa sebak didada.

🌸🌸🌸

Beberapa bulan berlalu

Aryan Lee menapak masuk kebilik kerja Haura, dia duduk dikerusi berhadapan adiknya setelah dijemput.

"Haura kai free tak sekarang?"

"yes I am"

"aku...just wanna say thanks sebab kau dengan Athar dah banyak bantu aku. Event aku jahat dengan korang..but still..."

"Haura dah maafkan abang, ada hikmah semua ni berlaku.Kalau tak kerna abang Haura mungkin takkan kawin dengan Athar kan"

"Assalamualaikun, ada apa seru nama Hubby ni sayang, Aryan kau pun ada"mereka serentak memandang kearah suara di depan pintu.

Syed Athar melangkah kearah si isteri.

"Abang dah alang-alang ni jom la lunch sekali"Haura mempelawa abangnya syed Athar hanya tersenyum kearah wanita kesayangannya itu.

"aku nak kena balik tengok Maria"

"kau bro berkepit je dengan bini sekarang ni, Anak kau pon dah 2tahun lebih kan, bila nak tambah lagi"

"bukan rezeki aku lagi, Maria miscarriage baru balik dari Hospital 3 hari lepas. I got twin. Insya Allah korang doakan laa lepas ni. Korang jangan bagitahu mama pula nanti Maria marah aku dia taknak mama risau" Syed Athar menepuk bahu Aryan Lee

"Inalillah, korang jangan putus asa. Haura dengan Athat sentiasa berdoa untuk keluarga kita smua"balas Haura sayu

Mereka turun bersimpati dengan dugaan yang menimpa Aryan dan Maria. Aryan bangun dari kerusi berpamitan sebelum beredar dari situ

🌸🌸🌸

Syed Athar membawa keluarganya pulang ke kediaman Pn'sri Fatima, semua adik beradiknya berkumpul dirumah peninggalan bapa mereka itu. Mereka membuat BBQ pada malam hari dihalaman rumah hanya mereka sahaja disitu tanpa ada orang luar.

Mereka meluangkan masa bersama sepanjang hari dengan perasaan yang gembira.

🌸🌸🌸

Haura duduk dibalkoni bilik, merenung bintang dilangit yang cerah ditiupi angin malam sambil berpeluk tubuh, terasa ada tangan yang menjalar di lengannya dan bahu terasa berat.

"Sayang buat apa dekat luar ni sorang-sorang hhmm?"bisik Syed Athar ditelinga Haura

"saja bosan, anak-anak dah tidur. Daddy dorang pula sibuk dengan kerja"

"Sorry sayang sebab lately ni Hubby tak ada masa dengan sayang dan anak. Hubby sebenarnyakan bersyukur sangat dapat sayang sebagai isteri Hubby"pipi kanan Haura dicium

"why....?"Haura memusingkan badan memandang Syed Athar. Jari-jemarinya mengusap rahang si suami sambil mata tidak lepas memandang wajah kacak hampir 2 tahun memandang tidak jemu.

"Sebab sayang terima baik buruk Hubby. sebab sayang beri Hubby peluang kedua untuk bersama dengan sayang. Hubby janji takkan sia-siakan peluang tu" Mata mereka bertentangan cukup untuk merasai kasih sayang yang hadir.

"Terima kasih juga sebab Hubby sentiasa sabar layan Sayang dan anak-anak, sabar layan kerenah kami, selalu buat yang terbaik untuk keluarga kita." Air mata akhirnya menuruni lekuk pipinya

"I love you Haura Lee" Syed Athar terus mengucup bibir pink Haura lalu mencempung tubuh kesayangannya measuk kedalam bilik.

Tamat.

Peluang Kedua Untuk DiaWhere stories live. Discover now