Keluarga besar Syed Athar dan Haura serentak datang ke Hospital untuk melawat Haura dan anaknya, mereka begitu teruja manakan tidak, Haura dan Syed Athar masih merahsiakan jantina bayi itu, mereka semua juga tidak tahu yang Haura mengandungkan anak kembar.
pintu bilik vvip itu dibuka, mereka melangkah masuk kedalam, Hanna Lee terlebih dahulu meluru ke arah kakaknya, dia tidak sempat lagi bertemu kakak kesayangannya itu memandangkan dia baru pulang ke Malaysia 2 hari lepas.
"kakak, I miss you. Baby mana...eeii tak sabarnya nak tengok" dipeluk kejap kakaknya itu.
"I miss you too hanna. Awalnya semua sampai, abang keluar pergi ambil baby" tangan ibu, bapa dan mertuanya disalami.
beberapa minit kemudia pintu bilik itu dikuak dari luar, semua yang berada disitu diam terkaku. Syed Athar menolak bayinya masuk diikuti seorang nurse juga membantu menolak masuk seorang lagi bayinya.
"what...."hampir menjerit mereka
Haura memandang suaminya begitu juga Syed Athar dan mereka tergelak dengan reaksi keluarga besar mereka.
"Surprise"kata Haura
"Alhamdulillah, sepasang pula tu"Kata Tan'sri Farhan teruja. lalu dia mengambil cucu lelakinya dan dibawa ke pangkuan
Bayi perempuan itu pula digendong oleh Pn'sri Fatima.
Syed Athar menapak kearah Haura lalu bertenggek disebelah isterinya. Bahu Haura dirangkul dan satu ciuman hinggap diubunnya.
🌸🌸🌸
Hampir seminggu berada di Hospital, Haura dan bayi-bayinya dibenarkan pulang memandangkan tiada sebarang masalah kesihatan. Haura keluar dari perut kereta dipimpin oleh Syed Athar sementara anak-anaknya yang berada dalam baby seat dibelakang diambil dan dibawa masuk oleh Pn'sri Halina dan Hanna awal lagi.
"Hubby slowly, sakit lagi ni...tak boleh nak gerak laju-laju"Haura memaut lengan suaminya.
"sorry sayang....tak apa jalan baik-baik" ingin saja Syed Athar mengendong si isteri tetapi awal-awal lagi sudah ditolak.
Haura duduk kamar di tingkat bawah, alasannya Haura tidak perlu turun dan naik tangga.
Syed Athar membantu isterinya dengan mengangkat kaki isterinya. Haura menyandar badannya dikepala katil
"kakak...baby lapar ni mama kata" Hanna Lee yang mengendong bayi lelaki menuju ke arah kakaknya lalu bayi itu bertukar tangan
sementara Syed Athar pula sudah keluar dari kamar untuk mengambil anak gadisnya, diikuti Hanna Lee dibelakang.
"sayang ibu lapar....bismilah"bajunya disingkap keatas lalu didekatkan mulut kecil bayi lelaki itu didadanya.
Suaminya menapak masuk kedalam bilik, katil didekati perlahan meletakkan bayi perempuan mereka di tilam bayi yang terletak ditengah katil, kemudian dia berbaring mengiring disisi anaknya.
"hai princess daddy, sayang see dia buka mata. You're too cute sayang daddy, ur eyes, mouth and eyebrows same like my wife" jari telunjuknya menyentuk bahagian wajah bayi perempuan itu.
"tapi semua cakap anak dua-dua ikut muka daddy" bayi lelakinya yang sudah kekenyangan diletakkan disebelah adik kembarnya.
"yelah. waktu sayang tidur hubby cakap dekat babies nanti keluar ikut muka daddy baru boleh jadi geng" Syed Athar sudah ketawa mengusik.
"yelah semua daddy, ibu yang lama menahan sakit, ibu susah payah meneran keluar dua-dua at last nak jadi geng daddy"rajuk Haura
"sayang jangan la merajuk, mana tau nanti bila hubby dah tak ada nanti, sayang tenung muka anak-anak teringat dekat daddy dorang nikan" jari jemari Haura dielus lembut
YOU ARE READING
Peluang Kedua Untuk Dia
RomansaKahwin aturan ibubapa tidak bagi mereka, perkahwinan yang dirancang ganjaran harta dan kemewahan jadi taruhan namun bukan itu tujuan utama, perkahwinan adalah dasar untuk mengaburi hubungan terlarang antara kawan baik, adik perempuan sebagai taruha...