حياة ومراد ٤

10.7K 182 15
                                    

حياة ومراد
    الجزء الرابع
         روني محمد

(اللهم صل وسلم وبارك علي سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم)

   حياة لما لقيت عاصم دخل وقفل الباب بالمفتاح أترعبت وكانت خايفة منه ..
حياة : عاصم انت بتعمل ايه افتح الباب...

عاصم قرب منها وابتسم بخبث وقال
-: ايه يا حياة خايفة مني ، مش أنا عصومه حبيبك...

حياة جريت ناحية باب الشقة وحاولت تفتحه
حياة : عاصم أفتح الباب متخلنيش أصرخ ألم عليك الناس...

عاصم : هتلمي عليه الناس ليه هو مش انتي الي جاية بمزاجك...

حياة : عاصم  متستعبطش انت عارف أنا ايه كويس... ومش واحدة زبالة من الشارع

عاصم  رجع لورا خطوتين وقعد عالكرسي وحط رجل على رجل وقلها
-: وانا مش هعمل حاجة ، لو عاوزة تمشي يبقى تمضيلي على كام ورقة كده قبل ماتمشي...

حياة بخوف : ورق ايه الي عاوزني امضي عليه عاصم انت بتتكلم وبتعمل كده ليه ؟

عاصم بتمثيل : معلش يا حياة أعزريني انا غرقان  فالديون وهتسجن وانتي الي في ايدك تطلعيني ....

حياة : عاصم أنا مش فاهمة حاجة هو مش انت جايبني نتفرج عالشقة الي هنتجوز فيها !!

عاصم : لا يا حياة الشقة دي مفروشة زي مانتي شايفة مأجرها باليوم ، ها تحبي نطلب بوليس الأداب ولا هتمضيلي علي كام ورقة حلوين...

حياة بدموع : ورق ايه الي عاوزني امضي عليه..... حرام عليك تعمل فيه كده...

عاصم قام وقف وقرب منها خطوتين وقال
-: حياة انا مش عاوز أذيكي ، انا أسف غصب عني الديون كتير عليه ولو مسدتش هدخل السجن ،....

حياة بدموع : تقوم تعمل فيه كده ، انا ألي وثقت فيك وحبيتك تعمل فيه كده !!

عاصم بتمثيل : حياة انا أسف وعارف اني ظلمتك بس أستني عليه شويه وهسددلك كل حاجه كل مليم اخدته هدهولك بس امضي عالورقتين دول...

حياة : ايه الورق ده ؟

عاصم : دول ايصالات أمانة لواحد عاوز مني فلوس فهديهمله عشان يصبر على فلوسه...

حياة : لا يا عاصم مش همضي...

عاصم بشر : يبقى متزعليش يا حياة من الي هعمله فيكي...

   عاصم قرب منها ولسه هيمد ايده على هدومها حياة انهارت وقالت
-: خلاص...  خلاص أنا موافقة...

ابتسم عاصم ابتسامة شيطانية وقال
-: أيوة كده تعجبيني وانتي مطيعة...

مسكت حياة القلم وهي بترتعش ومضت على ايصالات الأمانه ، وقالت
-: هات المفتاح...

مسك عاصم الايصالات وبص فيها وبعدين طلع المفتاح واداهولها ، جريت على باب الشقة فتحته ومشيت.....

اسكريبتات بقلمي روني محمد (مكتملة )حيث تعيش القصص. اكتشف الآن