bab 1

1.9K 279 40
                                    


[ note: Yg dh baca story sis, actlly story ni tk beruba pun, storyline still sama just a few things yg sis edit okey enjoy! ]

[ note: Yg dh baca story sis, actlly story ni tk beruba pun, storyline still sama just a few things yg sis edit okey enjoy! ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Seperti rutin harian, Tania Nadtriysya bangun dari tidur setelah cahaya matahari masuk kedalam biliknya.Tania mengambil tuala dan terus masuk ke dalam bilik air.

Setelah selesai bersiap..Tania mengemas bilik tidur nya dan turun ke bawah.Dia mula membuat sarapan sendiri memandangkan dia tinggal berseorangan di rumah agam itu.

Mummy dan daddy nya dah lama meninggalkan dia berseorang di negara ni dan memulakan hidup baru mereka di Malaysia.Entah dah berkali kali mereka mengajak dia tinggal sekali di Malaysia..tapi dia menolak dan ingin menghabiskan pembelajaran di bumi England ini.

Tania mengambil kunci kereta Zenvo ST1 dan memakai kasut nike berwarna black. Kereta zenvo st1 yang berwarna kelabu itu meluncur laju meninggalkan perkarangan rumah.

University Of Oxford

Setelah selesai me'parking' kereta,Tania berjalan masuk ke dalam perkarangan University. Wajah nya yang sentiasa nampak dingin membuatkan orang di sekeliling agak takut menegurnya, namun itulah yang ia mahukan

"Hye Nad..good morning" sapa Elys fazonna dengan ceria, merangkap sepupu kepada tania belah daddy nya.

"Morning"

"Jum breakfast..kau dah breakfast belum?"Elys merangkul lengan Tania, mereka berjalan bersama..mata mata yang memandang hanya di biarkan.

"Aku dah breakfast kat rumah" Tania hanya membiarkan lengan nya menjadi mangsa hayunan Elys.

"Alah jom lah Nad..kau teman lah aku" Elys membuat muka comel.

Tania memandang Elys dengan muka toya,

Elys fazonna tergelak, jarang tahu nampak sisi kerek sepupunya itu, riak wajah nya kosong saja memanjang,

"Arrr tak kira..Kau kena teman aku jugak..jom" Elys terus menarik tangan Tania masuk ke dalam salah satu cafe di university itu.Tania mengeluh kecil.

____

Tania masuk ke dalam dewan kuliah setelah penat melayan kerenah Elys. Mata keemasan itu meliar mencari tempat duduk kosong sebelum bertentang mata dengan seorang yang tak dapat di lihat dengan mata kasar. Macam mana Tania tahu, sebab dia dapat rasakan aura asing dalam bilik kuliah itu.

Dia mengeluh perlahan lalu duduk di tempat yang kosong. Orang yang dia lihat tadi terus menerus merenungnya.

Sedar tak sedar..masa berlalu terlalu cepat. Tania mengemas alat tulis dan keluar dari dewan kuliah.

Dia mengeluarkan kunci kereta dan terus masuk ke dalam kereta Zenvo ST1 miliknya.
Baru saja dia memanaskan enjin,Orang yang merenungnya tadi sudah berada di dalam kereta.

"Kau nampak aku kan?" soal orang itu dengan renungan dingin.

Tania hanya mendiam kan diri dan membawa kereta nya meninggalkan kawasan university.

"Kau tak payah buat buat tak nampak lah..aku tau kau nampak aku" Makhluk itu tersenyum sinis.

Kereta Tania berhenti ketika lampu isyarat berwarna merah. Dia menoleh menghadap Jejaka itu. Ye makhluk itu jantan.

"Ha'ah, aku nampak kau..sekarang kau duduk diam jangan semakkan kepala hotak aku" hambur Tania berbahasa melayu, lantak dia lah tak faham ke tak.

Kereta nya terus melunjur laju di jalan setelah lampu isyarat bertukar ke warna hijau.

"How ?" soal Makhluk itu..agak mustahil seorang manusia dapat melihat nya, jarang sekali bahkan tidak pernah.

"Bukan urusan kau "

Orang itu hanya mendiamkan diri, dia terus merenung Tania yang fokus memandu kereta nya.

"Get out" Arah tania ringkas. Naik rimas dia bila terus ditenung oleh lelaki itu.

"No"

Dia hanya merenung Tania..tertanya-tanya siapakah perempuan di hadapan dia kini. Manusia mana boleh nampak dirinya selain orang dari dunia nya sendiri..kalau nak cakap perempuan ni dari dunia yang sama dengan nya. Macam mana Tania boleh wujud,Tania boleh di lihat orang, Tania hidup seperti manusia biasa sedangkan dia, Dia hanya boleh melihat manusia dan manusia tak boleh lihat nya. Mustahil gadis ini dari dunia nya.

The Immortal SpiritWhere stories live. Discover now