Tania berhentikan kereta nya di tepi jalan sebelum memusingkan badan nya menghadap makhluk asing itu."I said get out ghost " Tania beriak kosong,bukan sekali dia kena macam ni. Boleh di katakan setiap hari dia akan hadap situasi ni. Dia hanya merenung kosong orang itu tanda dia betul betul dah bosan.
Orang yang duduk di sebelah Tania itu tenggelam dalam renungan kosong Tania, walaupun renungan itu kosong, mata berwarna emas itu tetap cantik di pandang. Dia terpaku seketika sebelum Tania menekan hon kereta dan berjaya mengembalikan makhluk itu ke realiti.
"ghost?" soal nya dengan mimik muka terkedu,Dia panggil aku hantu?..Seriously
"Yeah ghost..get out of my car" ulang Tania dengan nada bosan. Dah tau diri tu hantu nak persoalkan lagi kenapa..tapi hantu yang dia jumpa kali ni nampak elok je muka..takde cacat celah.
"I'm not ghost"suka hati dia je cakap aku ni hantu.
"Habis tu..kau nak cakap kau ni manusia lah ?"balas Tania sedikit berang. Dah mati tu mati jelah.
"No, I'm Luke" Dengan nada selamba dia memperkenalkan diri.
Tania menutup mata nya seketika, Menahan sabar. Nak lempang tapi kena sedar, dia bukan boleh sentuh makhluk ni pun, lempang angin je nanti buat apa.
"I didn't ask your name" suara Tania tertahan-tahan.
"I told you"
Tania memandang Luke tajam. Rasa nak tembak je dahi licin depan dia ni..biar berlubang terus
"Chill miss, why do you get angry"
"Get out of my car "Tania sedikit meninggikan suara.Sikap panas baran nya yang membuatkan dia cepat panas hati.
" No " jawab Luke ringkas. Dia nak ikut dengan Tania memandangkan Tania orang pertama dia jumpa yang boleh melihat nya. Dia tak perna bercakap dengan manusia sebelum ni.
"Get out"Nada nya mula kendur
"No"Luke begitu tenang memandang wajah Tania
"Get out"tegas Tania.
"No"
"G.E.T O.U.T" Tania menekankan lagi setiap perkataannya.
"No" Luke masih beriaksi sama.
Melihat sikap degil lelaki itu. Tania mendekatkan diri nya dengan Luke sebelum membuka pintu kereta bahagian lelaki itu dan menendang Luke sehingga makhluk itu tercampak keluar dari kereta nya. Dia terus menarik dan menutup pintu kereta lalu melunjur laju di jalan meninggalkan Luke yang jelas terkejut.
Tania berhentikan kereta bila lampu isyarat bertukar merah.
"Padan muka" gumam Tania perlahan sebelum dia terdiam sendiri.
"Aku dapat sentuh dia ke tadi "bisik Tania, Dia termenung memikirkan hal itu sebelum tersentak dek bunyi hon dari kereta belakang.
Sedar lampu isyarat bertukar warna. Kereta nya laju saja melunjur di jalan tar itu.
To be continue...
YOU ARE READING
The Immortal Spirit
Mystery / Thriller[ Mystery + Fantasy ] Tania.. Seorang gadis cantik yang kasar dan dingin. Mempunyai mata berwarna Emas yang indah Tetapi... Mata itu juga mempunyai rahsia tersendiri Mata yang boleh melihat makhluk selain manusia. Luke.. Jejaka dari dunia magic yan...