bab 10

1K 197 54
                                    


"Luke?"

Luke melemparkan senyuman nipis.

"You still remember my name..huh?" Luke mengangkat kening nya sebelah.

Huhh.. Tania hanya 'roll eyes'. Perasan betul.

"I got to go..see you princess" ucap Luke mendekatkan bibirnya ke telinga Tania dan terus lesap begitu saja.

Tania berhenti berjalan. Dia terjeda seketika, 'Tak dia tak tahu..Mustahil dia tahu'

" What's wrong Miss ? " soal bodyguard nya itu.

" Nothing " Tania terus melangkah masuk ke dalam kereta.

****

Setelah memparkingkan kereta nya. Tania bergerak keluar, Dia memandang sekeliling... Ramai yang melirik ke arah nya, dia diam dan teruskan melangkah,

"Nad!!!" jerit seseorang dari kejauhan.

Tania menoleh ke arah suara itu sebelum diri nya di peluk kemas.

"Kau pergi mana hah? Hilang camtu je" Elys melepaskan pelukan.

"Aku balik Malaysia"

"Lahh..kau balik tak bagitahu aku pun" Dia berjalan beriringan dengan Tania.

"I told you now" balas Tania.

"Ishh kau ni.. Maksud aku, kenapa tak bagitahu awal awal..?"

"Why?" soalan berjawap soalan..tu lah Tania.

"Yelah..boleh lah aku join kau sekali..takdelah aku nak hadap lect tiang lampu tu..dah lah tiang lampu..mulut besar pulak tu..asyik nak bebel je kerjanya..bla bla bla.. " Tania hanya pekak kan telinga..bukan Elys Fazonna lah kalau sehari tak membebel pasal lecturer kat sini..boleh di katakan semua tak kena dengan mata dia.

"Nad.. Kau dengar tak ni" Elys menarik lengan Tania tuk pusing menghadap nya.

"Ye.. Aku dengar"

"Kau sebenarnya ttt..eh jap" Elys terjeda sekejap.

"Whats wrong with you eyes?" Elys menatap mata Tania, kali ni berwarna hitam, bukan lagi warna keemasan.

"contact lens" balas Tania tenang.

"Kau pakai contact lens? Seriously? kenapa?" Elys berkerut kening, tak faham, kenapa nak pakai contact lens, warna emas lagi better.

"Just..taknak jadi perhatian?" Jawab Tania acuh tak acuh.

"Ohh come on Nadtriysha, sebelum ni okey je..kenapa tiba-tiba?"

"Sebelum ni aku tak terfikir pun nak pakai..sampai Malaysia je aku terus terfikir nak tutup mata ni..so aku teruskan je lah" balas Tania panjang lebar. Dia penat nak jawab satu satu soalan sepupunya itu.

"Tch buka je lah..ni England bukan Malaysia"

"Sama je"

"Huh..ikut suka kau lah " Elys mengalah. Nak harap perempuan ni mengalah dulu,Sesaat kau nak mati baru nak mengalah rasanya.. Tu pun kalau dia nak.. Keras kepala gadis ni kalah batu Lonsdaleite.

*****

Setelah tiga jam duduk mendengar syarahan lecturer. Masa nya tuk rehat pun dah tiba..hari ni Tania ada dua kelas sahaja. Kelas lagi satu akan berjalan pada sebelah petang.

So sekarang masa tengah lunch. Dia perlu mengisi perut dia yang kosong tuk kembali bertenaga. Dia berjalan menuju ke arah sebuah restaurant di University itu sambil mengeluarkan telefon nya. Dia mula menghantar mesej kepada Elys.

The Immortal SpiritWhere stories live. Discover now