" Captain ?"soal Fellex terkejut.Mulut nya ternganga dan mata nya membulat besar.Luke tersenyum senget.
"Fellex" kata Luke dan bergerak mendekati lelaki itu. Fellex masih kaku berdiri di tepi katil Tania.
"Hans cari kau tau lepas kitarang rasa aura kau hari tu" beritahu Fellex bila lelaki itu berada di hadapan nya.
Luke angkat kening sebelah.
Fellex menganggukkan kepalanya.
"Ha'ah, tapi tak sangka aku jumpa kau kat sini dulu. Bagus sangat lah tu. Boleh aku bawa kau jumpa yang lain. Dah lama sangat kau hilangkan diri, mesti dorang terkejut punya"Kata Fellex dan tertawa kecil.
"Kenapa korang tak balik Orlee?" Soal Luke.
"Sebab kitorang tunggu kau, takkan lah kitorang nak tinggal kan kau kat sini pulak. Kau yang buka pintu masuk ke Universe yang lain kan. Kau juga yang bawa kitorang datang sini, so kau je yang tahu macam mana nak buka laluan ke Universe lain, lagi satu kapal kita kehilangan koordinat kerajaan Orlee" terang Fellex panjang lebar. Dia dah terlupa tujuan dia cari gadis itu.
Luke hanya sekadar mengangguk kepala.
"Ohh ya, macam mana kau boleh ada kat sini ? " sambung Fellex.
"Kau pulak, macam mana kau boleh sampai sini" Tanya Luke. Soalan berbalas soalan.
"Aku cari perempuan ni hah " Kata Fellex sambil membuat isyarat mata ke arah Tania. Sebelum dia kembali memandang Luke.
"Kauu-- ?jangan cakap kau pun cari perempuan ni,Kau dah tahu pasal dia ke ? " Soal Fellex sedikit terkejut.
Luke mengangguk kepala meng'iya'kan.
Tania hanya diam memerhati.
"Macam mana kau tahu?Kau dah lama ke kat kerajaan ni?"
"Tak, aku jumpa dia kat kerajaan lain " Balas Luke dengan nada dingin nya.Fellex mengangguk kepala tanda faham.
"Kau buat apa kat sini?" Soal Luke pulak.
"Hans suruh aku bawa perempuan pergi rumah jumpa dia. Kebetulan kau ada ni. Aku bawa kau sekali lah, kau pun mesti nak jumpa yang lain kan" Kata Fellex membalas soalan lelaki itu.
Luke pandang Tania yang memandang mereka berdua itu dengan kerutan di dahi. Mesti perempuan ni pening.Melihat Luke yang berdiam diri. Fellex menyambung kata nya.
"Dah dah lah kau punya kembara tu, dah lama sangat kita kat bumi ni. Bila lagi kita nak balik pergi dunia kita " sambung Fellex.
"Kau cakap kita kehilangan koordinat kan. Macam mana kita nak balik sana " Tanpa Koordinat, mereka tidak dapat mengenalpasti yang mana satu dunia mereka, jika mereka membuka saja pintu masuk dan masuk ke alam lain lagi menyusahkan, kerana dalam alam semesta ini penuh dengan alam-alam yang lain, orang barat panggil ia, 'Another Universe'
"Lah pahal kau tanya aku. Kau kan Captain. Kau yang tahu selok belok kapal tu. Manalah tahu dalam tu ada bende ke apa tuk kita berhubung dengan Mr. Gloo kan? So kau perlu pergi sana tuk check kapal tu sendiri " Balas Fellex dengan kerutan di dahi. Ni betul ke captain dia? Macam lain je ni.
Luke berfikir sejenak kemudian dia mengangguk kepala bersetuju.Fellex tersenyum suka. Ni pertama kali dia menang bila berbalas kata kata dengan Luke.
"Okay. Now macam mana kita nak bawa manusia ni,Boleh ke dia ikut kita teleport?" Soal Fellex sambil memandang Tania.Luke juga turut memandang ke arah gadis itu.
Tania memandang mereka tajam.
"Korang cakap apa ni? Korang ingat sesenang tu je ke nak bawa aku, Jangan harap. Dah keluar dari bilik aku, aku nak tidur"Kata Tania kemudian menarik comforter nya hingga ke paras telinga.
YOU ARE READING
The Immortal Spirit
Mystery / Thriller[ Mystery + Fantasy ] Tania.. Seorang gadis cantik yang kasar dan dingin. Mempunyai mata berwarna Emas yang indah Tetapi... Mata itu juga mempunyai rahsia tersendiri Mata yang boleh melihat makhluk selain manusia. Luke.. Jejaka dari dunia magic yan...