bab 14

891 163 31
                                    


Fellex masuk ke dalam kereta, dia memandu mengikuti kereta Keluarga Tuan Nathan, Kereta yang dia naiki nya ni hasil dari kuasa Hans. Kereta ni juga boleh ditembusi oleh manusia ataupun kereta lain. Tapi dia hanya boleh di tembusi bukan menembusi.

Kira nya, mereka tidak boleh menembusi manusia tapi manusia boleh menembusi mereka. Mereka dapat menyentuh manusia tapi manusia tidak dapat menyentuh mereka. Faham kan.

Kereta yang di naiki oleh Tania berhenti di hadapan sebuah rumah yang mewah

Tania menjadi orang terakhir yang keluar dari perut kereta. Dia memandang Mummy nya sebelum mata nya terpandang kereta yang berhenti di belakang kereta mereka. Dahi nya berkerut, siapa pulak ni..

"Tu kereta siapa Mummy? kita ada tetamu ke?"

Puan Diya berkerut kening, Tania di tarik rapat dengan nya "Kereta?Mana?" Mata nya meliar mencari kereta yang Tania tanyakan,

"Lah.. Ni depan ni..kereta siapa?"Tania menunding jari, pelik dengan Mummy nya yang seolah-olah tak nampak pun kereta tu, padahal depan mata je.

"Takde apa pun.. Mana ada kereta kat situ.." wajah Tania dipandang dengan tanda tanya, apa pulak anak aku merepek ni .

"Takkan lah Mummy tak nampak, tu kereta warna hitam tu" kata Tania lagi.Puan Diya mengeleng kepala,

"Haih kamu ni ada ada je lah. Dah mari masuk " Puan Diya menarik tangan Tania dan di pimpin masuk ke dalam.Tania diam dan kembali memandang ke arah kereta itu, pintu tempat pemandu terbuka, Fellex keluar dengan cermin hitam di mata, dia melemparkan senyum sinis, tangan nya naik melampai Tania.

Tania mengeluh, patutlah Mummy tak nampak, makhluk tu lagi rupa nya.

"Hey..nape mengeluh ni..penat ke? " Puan Diya merangkul bahu anaknya, Bila dilihat dari jauh, Tania tak ubah seperti anak manja.

"Ha'ah penat sikit"

"Hurm kalau macam tu, Nia pergi lah naik atas. Kalau Nia lapar ke apa, tu..dapur tu ada banyak makanan, makan je okay kejap lagi Mummy nak keluar. Tak sempat nak teman Nia makan"riak Puan Diya nampak serba salah, time ni jugaklah Datin Syidah tu nak jumpa, siap datang butik dia lagi.

"Takpe Mummy pergi je, nanti Nia lapar Nia makan"

"Okay..dah pergilah rehat, adik kamu entah dah lesap kemana"

"Allright, take care Mum" ucap Tania, kaki melangkah masuk ke dalam lift, butang nombor tiga ditekan.

_________________

Pagi itu, Luke ke tempat parking kereta di University. Dia menuju ke tempat letak kereta Tania yang menjadi port untuk gadis itu.Tempat itu masih kosong. Makna nya Tania tak datang lagi. Luke mengangguk faham dengan kesimpulan sendiri. Dia memanjat satu kereta yang berhampiran dan duduk di atas kereta itu dengan selamba.

Masa terus berjalan, Luke masih duduk di atas kereta menunggu kedatangan Tania. Lambat pulak princess aku hari ni. Tiba tiba sebuah kereta berwarna hitam masuk ke tempat parking Tania. Luke tersenyum nipis. Datang pun.

Seorang wanita berambut hitam keluar dari kereta.

"Yow.. Tukar warna rambut nampak" Luke menegur. Dia langsung tak beranjak dari duduk nya. Wanita itu hanya diam di depan pintu kereta sambil menyelongkar beg tangan nya. Mencari sesuatu mungkin.

"Dengan kereta sekali kau tukar erk" Luke cuba menarik perhatian wanita itu. Tapi wanita itu tetap diam dan mula berjalan pergi meninggalkan tempat parking.

"Woii kau tinggal aku macam tu je.." Luke melompat turun dari atas kereta. Dia menyamai jalan nya dengan wanita itu sebelum merangkul bahunya.

"Kau palau aku ke? aku tak buat salah pun" Luke berkata tanpa memandang wajah orang itu.Wanita itu rasa bahu nya memberat dan berhenti berjalan. Dia memegang bahu nya tanpa sedar dia memegang tangan Luke.

Luke juga turut ikut berhenti.

"Kau kenn.." kata kata Luke terhenti bila terpandang wajah wanita itu. Ternaik kening Luke bila wanita yang dia rangkul itu bukan lah Tania. Sepantas kilat dia melepaskan rangkulan nya.Wanita itu mengangkat bahu sebelum menyambung jalan nya.

Luke masih terdiam' patut lah rambut warna lain, kereta pun lain.Dia kembali memandang tempat parking itu.  Mana minah ni pergi. Dia takde kelas ke hari ni? 

Tiba tiba mata nya tertancap seorang gadis yang baru keluar dari sebuah cafe. 'tu kawan dia' gumam Luke perlahan dan mendekati gadis itu, Tapi langkah nya terhenti, baru teringat yang gadis itu tak nampak dia, Luke tersenyum sinis.

Dia memetik jari nya dan semua orang berhenti bergerak. Keadaan yang bising tadi terus sunyi sepi dan terhenti.Dia berjalan mendekati kawan Tania, Atau lebih tepat lagi Elys. Dia melangkah dan berhenti di hadapan gadis itu. Luke merenung wajah Elys sebelum pandangan nya jatuh pada Telefon bimbit yang tiba tiba berbunyi.

Luke berkerut kening dan memandang sekeliling. Dia tak gerak kan masa lagi. Kenapa telefon ni boleh berbunyi.Telefon itu dicapai, Nama si pemanggil di baca.

Nad is calling.......

Makin lebar senyuman Luke, Nad ni nama panggilan Tania dekat U, dan tak mustahil orang yang call ni Tania. Dengan tak teragak agak, dia terus jawap panggilan itu dan dibawa ke telinga.

"Hello Lys." sapa Tania di hujung talian.

Luke tersenyum nipis, ni suara Tania

" Hello.." balas Luke.

"Luke?"

"Ye ni aku. Kau kat mane?" Soal Luke.

"Mana Elys? Kenapa fon dia ada kat kau?" soal Tania pula. Soalan berbalas soalan.

"Aku tanya kau dulu kan"

"Jangan nak seboklah, now bagi fon tu dekat Elys..aku nak cakap dengan dia "

"Kau kat mane?" Mendatar saja Luke bersuara.

"Yang kau nak sebok ni kenapa, boleh tak jangan kacau aku"

"Kau kat mane?" sekali lagi Luke menyoal.

"Mana-mana jelah"

"Tania Nadtriysha"

"Bagi fon tu kat Elys dulu"

"Kau tak jawab aku lagi" Luke tidak mengalah, selama 6 bulan berkepit dengan Tania, dia cukup masak dengan perangai gadis itu. Jangan pernah percaya bila Tania tawar-menawar.

"Bagi jelah fon tu kat Elys, kau ni dah kenapa, macam mana fon dia boleh ada kat kau hah..kau buat something dekat dia ke?" bidas Tania, geram nya aku dengan makhluk ni, tak habis-habis menyusahkan aku, dia juga terpaksa banyak bercakap bila dengan Tyler and Luke. Dua dua ni otak senget. Tak faham bahasa. Degil !

"Aku tak buat apa pun lah, Aku tanya kau ni kau kat mana?"

"Malaysia lah!"

"Malaysia?Okay.."

" Akk...."

Tett

Luke menamatkan panggilan. Dia meletakkan telefon itu kembali ke tangan Elys.

Dia memetik jari dan semua orang pun kembali bergerak seperti biasa. Keadaan tadi kembali riuh rendah dengan suara dan ketawa orang di university itu.

Elys pula kembali bergerak seperti biasa, Telefonnya tiba tiba berbunyi tanda panggilan masuk.

"Hyee Naddd" sapa Elys ceria,

Luke memandang langkah Elys yang perlahan lahan hilang dari pandangan, Dia senyum senget
Malaysia eh...

To be continue......

______________________________

The Immortal SpiritWhere stories live. Discover now