Hoofdstuk 13

8.3K 336 15
                                    

Als ik tegen Milou heb gezegd dat ik er vandoor ga en haar op het hart heb gedrukt voorzichtig te zijn, verlaat ik de zaal met Dylan. We doen meteen onze maskers af, want iedereen is toch binnen dus niemand zal ons zien. 'Dus, wat wil je doen?' vraag ik aan Dylan. Hij grijnst, 'Het is vrijdag, dus we mogen van het terrein af... Wat vind je ervan om de stad in te gaan?' We staan nu bij de trap. 'Oh dat lijkt me super, maar ik denk dat we wel een beetje overdressed zijn,' giechel ik. 'Tja, dat is wel zo, kom dan kleden we ons om,' is zijn antwoord en we gaan de trap op, allebei naar onze eigen kamer die overigens tegenover elkaar zijn. Ik sta voor mijn kast en heb echt geen flauw idee wat ik aan moet doen. Mijn kledingstijl is over het algemeen wel netjes en meisjesachtig, maar ik heb nog nooit echt een date of zoiets gehad buiten het bal natuurlijk... Een spijkerbroek lijkt me iets te casual, dus pak ik een zwarte high waist broek om mee te beginnen. Nu komt het volgende dilemma: wat ga ik er op aandoen? Ik twijfel tussen mijn nieuwste crop top met een net jasje en een glitter blouseje. Ik ga voor de crop top met een net jasje. Snel doe ik mijn jurk uit en trek ik de kleding aan. Ik pak mijn favoriete sierraden en doe ze om. Als ik mijn ketting aan het omdoen ben, pakt ineens iemand het kettinkje van mij aan en doet het sluitinkje dicht. Dylan. Glimlachend draai ik me om. Dylan bekijkt me van top tot teen en knikt goedkeurend. 'Bevalt het je een beetje?' vraag ik plagerig aan hem. 'Oh ja echt wel,' antwoordt Dylan voldaan. Ik bloos.

Als we de taxi hebben betaald, gaan we de stad in. Ik ben niet alleen nog nooit op een date geweest: ik ben ook nog nooit uitgegaan. Het is geweldig zo 's avonds in de stad. Overal zijn mensen die plezier maken. Muziek komt van alle kanten en cafés zijn gezellig druk. 'Kom, daar wil ik heen!' zeg ik enthousiast terwijl ik Dylan meetrek naar een café midden op het plein. 'Wat jij wilt, prinses.' Binnen is het druk, maar er is nog genoeg ruimte om te lopen en eventueel te dansen. En dat doen mensen dan ook, sommigen staan te dansen, anderen staan een praatje te maken en weer anderen drinken een drankje. 'Wat wil je drinken?' vraagt Dylan aan mij. Ik ben zo onder de indruk van de omgeving dat ik niet echt kan bedenken wat ik wil dus antwoord ik: 'Verras me maar!' Ik ga aan een barkruk zitten en terwijl ik geniet van de gezelligheid, wacht ik tot Dylan terug is.

'Kijkt u eens, een cosmopolitan voor Nova!' zegt Dylan terwijl ik een prachtig rood/roze drankje overhandigd krijg. 'Oeh lekker, dankjewel,' zeg ik en ik geef hem voordat ik er erg in heb een kus. 'Dat bevalt me wel,' zegt Dylan grijnzend. Ik doe alsof ik niet weet waar hij het over heeft, 'Wat bevalt je wel?' vraag ik onschuldig. 'Dit,' zegt hij en hij buigt zich voorover en zoent me. Ik zet mijn drankje op de bar en ga mee in de zoen. 'Ja, dat bevalt mij ook wel.'

We gaan op in de menigte met onze drankjes in onze handen en dansen een beetje. Ik voel me steeds losser komen en steeds meer op mijn gemak naarmate ik meer van die drankjes op heb. 'Hé Dylan, zit hier soms alcohol in? Ik voel me zo vrij en licht!' giechel ik. 'Nou en of, ik denk dat je wel genoeg hebt gehad kleine tijger,' antwoordt Dylan lachend. Hij is zo leuk en lief en knap. 'Waarom ben je zo leuk?' vraag ik aan hem. Ik heb er geen eens spijt van, het maakt me allemaal niets meer uit. Waarom zou ik het niet gewoon zeggen? Iedereen is zo leuk en lief! Een klein besef komt door dat ik te veel op heb, maar so what? We leven maar een keer en van die keer moeten we genieten. 'Omdat jij te veel cosmopolitans op hebt, daarom. Kom we gaan terug naar het internaat,' antwoordt Dylan. Hij pakt mijn hand en geeft me een kusje op mijn wang. Ik ben gelukkig.

We sluipen zo voorzichtig mogelijk de trappen van het internaat over, maar het kost me veel moeite om mijn gegiechel en gelach in te houden. Als we onze kamers hebben bereikt wisselen we nog een snelle zoen uit terwijl mijn kamerdeur opengaat. 'What the hell?!' klinkt de stem van Milou achter me.

Mr. Badboy and Miss. GoodgirlWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu