A N G G U N A D H I Y A 3 1 💛

8.8K 302 57
                                    

Katil dilihat,

Affan sedang berbaring di atas katil. Berbaring membelakangi Anggun.

"assalamualaikum. "salam diberi.

"waalaikummussalam. "jawab Affan dan serentak itu berpaling.

Keluhan keluar dari bibir Affan.

"kenapa mengeluh?? Kecewa bukan Melina?? Dia ada je kat luar tu. "kata Anggun.

Dia terus melangkah ke arah kerusi yang berada di sebelahk katil Affan.

"sakit lagi ke?? "soal Anggun.

"dah okay sikit. 5 tahun lepas pun kena tikam dengan orang yang sama. "kata Affan

Anggun mengangguk.

"kau okay?? "soal Affan.

"okay je. "

Seketika, suasana sepi. Tiada yang bersuara diantara mereka.

"aku nak minta maaf. "kata Affan memecah kesunyian.

"awak tak buat salah pun. "

"saya datang ni, ada benda nak cakap. "kata Anggun.

"apa?? "

"saya tahu, awak masih tak boleh lupakan Melisa. Lagi-lagi dengan kehadiran Melina. Lagi la susah, kan?? "soal Anggun.

"Anggun, aku.. "

"saya faham, susah nak lupakan first love kita. "

aku tak boleh Anggun. Aku tengok dia, teringat arwah Melisa. "

Berubah riak wajah Anggun.

"jadi, kahwin la dengan dia. Pasal saya, tak apa. Tolak tepi okay?? Saya okay. Saya ikhlaskan hati saya untuk bermadu. Janji, awak bahagia. "kata Anggun.

"Anggun, apa kau cakap ni?? "

"kalau awak nak lepaskan saya pun, saya tak kisah. "

"tak, aku takkan lepaskan kau. "kata Affan.

"awak nak seksa saya lagi ke?? Its okay, go ahead. Kahwin la dengan Melina dan biarkan saya digantung tak bertali. Rabu nanti, saya nak pergi dah. Awak ada 3 hari lagi nak jumpa Yusuf. Saya harap awak sempat la jumpa dia. "kata Anggun.

Affan kelu.

"Anggun, aku perlukan kau untuk setia dengan aku. Untuk tolong aku lupakan Melisa. "

"5 tahun dah Affan. Cukup lama 5 tahun tu untuk saya. 5 tahun untuk saya rasa macam tak dihargai. Dah la Affan, cukup okay?? Awak sendiri kata awak dah penat. Jadi, saya tak nak awak penat lagi. "kata Anggun lalu bangun dari duduknya.

"kalau saya sorang je yang setia, tak ada guna juga kan?? "soal Anggun.

"ouh ya, nah. Saya tak sampai hati nak sorokkan sebab dia pun anak awak. So yeah, ambil la. Buat kenang kenangan. "kata Anggun lalu meletakkan sesuatu di atas Affan dan terus berlalu pergi.

Affan melihat kertas yang Anggun berikan itu.

Ultrasound baby.

💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛

"kau pergi rabu ni ke?? "soal Indah

Anggun mengangguk

"nak ikut. "

"cehh, tak yah mengada. Kau tu kena belajar. Jaga mama kat sini. "kata Anggun

Indah mencebik.

"lama ke kau pergi?? "

"entah, tengok la keadaan. "

"habis anak kau nanti, business kau?? "

ANGGUN ADHIYA ✔️Where stories live. Discover now