"kau nak pergi mana?? "soal Amisya yang baru tiba dirumah itu.
"nak amik kereta aku. Boleh tak kau hantar aku pergi rumah mama?? "kata Anggun.
"boleh boleh, jom. "
"jap, amik boys. "kata Anggun dan terus berlari ke atas.
Beberapa minit kemudian dia muncul bersama Yusuf dan Hud.
Setelah itu, mereka bergerak ke rumah Puan Wahida.
"lepas ni nak pergi mana?? "soal Amisya
"aku nak pergi kedai jap. Lama tak tengok. "jawab Anggun
Beberapa minit, mereka sudah tiba dihadapan rumah Puan Wahida.
Ada sebuah kereta yang terparking dihadapan rumah Puan Wahida. Kereta yang tidak asing lagi untuk Anggun.
Anggun mengeluh.
"kau amikkan kunci kereta aku boleh?? Aku malas nak masuk. "kata Anggun.
"beb, serius la?? Kau kena ingat tau, dia still suami kau, ayah boys. Kasi la chance dia jumpa anak dia. "kata Amisya
"dia ayah je. Aku ibu dorang. Aku yang bagi susu, aku yang jaga, aku yang jadi zombie. Dia?? "
Amisya mengeluh.
"beb, dalam akaun kau dekat Malaysia mana pernah kosong. Setiap bulan selama 2 tahun ada je duit yang masuk. Bukan sikit, tapi banyak. Beribu-ribu. "
"jadi?? Dia nak tunjuk keikhlasan dia dan pujuk aku?? This is not about money sis. "
"tapi dia tak lupa tanggungjawab dia walaupun kau tak ada depan dia. Dia still lakukan benda tu even kau jauh dari dia. "kata Amisya
"aku dah malas la Sya. "
"kau nak biar boys membesar tak ada ayah ke sedangkan ayah dia masih hidup?? Sis, kau still isteri dia. You know, Yusuf keep asking Azil. Kenapa ayah dia tak ada dengan dia macam Azil ada untuk Leanne. It breaks my heart when I hear Yusuf say that to Azil. In this situation, you can't be selfish Anggun. Fikirkan boys. "kata Amisya
"aku tak ready. So now, kau masuk dalam. Minta kunci dengan Indah. Aku dah call dia, dia ada kat rumah. "kata Anggun.
Amisya mengeluh. Dia turutkan juga apa yang dikatakan Anggun.
"tengokkan Leanne. "pesan Amisya sebelum keluar.
Beberapa minit menunggu,
"apa lama sangat Amisya ni?? "soal Anggun.
Dia menoleh ke belakang. Kelihatan Yusuf dan Hud sedamg bermain manakal Leanne lena di dalam car seat nya.
Hud yang melihat ibunya terus merengek.
"nak susu ke?? "soal Anggun.
Anggun mencapai beg milik Hud. Susu badannya yang sudah diletakkan di dalam botol ditunjukkan kepada Hud.
Terus bayi itu merengek dengan lebih kuat
"okay fine, wait okay. I'm coming. "kata Anggun lalu keluar dari kereta.
Baru dia hendak membuka pintu belakang, seseorang menyapanya.
"nak ni?? "soal suara garau itu.
Anggun mengeluh.
Dia berpaling. Kelihatan Affan sedang berdiri sambil memegang kunci kereta Anggun.
"bak sini. "kata Anggun.
Affan menggeleng.
"bagi la Affan. "Anggun menghampiri Affan. Dia cuba mendapatkan kunci kereta namun gagal.
YOU ARE READING
ANGGUN ADHIYA ✔️
Romance4th Story ❤ Anggun Adhiya Affan Al-Haq Cinta dan Sayang. Dua perkara yang tidak boleh dipaksa dan kehadirannya tidak kita ketahui. ANGGUN ADHIYA, demi menyempurnakan hajat arwah ayahanda nya. Dia sanggup meninggalkan lelaki yang sudah lama bertak...