Aidyl's POVSemakin hari, Aliff, Lena makin murung cari team untuk volley...
"Lep... dah berapa orang join?"Aliff "aku, Aim, Seth, kawan dia 3 orang... nak lagi satu... hurm..."
"Dah try persatuan? Kelas?"
Aliff "persatuan"
"Persatuan ko... Aim..."
Aliff "Aku tak terfikir... sebab tak ramai masalahnya... kau ingat semua medic tu pengajian?"
"Tanya Aim mintak dia cari jugak..."
Aliff "aku kesian dengan dia... banyak backup sport ni... kadang datang lewat then volley kejap 1 set... si Tekong dah tarik dia... kesian bukan tak kesian"
Aku dan Aliff sambung makan di foodcourt...
"Hai semua! Maaf mengganggu! Kami nak buat announcement, kami student tari semesta akhir mencari student tari yang masih ada untuk 2 sem disini! Untuk join persatuan cheers untuk Sukam on the next next semester! So anyone interested! Boleh jumpa kami ya! Thank you!"
"uish... dah kenapa..."
Aliff "dekan kita setuju untuk buat sukan kampus berterusan setiap sem... haiz... aku tak nak fikir negative... tapi..."
Aliff memandang kearah sekumpulan senior yang announcement tadi...
Aku juga melihat kebanyakkanya perempuan..."kenapa Lep?"
Aliff "Ayim"
Aku terus meletakkan tangan di dahi...
"Ok... Aku faham..."Aliff "Kenapa la... argh! malas aku!"
Aliff seakan serabut... Aku rasa sukan kampus ni dah buat ramai student stress... Lena dah merajuk... Alep tak de geng... Spikey, Seth pun hurm... semua pressured...
Kami meneruskan menjamah makanan sehingga habis dan singgah ke court volley...♪ ♪ ♪
Rin "Dyl! I need your help!"
"Ha? Asal Rin?"
Rin "Boleh ka kau demo gimana kau sama Aliff buat formation"
Aliff "oh... boleh Rin! Jom"
Aliff bersedia di court sambil regangkan badan...
Aku mengikut Aliff ke court...Aliff "okay Rin... kalau macam ni, apa kau nampak dari sana?"
Rin "urm... korang sebaris kan?"
Aliff "yes and this is common kan?"
Rin mengangguk...
Aliff "Dyl, diamond"Aku ke kanan court dan Aliff ke belakang...
Aliff "kalau begini?"
Rin "urm... nampak sama"
Aliff "imagine... depan aku ada Spikey dan kiri Spikey ada Seth... lagi dua dekat random..."
Rin "urm... aku nda nampak kau kalau si Spikey di depan kau"
"Ok, Rin... bayangkan sorang belakang Seth dan lagi sorang ready belakang sama Aliff tapi between aku dan Spikey"
YOU ARE READING
D U A
RandomD U A. Cerita cinta diantara Dua jejaka dialam Universiti. Dua personaliti yang berbeza dan Dua haluan yang berbeza. D U A.