Aidyl's POV
Kami semua duduk di ruang tamu sambil memerhati pergerakan Joe si pengkhianat dan Aim...
Aku masih tak percaya kalau dia berubah...
Jeff "memang kita kena jaga ke macam mana?""Aku masih tak percaya dia ni"
Jeff "ok aku nak tidur"
Aliff datang membawa bantal dari rumahnya...Aliff "Dyl... aku nak tidur dulu"
Aliff terus meletak bantal tepi Aim dan baring memeluk Aim...Ni lagi seorang!
Haish!!
Aku harap takde lah apa apa jadi...Aku terpaksa mengambil keputusan untuk istirehat...
Tapi Aim sememangnya lena dan tenang...♪ ♪ ♪
Tiba pagi hari...
Saat aku bangun dari tidur..."Urm... sa... erm..."
Aku lihat kekiri, Aliff sedang mengingau...Penat sangat kot Aliff ni...
Aku hanya memgiring ke kiri sambil melihat Aliff...
Aku masih terfikir kenapa Aliff tidak ada awek sedangkan dia berupa jika berbanding aku...'Tok! Tok'
Aku membiarkan seketika pintu..."Aim?? Aidyl??"
Aku bangkit dan membuka pintu...
"Danny"Danny "weh hah! Penat!"
"Kau ok tak? Asal?"
Danny "aku kejar bas tadi sebab beg aku tertinggal... pastu en... hah! Nasib dia berhenti sebelum simpang depan tu... argh! Penat!"
"Rehat ah"
Selepas Danny menutup pintu...
Danny "the fxxk?! Weh! Asal?!"Aku toleh kebelakang, Danny menarik Aim...
Aim "urng~ abang?"Danny "eh! Asal ada Kimmy?!"
Aim "dia... erng~ erm... urn"
Danny menampar perlahan pipi Aim...Aim seakan terjaga dan matanya melilau...
Danny "Aim? Asal Kimmy tidur dengan Aim?!"Aim "dia tolong... semalam abang Adan"
Danny "Adan? Fxxk!"
Aku menuju ke Danny..."Danny... dengar dulu apa Aim nak ulas"
Danny "ok! Cepat la!"
Aim "semalam... abang Adan buat hal lagi... Kimmy tolong Aim semalam"
Danny seakan cuba mempercayai Aim tapi masih membenci Kimmy...
Keadaan senyap...Aku lihat Aim...
Aim menolak Danny perlahan dan menuju ke toilet...
Danny "apa masalah semalam? Aku nak dengar dari semua pihak""Adan buat hal dan Aim mangsa keadaan"
Danny "hal apa dia buat?"
Aku menunjuk gambar Aim di store...
Danny "fxxk... so Kimmy tolong apa?""Tolong cari dan mintak tolong dekat Wan"
YOU ARE READING
D U A
AcakD U A. Cerita cinta diantara Dua jejaka dialam Universiti. Dua personaliti yang berbeza dan Dua haluan yang berbeza. D U A.