17

21 7 12
                                    

    



   Kenapa aku mesej, kau tak balas...” rungut Amna.

Nilah orangnya yang spam WhatsApp. Dia memang nak jadi orang kelima belas aku block ke? Pantang aku kalau orang suka spam spam. Aku block je terus.

Nasib baik aku dah tak ingat macam mana nak block orang sekarang. Kalau tak memang tak akan dah lah aku wasap si Amna ni.

“Aku demam, kau faham tak?”

“Tak faham. Ala, kau boleh je kan balas mesej aku sambil makan bubur?”

“Bersyukur jelah aku dah angkat call kau ni,” aku membalas. Memanglah boleh mesej dia sambil makan bubur tapi mana bubur aku?

“Baik, Syarifah.”

“Kenapa call?”

“Kau ni. Tak faham hati aku ke? Aku risaulah aduh. Dahlah, nak mengsedih hmm...”

“Meng okay bye.”

“Eh Syarifah! Sabarlah! Aku rindu kau ni.”

“Tapi aku tak.”

"KEJAM.

"Tahu. Dahlah. Aku nak tidur ni. Bye.”

“Ehh awalnya? Aku yang patut tidur lagi awal dari kau!”

“Mama aku suruh tidur awal. Suka hatilah aku nak tidur bila. Bukannya boleh menganggu kau pun.”

“Yelah, kau ganggu. Kau asyik terngiang-ngiang kat otak aku.”

Tet.

Buat apa call orang gatal tak ingat jantina malam-malam? Dah melampau dah ni perangai Amni. Brrghh nasib baik iman aku kuat.


 
Qayyum gedik

“ala datang jela sekolahhhh”

Aku mendengus geram. Kan dah cakap orang demam. Tak faham lagi ke ? Kan dia dah tau aku demam ?

“aku taknak tu taknak lah”

“kena”

“taknak”

“kena”
“kena”
“kenma”
“*kena”

“cepat, aku nak block kau.”

“alamak jangan. nanti kau rindu aku.”

Sebab ni aku benci Qayyum. Dia kata nak jadi friendly, dia tak sedar ke dia dah bagi fake hope kat gadis gadis di luar? Dahlah selekeh, macam mana orang boleh suka dia.

Eh Syarifah, ingat sikit tu crush siapa dulu.

Ala tapi tu dulu. Sekarang ni Syarifah dah diperbaharui. Argh tak kesahlah. Yang penting aku benci Qayyum.

“dah block aku ke tuw?”

“WEH JANGAN BLOCK TAUU”

“TAK INGAT KE DULU PERNAH JANJI, KALAU KAU BLOCK, AKU TAK BAGI KAU MAKAN LASAGNA UMMI AKU”

Eh, pernah ke aku janji ngan dia ?

“bila masa kita janji”
"kau je kot rasanya"

“alaaaaaa masa darjah 6, tak ingat keeee”

“tak”

“nak nangis ah babye”

“k bye”

“pergi je lah sekolah”
“plisisisisisis”

“pandai mengeja tak?”

“ALA PLIS PLEASE GO TO SCHOOL”

“apehal pulak aku tak paham kenapa aku kena pergi”

“ish”
“takde ah, aku bosan, aku suka kacau kau. HAHAHAHAHAHA nanti aku dah balek sekolah aku citer apa jadi eh”
“KBYE”
“aku nak kena gerak dah ni bye”

Gerak lah kau. Aku malas nak kesah. Aku nak berpura-pura aku tak pernah ada perasaan suka kat kau.

Walaupun deep down aku dah move on, tapi ada secebis lagi rasa. Faham-fahamlah.

Sorrylah korang sebab kena baca pov aku. Pov aku memang takde rama rama dalam ota— eh perut
























BIASA  | FAL The Series ©Where stories live. Discover now