"Dus nu heb ik echt geen flauw idee welk kleedje ik morgen moet aandoen..."
Sara was al 10 minuten een gesprek met zichzelf aan het voeren over welk kleedje ze morgen moest aantrekken naar het schoolbal. Na 5 minuten had ik mijn gsm op speaker gezet en was ik mijn nagels beginnen lakken. Ik wist dat wanneer Sara begon met praten dat het wel even kon duren voor ze zweeg, maar ik hield van haar.
"Valentina? Ben je er nog? Wat doe jij aan?"
Ik schrok wakker uit mijn gedachten en stootte bijna mijn flesje nagellak om. "Ik weet het nog niet zo goed, ik heb onlangs dat blauwe jurkje gekocht met die wijde rok, misschien doe ik dat wel aan."
"Val, wanneer ga je nu eens iets sexy aandoen? Het noemt misschien een bal, maar dat wil niet zeggen dat je je moet kleden als een vrouw op een bal in de 17e eeuw he. Draag eens iets spannends waarin je mooie kont zo mooi uitkomt!"
"Sara!" ik lachte en deed alsof ik geshockeerd was: "Moi? Sexy? En hoe durf je zo te praten over mijn kont!?"
"Je gaat te veel met Thomas om, je begint zijn humor over te nemen. We gaan morgen gewoon nog vlug de stad in om een sexy kleedje voor je te regelen! We moeten er dan alleen nog voor zorgen dat Thomas uit je buurt blijft en dan ben ik 100% zeker dat je succes zal hebben morgenavond!"
"Sara, wat heeft Thomas hier nu weer mee te maken?"
"Jij weet niet hoeveel jongens er al aan mij zijn komen vragen of die jongen die met je danst je vriendje is. Het is erg! Hij ontneemt je al je mogelijke kansen op ware liefde! Maar misschien is dat sexy kleedje niet zo'n goed idee, dan gaat hij zeker niet uit je buurt willen blijven."
Ik kon het niet zien, maar ik wist gewoon zeker dat ze nu aan het knipogen was, ook al was er niemand in haar kamer. "Leuk Sara, je weet toch dat we alleen vrienden zijn?"
"Ja dat weet ik en het is maar goed ook. Jullie zouden echt geen goed koppel zijn!"
En dat was dus de reden waarom ik Sara nog niets verteld had over mijn recent ontwikkelde crush op mijn beste vriend. Het was raar om haar niet alles te vertellen, maar als je zo'n dingen geregeld te horen krijgt, is het maar best dat ik er nog niets van gezegd heb.
"Weet ik Saar, zeg je elke keer. Hoe laat spreken we morgen af en waar?"
"1 uur aan Starbucks? Ik moet eerst nog een shot caffeïne krijgen anders overleef ik het niet." Sara had een kleine koffieverslaving en volgens mij had ze al honderden euro's uitgegeven aan koffie. De medewerkers van Starbucks kenden haar al zo goed dat ze haar naam niet meer moesten vragen om op haar beker te schrijven.
"Is goed voor mij! Zie ik je morgen dan? Ga me nu nog douchen en ga dan slapen."
"Oké slaapwel Val, love you!"
"Love you too." Ik drukte het gesprek weg, liep naar mijn kast en trok een pyjama van tussen mijn kleren. Terwijl ik naar de badkamer liep, zocht ik een geschikt liedje om naar te luisteren. Ik liet het water in de douche lopen en begon me in te zepen met mijn favoriete douchegel met pompelmoes. Ik zong mee met het liedje tot mijn serenade bruut verstoord werd door mijn grote broer die hard op de deur bonkte.
"Valentina! Stop met dat kattengejank, ik probeer te studeren!"
Emil, volledige (uiteraard Italiaanse) naam Emilio, zat vollop in de blokperiode en iemand moest nog maar een geluidje maken in zijn buurt of hij ontplofte al. Het werd tijd dat zijn examens voorbij waren, iedereen liep voortdurend op de toppen van zijn tenen. Emil studeerde voor dokter en was de trots van de familie, in mijn ogen was hij vooral een ongelofelijke strever.
"Sorry Emil!"
Het beste in een situatie als deze was gewoon vriendelijk zijn want ik achtte hem echt nog in staat om de badkamerdeur open te breken. Ik stapte uit de douche, droogde me af en smeerde nog een laagje van mijn nieuwe zelfbruiner op. Die had ik vorige week gekocht, want witte benen onder een kleedje waren niet zo aantrekkelijk. Ik trok mijn pyjama aan en liep terug naar mijn slaapkamer. Nadat ik nog even de wondere wereld van instagram en facebook gechecked had en weer op de hoogte was van iedereen zijn superspannende leven, deed ik het licht uit en sloot mijn ogen. Het was nog maar 10uur, wat vroeg was op een vrijdagavond, maar ik was uitgeput en ik wist dat als ik nu niet genoeg zou slapen, dat ik morgenavond veel te moe zou zijn. Dat wou ik vermijden want als er één ding was waar ik gek op was, dan was het toch wel de dansvloer onveilig maken met mijn vrienden.
DE VOLGENDE DAG
Ik keek op mijn horloge en nam de beker over van de jongen achter de kassa in Starbucks. Kwart na 1 en natuurlijk was Sara er nog niet, stiptheid is niet haar sterkste eigenschap. Plotseling stormde ze binnen en gaf me een knuffel.
"Sorry, sorry, sorry! Mijn bus had vertraging!"
"Haha, jouw bus heeft altijd vertraging! Ik heb al voor je besteld, maak je geen zorgen."
Ik gaf haar de grote beker koffie en we liepen naar buiten, de winkelstraat in. Ik inspecteerde de etalages, maar zag niet onmiddellijk iets wat me aansprak. Daarna keek ik naar Sara en vroeg me af wat haar plan was.
"Wel, waar ben je van plan om dat supersexy kleedje voor me te vinden?"
"Na ons telefoongesprek van gisterenavond heb ik nog even op de site van Zara gekeken en ik heb daar echt het perfecte kleedje voor je gezien! Het kost wel €70 maar het is het echt waard."
"€70 voor een kleedje dat ik waarschijnlijk maar 1 keer ga dragen? Ik weet niet of dat wel binnen mijn budget past Saar."
"Komaan meid, je moet het zien als een goede investering! Je hebt het kleedje nog niet eens bekeken!"
Sara trok me mee de Zara in en ging op zoek naar het bewuste kleedje. Ze speurde alle rekken van de 2 verdiepingen af tot ze uiteindelijk zag wat ze nodig had.
"Daar! Omg, in het echt is het nog mooier dan op de site, waarom laat ik het jou eigenlijk kopen? Ik zou het zelf moeten kopen!"
"Ik hou je niet tegen hoor, ik heb al een kleedje, weet je nog?"
"Neen, neen, jij hebt een sexy kleedje nodig niet ik!"
Ze nam het kleedje en trok me mee de paskamers in, ik had nog niet eens de tijd gehad om het jurkje te bekijken, maar dat vond Sara blijkbaar een onbelangrijk detail. Het enige wat ik kon zien waren glitters, heel veel glitters. En geloof me, ik hou ervan om te dansen en en ik ben niet graag onzichtbaar (wie wel?), maar die glitters zouden heel veel aandacht trekken en dat vond ik nu ook weer niet nodig. Sara duwde me een pashokje binnen en stak de hanger met het kleedje door het gordijn.
"Haast je, ik kan niet wachten om mijn creatie te zien!"
"Haha, heb jij het ontworpen misschien?" riep ik door het gordijn heen.
"Neen, maar ik had een visioen van jou in zo'n kleedje en het is me gelukt om de perfecte kopie van in mijn visioen te vinden, dat lukt niet veel mensen."
Ondertussen was het me gelukt om me in het kleedje te wringen, het was nogal spannend en ik vroeg me af of ik me er wel in zou kunnen bewegen vanavond. Ik stak mijn armen in de lucht en wonder boven wonder schoof het miniding nog geen millimeter naar boven. Ik was onder de indruk.
"Gaat het nog lang duren?" vroeg Sara ongeduldig.
Ik kwam het pashokje uit zodat zij en ikzelf duidelijk konden zien hoe ik eruit zag. Ik keek naar mezelf in de spiegel en moest toegeven dat ik er goed uitzag. Ja, zelfs sexy. Het kleedje was kort en grijs, deze beschrijving klinkt dan misschien saai, maar dan heb ik nog niets gezegd over de duizenden kleine glitterende pareltjes die zorgvuldig op het kleedje genaaid zijn. Hoe ik me ook beweeg, de pareltjes vangen altijd het licht en ik lijk dan ook wel licht te geven.
"Ik lijk wel een discobal!"
"Een supersexy discobal met een heerlijke kont! Je ziet er zo mooi uit, ik word er emotineel van!" verzucht Sara terwijl ze met haar handen voor haar ogen heen en weer beweegt om de denkbeeldige tranen tegen te houden.
Ik draai me om en bekijk mijn kont in de spiegel. Hmm, ziet er inderdaad niet zo slecht uit."Dat kleedje is voor jou gemaakt, je moet het echt kopen. Het lijkt wel magisch!"
En als ik niet veel later mijn bankkaart aan de vrouw achter de kassa geef om het kleedje af te rekenen, heb ik ook het gevoel dat het een magische avond zal worden met mijn sexydiscobalkleedje en beste vriendin aan mijn zijde.
JE LEEST
Gewoon Vrienden
RomanceWat doe je als je beste vriend zo goed als elk meisje op school gekust heeft en jij krijgt gevoelens voor hem? Zeg je niks of laat je het hem toch weten met het risico gewoon "het volgende meisje" te worden? Wat doe je als je je beste vriendin plots...