Hoofdstuk 16: Thomas - Dom en dronken

495 27 1
                                    

Na een paar liedjes viel het me op dat Katja steeds plakkeriger begon te worden en ik vond het oké. Ook al had ik me voorgenomen niet zo veel te drinken vanavond, ik voelde me toch wat tipsy. Dat kwam vooral omdat Katja me maar drankjes in mijn handen bleef duwen. Ik had met haar en een paar van haar vriendinnen gedanst en ze had me geen seconde uit het oog verloren, ze zou me zelfs volgen tot in de wc, bij wijze van spreken. Het was nu ongeveer half 12 en het was zo goed als donker. Je kon de sterren nog niet zien, maar de lichtjes in de tuin waren net zo gezellig. Twee liedjes geleden had ik Katja gekust en ze was duidelijk in haar nopjes. Ik had haar nog niet losgelaten of ze had me al meegetrokken naar haar vriendinnen waar ze enthousiast (en luid) begon te vertellen over hoe een goede kusser ik wel niet was. Ik was geflatteerd dat wel, maar niet iedereen moest horen dat we gekust hadden. Valentina zou teleurgesteld zijn dat ik 'die hersenloze uit het 5e' opnieuw gekust had. Maar Valentina was hier niet en ze praatte toch al niet meer met me dus wat maakte het ook uit. Met die nieuwe instelling trok ik Katja dichter tegen me aan en fluisterde in haar oor of ze een rustiger plekje wou opzoeken. Ze giechelde en liep met me mee naar de achterkant van de tuin. We liepen rond een rozenstruik en ik zag dat ons plekje al bezet was door een ander zoenend koppel. In het donker kon ik niet goed zien wie het was en ik wou al weggaan, maar voor ik iets kon zeggen had Katja al luid gekucht. De jongen en het meisje lieten elkaar los en ik zag 2 bekende gezichten: Victor en Valentina.

Ik denk dat mijn gezicht er heel verbaasd uitgezien moet hebben want Valentina werd zo rood als een tomaat. Er viel een pijnlijke stilte die Katja doorbrak met haar dwaze gegiechel.

"Hihi, oeps, sorry Valentina. We wouden jullie niet storen, we waren gewoon op zoek naar een rustig plekje voor...nou ja, je weet wel."

Ze giechelde opnieuw en vleide zich tegen me aan. Niemand reageerde en Victor kuchte ongemakkelijk.

"Dus, Thomas, jij en Katja he?"

Ik liet Katja geen domme antwoorden geven en snauwde terug:

"Victor, jij en Valentina he?"

Opnieuw, die ongemakkelijke stilte. Ik keek naar Valentina maar ze ontweek mijn blik en bloosde hevig. Ik snapte niet wat ze zag in Victor, ze deelde mijn mening toch over hem? Ze vond hem toch ook een arrogante gast? Oké, we kennen hem niet zo goed, maar toch. Blijkbaar had ze haar mening herzien en vond ze het goed dat hij zijn tong in haar keel stak. Victor zat duidelijk te wachten tot we zouden weggaan, maar ik was niet van plan om te vertrekken. Victor stond op en nam Valentina haar hand vast. Ik voelde een steek van jaloezie wat me verbaasde. Wat kon het mij eigenlijk schelen wie Valentina kuste?

"Kom, Valentina, laten we ergens anders heen gaan. Thomas, Katja." groette Victor ons.

Valentina liep me voorbij zonder me aan te kijken. Ik keek hoe ze om de rozenstruik heen liepen en uit het zicht verdwenen. Katja zuchtte en sloeg haar armen om me heen.

"Eindelijk alleen..."

Ze probeerde me opnieuw te kussen, maar ik ontweek haar waardoor ze struikelde en zich moest vasthouden aan een boom naast haar.

"Ik denk dat ik nog iets te drinken ga halen, wil jij ook iets?"

Ze krabbelde recht en keek me verbaasd aan.

"Nu? je hebt net iets gedronken!"

"Ja, ik heb plotseling dorst."

Ik moest Katja kwijt raken en kijken wat Victor met Valentina van plan was. Katja ging op het bankje zitten en keek me aan met een 'verleidelijke' blik.

"Wel, kan je niet even wachten?"

"Nee, ik heb echt dorst, blijf maar even hier, ik ben zo terug."

Zonder nog iets te zeggen liep ik weg. Ik was niet van plan om nog terug te komen, maar dat ging ik haar echt niet zeggen, dan zou ze me nooit met rust laten. Ik liep terug naar de dansvloer en speurde tussen alle dansende mensen naar Victor of Valentina. Plotseling zag ik Sara en ik baande me een weg naar haar toe.

"Sara, Sara!"

Ze draaide zich om en toen ze zag dat ik het was verdween haar lach.

"Oh, Thomas, ben jij het?"

"Ook hallo voor jou Sara, weet jij waar Valentina is?"

"Ik weet niet of je het door hebt, maar Valentina heeft niet echt zin om met je te praten."

"Ja dat had ik wel door en ik heb dus echt geen flauw idee waarom! Wat heb ik misdaan en waarom is ze in hemelsnaam met Victor aan het kussen?"

Sara's ogen lichten op en er verschijnt een klein lachje op haar gezicht.

"Heeft ze Victor gekust? Wat goed van haar, ik wist dat er iets tussen hun zou bloeien!"

"Er bloeit helemaal niks tussen hun, het was een gewone betekenisloze kus op een feestje, je hoeft echt niet zo enthousiast te reageren."

"Thomas, je hebt het echt niet door he? Victor is echt perfect voor haar, jij hebt je kans gemist, je had maar niet zo dom en dronken hoeven zijn!"

Sara draaide zich om en liep dansend weg. Wat bedoelde ze, ik had mijn kans gemist?

"Sara wacht! Hoe bedoel je? Hee!"

Sara hoorde me niet of deed alsof ze me niet hoorde. Ze verdween tussen de dansende mensen en liet mij verward achter.

Gewoon VriendenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu