Hoofdstuk 12: Thomas - Een week later

510 30 1
                                    

Zondag, een week na het bal. Het was een verschrikkelijk saaie week geweest vol toetsen en zagende leerkrachten. Mijn kater was zo erg geweest dat hij maandagochtend nog steeds voelbaar was. Ik was doodmoe, enorm prikkelbaar en had hoofdpijn, geen goede combinatie voor school.

Ik was blijkbaar niet de enige die wat moeite had om blij en fris aan de nieuwe schoolweek te beginnen. Verschillende mensen liepen met een geïrriteerde blik rond en als je ze iets te lang aankeek, werd je onmiddellijk afgesnauwd. Een bal doet blijkbaar vreemde dingen met mensen. Er was één iets waar ik me nog het meest aan ergerde deze week: Valentina. De hele week deed ze haar best om uit mijn buurt te blijven. Ze probeerde het subtiel te doen, maar ik ken haar goed genoeg om te zien wanneer ze iemand probeert te ontwijken. Als ik haar tegenkwam in de gang liep ze snel de wc of een lokaal binnen, wanneer ik dan eindelijk iets kon zeggen tegen haar zei ze dat ze geen tijd had en naar haar volgende les moest. Ook 's avonds en 's middags was ze altijd 'drukbezet'. Gisterenavond had ik er een opmerking over gemaakt, maar ze zei dat ik het me inbeeldde en dat ze gewoon een drukke week had, ze sloot het gesprek af met de smoes dat ze had afgesproken met Sara en al te laat was.

Yeah, right.

Ik weet niet wat er aan de hand was, maar ik hoopte dat alles snel weer normaal zou worden.

__________________________________________________________________

Sorry dat ik 3 weken niks geschreven heb, maar ik heb het ongelofelijk druk gehad! Ook nu is het maar een magere update, maar er komen snel meer en langere hoofdstukken. Ik heb een aantal goede ideeën, ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik het allemaal moet gaan uitwerken...

Bedankt voor alle stemmen!

xxx

Gewoon VriendenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu