" assalammualaikum"nadirah masuk setelah memberi salam. dia mlihat tengku uwais yang sedang memandangnya tidak puas hati di sofa depan tv. dia hanya buat tidak tahu saja dengan keberadaan tengku uwais dan ingin naik ke biliknya. tiba-tiba dia dipanggil oleh tengku uwais.
" lewat balik? cakap pergi dengan kawan? asal tetiba balik dengan ameer pulak?" tanya tengku uwais sambil menyilangkan tangannya didada.
" dia kebetulan datang kat sekolah dengan adik dia. dah tu dia nak ikut skali kitorang. so, kitorang ajak jelh."balas nadirah.
" wow.. kebetulan eh. duk mesra bagai. ingat elok sangat ke keluar dengan lelaki yang bukan mahram??'' bidas tengku uwais.
" ohh.., okey. lain kali kita dah tak boleh keluar sama-sama dah sebab kita kan bukan mahram. dah lah. orang nak naik atas mandi, na solat. kat bawah ni panaslah." bidas nadirah pula.
tercengang tengku uwais dengan jawapan nadirah tadi. " wuishh.. budak ni.. kaw kaw dia mengata aku. urghhh.." kata tengku uwais pada dirinya sendiri.
malam 10:15
nadirah dan dua lagi kawan dia tengah bercakap dalm googgle meet. diorang tengah berbincang cerita apa yang diorang nak tengok. last-last, diorang pilih cerita Annabelle. nadirah memang tak setuju pada mulanya tapi didesak oleh dua ketul manusia tu. akhirnya diorang tengok jugak ceria tu.
"weh, aku tak sedap hatilah." beritahu nadirah.
" alah buat relax je. tak ada apalah." balas farhan
" wahhh!!!!!" tiba-tiba hantu di dalam cerita itu muncul. terjerit kecil nadirah akibat kejutan dari hantu itu. manakala dua ketul itu hanya ketawa mengejek kepada nadirah.
" relax sis... macam tu pun takut. ini belum masuk rumah hantu ni." kata izzahra pula.
" kau diam cibai" marah nadirah.
setelah sejam setengah tengok cerita tu akhirnya diorang nak tidur." jaga-jaga ira. nanti dia duduk tepi kau. muahahahahaha" kata izzahra menakutkan ira.
" ish, cibailah mulut kau izzah. aku lumatkan mulut kau nanti." marah nadirah. setelah itu mereka pun menutp komputer masing-masing.
nadirah yang dari tadi tidak minum air, mula merasa dahaga. tetapi air didalam botol air yang biasa dia sediakan sudah kering. dia lupa nak isi balik botol air tu.
" ish, Tekak ni. masa ni jugaklah kau nak dahaga. tahan eh. esok kita minum." kata nadirah sendirian.
dia cuba menutup mata tetapi tekaknya terlalu perit dan perlu dibilas dengan air masak." ish, tak boleh jadi ni."
akhirnya nadirah memberanikan dirinya ke dapur. dia perlahan-lahan melangkah kearah dapur. sesampainya dia didapur, cepat-cepat dia mengisi air ke dalam botolnya.
baru je dia nak pusing, dia rasakan ada satu badan yang sedang merenungnya dipintu dapur. dia melihat kearah pintu dapur dan melihat satu lembaga berbadan tegap sedang mmerhatikannya. nadirah terus menjerit kuat sambil menutup matanya.
" ira... ira... hey.. ni abanglah. hey.. wake up" tegur satu suara. sepasang tangan cuba memegang bahu nadirah untuk menenangkannya.
nadirah masih ragu-ragu untuk membuka matanya. " kalau betul kau abang aku, cuba kau baca Al-Fatihah." kata nadirah yang masih menutup mata.
tengku uwais yang mendengar soalan itu, terus ketawa." okey. jangan terkejut tau.Bismillahhirrohmanirrohim...." tengku uwais membaca surah Al-Fatihah dengan lancar sekali. suaranya yang merdu semasa membaca surah itu sampaikan nadirah yag takut tadi pun boleh terbuai.
YOU ARE READING
Pujaan hati tengku
FantasyMengisahkan tentang seorang gadis yang selalu dibuli dan dihina oleh orang sekeliling dan seorang putera diraja yang disanjung dan dihormati oleh semua orang si gadis seorang yang gemok dan selalu diejek badak air. Manakala si sang putera pula digel...