" hahaha.. sian kan hidup kau ira. dahlah hodoh, hidup kau pulak macam ni. memang si*l hidup kau." kata farrah yang baru keluar dari salah satu pintu tandas. nadirah menatap tajam kearah farrah.dia berharap tak akan ada makhluk yang akan datang mengganggunya tetapi dia silap. berjumpa minah sekor ni lebih menyakitkan hati berbanding ayahnya tadi.
" kau kalau hidup tak kacau orang boleh ke? aku nak sendirian sekarang. so, go away from my eyes. menyemak ah kau." kata nadirah. kini amarahnya tidak dapat ditahan lagi.
terjengil biji mata farrah mendengaar kata-kata nadirah. dia mendekati nadirah dan bersedia mengangkat tangan untuk memukul nadirah tetapi ditahan. kuat nadirah mencekam tangan farrah menandakan dia sangat-sangat marah ketika itu.
farrah menarik tangannya minta dilepaskan." lepaslah b*d*h.. sakit tangan aku gila.lepas!!" marah farrah.
" sakitkan?? macam nilah hati aku setiap kali orang macam kau ni ada dalam hidup aku. kau orang menyemak gila tahu tak!!" tengking nadirah.
" eh sakitlah perempuan." marah farrah lagi. suara mereka berdua terdengar sampai keluar. ramai pelajar lain yang menyaksikan pergaduhan mereka dari luar tandas. langsung tidak berani untuk masuk campur.
tiba-tiba muncul pengetua yang kebetulan lalu disitu. dia bergegas ke tandas pelajar perempuan apabila mendengar bunyi bising. dia melihat banyak pelajar disana.
" apa yang kamu buat kat sini??!!" marah pengetua. pelajar-pelajar yang menyaksikan pergaduhan tersebut terus melarikan diri ke kelas masing-masing.manakala nadirah dan farrah yang masih tidak menyedari kehadiran pengetua masih bergaduh di dalam tandas. nadirah menarik lengan farrah dan meletakkannya ke dalam lubang tandas. farrah sedaya upaya menarik angannya kembali.
" nadirah!! apa yang kamu buat ni?!! lepaskan dia!!" tengking pengetua. dia menepis tangan nadirah yang masih menggengam tangan farrah itu. farrah terus keluar dari tandas dan menuju ke singki. dia membasuh tangannya yang dikotori tahi hasil buatan nadirah tadi.
" kau gila ira!! kau memang gila.!!" marah farrah sambil mencuci tangannya dengan sabun. tersasa jijik dengan tangannya sendiri. nadirah yang mendengarnya tersenyum sinis.
" setakat tu baru sikit farrah. kalau boleh aku nak je humban muka kau dalam lubang jamban ni tapi kesian lak balik nanti muka tu bau jamban." kata nadirah sinis. dia melihat kearah wajah pengetua yang terkejut mendengar ucapannya tadi.
" nadirah!! apa nak jadi dengan kamu ni!! datang ke bilik saya sekarangt.!!" kata pengetua. dia pun keluar dari tandas diikuti oleh nadirah. nadirah menjelir lidahnya kearah farrah menandakan dia menang.
bilik pengetua
nadirah membuat muka bersahaja seperti tak buat apa-apa. dia bersilang tangan sambil membalas tatapan pengetua." kamu dah kenapa ira? kalau ada masalah cuba beritahu. mana tahu saya boleh tolong. dan tadi saya dengar yang ayah awak ada datang sekolah, dia nak apa dari kamu? " tanya pengetua.
tiba-tiba nadirah tertawa. seperti orang gila. tidak tahu kenapa. "HAHAHAHA.. apa yang boleh cikgu tolong? kalau saya minta cikgu hidupkan balik mama saya, cikgu boleh tak? tak kan.. so, jangan nak hiraukan pasal saya. saya tahu jaga diri saya." kata nadirah dan mula bangun dari tempat duduknya. baru sahaja ingin berlalu, pintu bilik pengetua dibuka dari luar. tersembul muka tengku uwais dan ku syarifah. masing-masing menunjukkan muka risau.ku syarifah mendekati nadirah.
" ira, kamu okey. papa kamu ada buat apa-apa dekat kamu tak? beritahu nenek" kata ku syarifah
" tak ada apalah orang tua. kau pun samalah. penyibuk!! aku bencilah manusia kat dunia ni. lebih baik aku mati!!" kata nadirah menengking dan terus menolak ku syarifah. terkejut semua yang ada di dalam bilik tersebut.
" ira!! kenapa kurang ajar sangat dengan nenek ni!! " marah tengku uwais.
" kau pun diamlah jantan!! semua jantan dekat dunia ni sama je. semua menyusahkan!!" jerit nadirah lagi.
tengku uwais mendekati nadirah. pipi nadirah ditampar. sungguh, dia terkilan dengan kata-kata nadirah sebentar tadi.PANG!!" aku tak pernah ajar kau kurang ajar dengan kami!! kau dah kenapa ira??!!" marah tengku uwais
nadirah memegang pipinya yang perit akibat tamparan tadi. tiba-tiba sahaja dia ketawa kuat." HAHAHAHAHA". setelah itu tiba-tiba sahaja dia meracau.
"papa,papa... ira minta maaf.. ira tak buat lagi paa.. ira janji paa.. jangan pukul mama lagi.. mama tak salah paa, orang yang salah.. jangan paa.. mama sakit paa..huhuhuhu.. paa tolong ira paa" kata nadirah seolah sedang menderita. dia memegang kedua-dua lututnya seolah-olah ketakutan.
mereka bertiga memandang kearah nadirah kepelikkan.
tengku uwais mendekati nadirah yang masih menangis tersedu-sedu. dia mencuit nadirah." ira, ira.. what happen??" tanya tengku uwais
tiba-tiba nadirah meracau lagi." papa, sakit papa. ira taknak papa. sakit pa.. ira janji tak buat lagi paa." jerit nadirah. pantas sahaja tengku uwais memeluk nadirah yang sedang meracau tadi. nadirah seperti orang yang sedang kesakitan.
tiba-tiba nadirah senyap dan dia menolak tengku uwais dan memandang sekeliling." kenpa abang peluk ira? haramlah." kata nadirah tiba-tiba
semua sudah memandang nadirah. " ira tak apa-apa?" tanya tengku uwais.
nadirah memandang tengku uwais pelik." ira okeylah. abang tu jenapa peluk orang tiba-tiba. abang tu yang tak okey?" kata nadirah lagi.
makin pelik mereka bertiga dengan kelakuan nadirah. tengku uwais mendekati dan memeang bahu nadirah." ira betul-betul okey? takkan ira tak ingat, ira buat apa tadi?" tanya tengku uwais.
" ira buat apa?" tanya ira pelik
mereka bertiga sudah berpandangan sesama sendiri. ada sesuatu yang tak kena dengan nadirah. tiba-tiba pengetua berdeham menyentakkan semua orang." lebih baik Ku bawak balik dulu ira ni. tengok apa yang patut. hal tadi biar saya uruskan." kata pengetua
ku syarifah dan tengku uwais mengangguk setuju. mereka pun meminta diri dan membawa nadirah untuk pulang. nadirah yang masih blur tadi hanya ikutkan sahaja.
sepanjang perjalanan, mereka hanya senyap. langsung tak ada bunyi dalam kereta. sampai dirumah ku syarifah menyuruh nadirah untuk berehat dibiliknya dan menyuruh tengku uwais menunggunya diruang tamu.
setelah kelibat nadirah hilang, mereka mula berbincang tentang apa yang berlaku tadi. " nenek rasa apa yang jadi dengan ira? kenapa dia boleh berubah sekelip mata je macam tu? ataupun dia menipu kita saja?" tanya tengku uwais
" nenek yakin ira takkan buat macam tu.kalau nak konfemkan apa yang terjadi tadi betul ke tidak, kita perlu bawa ira untuk dapatkan rawatan." cadang ku syarifah
" uwais akan suruh iddin check dia. iddinkan pakar psikologi." kata tengku uwais. ku syarifah hanya menyesetujukn saja. risau dia dengan keadaan cucunya seorang itu. dia tahu yang hidup nadirah sangat sulit ketika hidup bersama papanya dulu.
bersambung...
-----------------------------------------------------------
hai korang!! sorry lambat tau. tak ada idealah. sorry buat korang tertunggu-tunggu tau. and hppy new year. sorry lambat wish. hehehe okaylah. enjoy my story. yang penting jgn lupa vote and komen..hehehe
YOU ARE READING
Pujaan hati tengku
FantasyMengisahkan tentang seorang gadis yang selalu dibuli dan dihina oleh orang sekeliling dan seorang putera diraja yang disanjung dan dihormati oleh semua orang si gadis seorang yang gemok dan selalu diejek badak air. Manakala si sang putera pula digel...