part 18

247 13 2
                                    

Sudah sebulan selepas tengku uwais bawa nadirah ke klinik Dan sebulan juga tengku Ameer menghilangkan diri.

banyak kali nadirah tanya kepada tengku uwais tetapi tetap jawapannya 'asal kau nak tahu pasal dia?'. itu je jawapan yng dia dapat.( ada orang jealous lah.🤣🤣)

sekarang nadirah sedang bersiap untuk kesekolah. mujurlah selepas kejadian itu kawan-kawannya masih ingin berkawan dengannya.

tapi apa yang merisaukan dia sekarang penyakit PTSD nya makin teruk

tidur-tidurnya diganggu dengan bayangan masa lalu. kekadang emosi dia tidak stabil tapi dia akan mengontrol sedaya upayanya.

bermacam-macam nasihat diambil dengan tengku uwais dan doktor iddin tetapi masih juga penyakitnya tidak hilang.

sedap berkhayal tiba-tiba satu jerkahan datang dari belakang.

" BAHHH!!!" jerit tengku uwais. tak semena-menanya satu tamparan hinggap dimuka tengku uwais.terkejut nadirah dengan kehadiran tengku uwais.

nadirah ketawa melihat muka tengku uwais yang kelat akibat ditampar oleh nadirah tadi.

" HAHAHA... sapa suruh sergah. kan dah dapat habuan tu." kata nadirah sambil ketawa. tengku uwais hanya memungungkan bibirnya tanda protes.

" dah ah kau. gi sekolah naik bas." kata tengku uwais. sekarang nadirah sudah pergi ke sekolah dengan tengku uwais setelah statusnya diketahui oleh rakan-rakannya.

" heh.. ingat orang kesah. dah ah baii.." kata nadirah setelah selesai ikat tali kasut.

" nak pergi mana tu??" tanya tengku uwais.

" naik bas arr.. tadi suruh sangat." kata Nadirah selamba. dia meluru kearah jalan dihapan rumahnya.

" aku gurau jelah ngokk" kata tengku uwais. nadirah hanya melambai kearahnya.

baru saja melangkah satu langkah dari kawasan rumah , tiba-tiba satu kereta berhenti didepan nadirah.

nadirah cuba mengintai pemilik kereta. keluar sahaja pemlik kereta tersebut, terus senyum lebar nadirah.

"Abang Ameer" panggil nadirah. Dia menghampiri tengku Ameer.

"Hai, dah lama tak jumps Nadi. Rindu abang tak??" Kata tengku Ameer sambil tersenyum kearah nadirah.

" Gila tak rindu. Abang hilang sebulan tau. Abang pergi mana tak beritahu. Tahu-tahu je dah hilang. Bila Tanya orang Tu, macam Tanya kucing." Kata Nadirah sambil menjeling kearah uwais Yang sedang menatapnya.

Tengku uwais menghampiri mereka berdua. Api cemburu membara-bara Dalam hati dia.

" Kau buat apa datang sini pagi-pagi buta ni??" Tanya tengku uwais

"Eh bro, sejak bila Aku tak boleh datang ni?? "Tanya tengku Ameer.

"Sejak harini" Balas tengku uwais selamba.

"Hahahaha.. tak lawak siot. Ni Aku datang nak bawa Nadi gi sekolah. Lama dah kan Aku tak jemput dia. So, today I'm here." Kata tengku Ameer

"Banyak cekadak kau I'm here. Dah alang-alang kau nak pergi hantar buluh bentong ni kan, meh kau hantar Aku skali. Kau kan rajin." Kata tengku uwais lalu terus masuk kedalam kereta tengku Ameer Tampa Rasa malu.

"Woi Gila. Kau lupa ke office Kita jalan lain-lain." Kata tengku Ameer

" Arr.. peduli apa Aku. Cepatlah driver. Lambat betul. Kalau Aku kena marah dengan nenek, Aku petik Nama kau." Kata tengku uwais

Tengku ameer hanya dapat merengus. Dia pun menyuruh nadirah untuk masuk ke Dalam keretanya Dan mereka bertolak ke sekolah nadirah.

Berbagai cerita antara tengku Ameer dan nadirah. Manakala tengku uwais Pula hanya diam Di seat belakang.

"Kau orang ni kan bercerita macam tak pernah jumpa. Menyampah Aku tengok." Kata tengku uwais selamba. Dia Masih dengan tab kerjanya.

Nadirah menjeling ke arah belakang." Eh biar arr orang. Jangan menyampuklah bila orang bercakap. Sibuk je." Kata Nadirah

Tengku Ameer hanya ketawa melihat gelagak mereka berdua.

"Eh diam ah kau. Mentang-mentang Ada Ameer kau Jual Mahal ngan Aku eh" bidas tengku uwais

"What ever" kata Nadirah Dan tidak menghiraukan lagi tengku uwais dibelakang. makin geram tengku uwais dengan sikap nadirah. dia menarik hujung tudung nadirah. apalagi, mengamuklah minah tu.

"UWAIS!!!!". jerit nadirah. laju saja nadirah berpusing ke belakang dan memukul tengku uwais. dan sepantas itu juga tengku uwais mengelak." tak kena". kata tengku uwais sambil menjelir lidahnya.

kalau lihat mereka berdua sekarang memang tak ubah seperti kanak-kanak. tengku ameer hanya mengelengkan kepalanya. dia membelok ke kanan dan masuk ke perkarangan sekolah. dia berhenti betul-betul didepan pondok pengawal.

" nadirah berhenti memukul tengku uwais. dia terus menggalas beg sekolahnya dan berterima kasih kepada tengku ameer.

sebelum dia menutup pintu dia sempat beri nasihat kepada tengku ameer." bang, abang buang je mamat dekat belakang tu kat depan sana. biar dia jalan sendiri ke pejabat. " kata nadirah dan terus menutup pintu.

tengku uwais laju saja buka tingkat kereta." kau nak gaduh dengan aku ke monyet??" jerit tengku uwais. padahal nadirah tidak jauh lagi dari kereta mereka.

nadirah memusingkan badannya." diamlah beruk!!" balas nadirah. dia terus pergi kesekolah tanpa menghiraukan mata-mata yang melihat. mujur juga sikit je pelajar yang ada dekat depan pintu tu.

tengku uwais terus mengangkat cermin kereta. mengeleng tengku ameer melihat perangai mereka berdua.

tiba-tiba tengku uwais mara kedepan. selamba badak je dia pijak seat kereta kesayangan tengku ameer. terbeliak mata kawan tu.hahaha...

" weh, kau memang beruklah. kotorlah seat aku tu. aku baru je bersihkan." marah tengku ameer. kini giliran dia pula memukul tengku uwais.

tengku uwais hanya membuat muka selamba." eh, driver cepat hadoi. dah lambat ni aku nak gi kerja."

cemberut muka tengku ameer." betullah kata nadi. patutnya aku buang je kau kat tepi jalan sana. biar kau kena marah dengan nenek." kata tengku ameer dan mula memandu keretanya ke tempat kerja tengku uwais.

alah.. tempat kerja diorang bukan jauh sangat. sebelah-menyebelah je. diorang je punya nak cari topik gaduh.( haih.. kenapalah saya buat watak dua ekor beruk ni. menyusahkan betul.😐😐)

" asal kau panggil ira tu nadi?? dia tak beritahu kau ke??" kata tengku uwais.

" kenapa dengan nama dia??" tanya tengku ameer.

"nadi tu, mak dia je yang panggil. aku pun dia tak kasi bagi panggil nama nadi. asal kau suka hati panggil nama tu?." kata tengku uwais tak berpuas hati.

"lah, nadi yang bagi aku panggil nama tu. lagipun aku suka paggil nama tu. entahlah. aku rasa cam dah fall in love lah dengan dia." kata tengku ameer.

'DUNGGG!!!!!⚡⚡' bagai dihempap sesuatu. muram terus muka tengku uwais apabila mendengar perkataan yang keluar dari mulut tengku ameer.

"fa..fall in love??" tanya tengku uwais. dia memandang tengku ameer tidak percaya.

" yupss.. aku fall in love dengan dia." kata tengku ameer sambil tersenyum.

serta-merta dunia tengku uwais terasa gelap.



bersambung.....

hai guys!! sorry lambat update tau.. idea saya jadi hilang. ni dapat idea pun sebab duk kuarantin dekat rumah. doakan saya dengan family cepat sihat tau supaya saya boleh update lebih awal. hehe.. btw, enjoy my cerita..

Pujaan hati tengkuWhere stories live. Discover now