"fa..fall in love??" tanya tengku uwais. dia memandang tengku ameer tidak percaya.
" yupss.. aku fall in love dengan dia." kata tengku ameer sambil tersenyum. seketika suasana di dalam kereta menjadi dingin.
" kenapa kau diam?? " tanya tengku ameer
tengku uwais seakan-akan berada didalam dunia lain. langsung tidak merespon soalan tengku ameer tadi.
tengku ameer memandang pelik kearah tengku uwais." uwais.. ooo.. uwais.. kau dah kenapa diam??"
"hah??" seakan-akan baru tersedar tengku uwais terus berpaling kearah tengku ameer yang masih memandu.
" aku tanya kau ni, kenapa kau tiba-tiba diam. kau okey tak ni?? " tanya tengku ameer.
" aku okey." kata tengku uwais sambil membetulkan duduknya.
" jadi, kau betul-betul sukakan ira??" tanya tengku uwais setelah lama senyapkan diri.
" yupss.. aku suka dia sejak first time aku jumpa dia. aku suka dia sebab dia tak macam perempuan lain." kata tengku ameer jujur.
jawapan dari tengku ameer sangat menyakitkan hati tengku uwais. selepas itu dia terus diamkan diri. sesampai sahaja didepan syarikat mereka, tengku uwais terus keluar dari kereta. itu membuatkan tengku ameer pelik dengan tingkah laku tengku uwais.
PEJABAT SINAR HOLDING
BANG!!! tengku uwais menutup pintu pejabatnya dengan kuat sekali. dia duduk diatas kerusinya sambil memicitkan kepala.sepanjang perjalanan kebiliknya tadi, dia langsung tidak hiraukan pekerja-pekerjanya yang menyapanya.
Dia duduk dikerusinya. Dia memijat kepalanya yang berpusing. Pening memikirkan apa yang baru dikatakan oleh tengku ameer tadi.
Mereka menyukai orang yang Sama. Siapa yang perlu mengalah? Apakah dia perlu mengalah dengan sahabatnya? Lagi Pula nadirah tidak pernah menyukainya. Patutkah dia mengalah?? Setelah berbelas tahun menunggu nadirah. Apakah begitu saja dia Akan mengalah?
Makin memikirkan perkara itu, Makin memeningkan kepalanya . Dia mula mengambil fail kerjanya dan memulakan kerjanya.
Tiba-tiba tengku uwais batuk. Dan batuknya semakin menjadi-jadi. Dia menekup mulutnya dengan sapu tangannya. Apabila dia melihat sapu tangannya, penuh dengan darah.
Tengku uwais langsung tidak terkejut dengan perkara tersebut seperti sudah terbiasa. Dia mula mengelap mulutnya Dan meneruskan kerjanya seperti tiada apa yang berlaku.
TROWBACK
"Tengku menghidap barah otak stage 2. Tapi penyakit ini Masih boleh disembuhkan sebab tengku Masih Distage rendah. Kami Akan sediakan appointment untuk tengku jalankan rawatan. Harap tengku tabah dengan ujian ini. Tengku tidak boleh stres Dan tengku perlukan rehat Yang secukupnya ya. Saya akan berikan tengku ubat untuk dimakan nanti" kata dokter.
Langit bagaikan menghempap diri tengku uwais. Seketika dunia tengku uwais terasa kosong. Tidak tahu untuk berbicara. Dia keluar Dari bilik rawatan dan menunggu namanya dipanggil.
Perkara ini langsung tidak dihebahkan oleh tengku uwais. Hanya ibu bapanya sahaja Yang tahu tentang perkara tersebut. Bahkan Ku syarifah pun tidak tahu tentang perkara tersebut.
Tengku uwais pulang ke London bukan sahaja untuk menemui ibu bapanya, bahkan untuk melakukan rawatan
END TROWBACK
__________
Hai guys. Sorry sbb lama tak publishkan. Saya just nk wish good luck for sesiapa Yang nak ambil result esk. Good luck guys🥰🥰
YOU ARE READING
Pujaan hati tengku
FantasyMengisahkan tentang seorang gadis yang selalu dibuli dan dihina oleh orang sekeliling dan seorang putera diraja yang disanjung dan dihormati oleh semua orang si gadis seorang yang gemok dan selalu diejek badak air. Manakala si sang putera pula digel...