Part 11

229 12 0
                                    

pondok pengawal sekolah

nadirah sedang menunggu tengku uwais mengambilnya. termasuk hari ini, sudah seminggu dia tidak bertegur -sapa dengan tengku uwais. tengku uwais akan selalu mengelakkan diri darinya. didalam kereta pun mereka hanya senyap sahaja. sesampai di rumah tengku uwais terus mengurungkan dirinya. malam pula tengku uwais akan keluar dan balik lewat malam.

 tiba-tiba datang sebuah kereta dan berhenti dihadapannya. nadirah pura-pura tak melihatnya. pemandu tersebut menurunkan cermin.

" ira... jum masuk. nak hujan ni." kata si pemandu. terkejut nadirah apabila tengku ameer yang mengambilnya.

" kenapa abang luth yang datang ambil ira? mana abang uwais?" tanya nadirah.

"masuk dulu.. nak hujan ni. cepat" kata tengku ameer lagi. nadirah tergesa-gesa mengambil begnya dan berlari kearah kereta tersebut. setelah dia memasuki kereta, tengku ameer terus memandu kearah rumah ku syarifah.

"abang.. mana abang uwais? kenapa dia tak ambil ira?" tanya nadirah lagi.

" uwais balik lambat. dia cakap banyak kerja lgi." kata tengku ameer. matanya masih fokus kearah jalan yang semakin basah akibat hujan tetapi hatinya terasa berbunga-bunga ketika itu. mana tidaknya, baru hari ni nadirah memanggil dirinya dengan panggilan abang. ' ohh.. indahnya hidup ini.' getus tengku ameer.

"betul ke? banyak kerja ke atau memang dah taknak tengok muka orang?" kata nadirah. dia cuba menahan air matanya daripada mengalir.

"eh..eh.. taklah. dia memang busy. dia tak benci kat ira punlah." pujuk tengku ameer. ada sedikit rasa cemburu dihatinya tetapi cepat-cepat dihapuskan.

"entahlah bang.. biarlah dia." kata nadirah lagi dan menoleh kearah tingkat. tengku ameer tidak tahu mahu berkata apa lagi. 'haish... susah juga dia punya perangai manja tu' getus tengku ameer. tapi dia suka. KAHKAHKAH..

sepanjang perjalanan hanya kedengaran bunyi suara radio sahaja. sesampai di rumah ku syarifah nadirah terus berterima kasih dan terus turun daripada kereta. tengku ameer yang melihat juga turun daripada kereta.

dia melihat kereta tengku uwais dan sebuah lagi kereta lain. dia cepat-cepat membututi langkah nadirah dari belakang.

kelihatan nadirah sedang berhenti dihadapan pintu." ira.. kenapa tak masuk lagi ni?" tanya tengku ameer. dia melihat kearah nadirah sedang melihat. 

ternyata tengku uwais sudah pulang. dia sedang duduk diatas sofa bersama seorang gadis dan mereka sedang bercakap. tengku ameer melihat kembali kearah nadirah. matanya seperti sedang menahan tangisan.

nadirah segera berlari masuk naik ke tingkat atas dan masuk kedalam biliknya. manakala tengku uwais masih membuat muka selamba.

tengku ameer yang melihat ingin mengejar nadirah tapi dihalang oleh tengku uwais. " kau nak pergi mana?" tanya tengku uwais

" kau tak rasa bersalah ke uwais?" tanya tengku ameer sambil melihat geram kearah tengku uwais dan gadis itu. ya, dia kenal gadis itu. ex girlfriend and ex fiancee tengku uwais. saya ulang EX GIRLFRIEND AND EX FIANCEE!!!.( aku emo ni!!!)

"entah..." kata tengku uwais tanpa rasa bersalah. tengku ameer memandang dengan pandangan kecewa kearah tengku uwais.

" hai, ameer. long time not see." kata perempuan itu a.k.a  tengku puteri ellina. 

" huhh!!! aku tak hadap nak tengok and jumpa kau balik. asal datang sini? nak jilat balik ludah kau? wow!!! siap dah tukar penampilan. dah pakai tudung sekarang. asal? nak goda uwais lagi ke? ingat bila kau tukar penampilan kau uwais nak kat kau balik? macam tu?" sinis kata-kata tengku ameer

Pujaan hati tengkuWhere stories live. Discover now