Rozdział 15

969 63 8
                                    

- We've been in fire, went down in the flames. We sailed the ocean and drowned in the waves. Built a cathedral but we never prayed. We had it all, yeah, and we walk away. Point of no return and now it's just too late to turn around. I try to forgive you but I struggle 'cause I don't know how. We built it up so high and now I'm fallin' it's a long way down.... It's a long way down, from here...

Louis słucha w skupieniu, ignorując łzy spływające po twarzy. Głęboki głos Harry'ego przenika przez kable słuchawek, wypełniając jego głowę melodią i słowami, sięgając prosto do serca. Myśli o ich związku, o tym, jak szybko ich krótka przyjaźń przerodziła się w coś większego i jak roztrzaskało się to na kawałki, gdy Harry wyjechał. Nie może zrozumieć, dlaczego to Harry miałby mu wybaczać, w końcu to on odszedł, zostawiając go samego w Holmes Chapel, ale mimo to, te słowa są tak prawdziwe, jak tylko mogłyby być.

Piosenka dobiega końca i Louis oddycha głośno, ciężko, nim włącza kolejny teledysk, nieco obawiając się tego, co może usłyszeć, ale wie, że teraz już nie może się zatrzymać.

- Is it my imagination? Is it something that I'm taking? All the smiles that I'm faking "Everything is great, everything is fucking great". Going out every weekend, staring at the stars on the ceiling. Hollywood friends, gotta see them. Such a good time, I believe this time.

Wpatruje się w ekran laptopa, obserwując uśmiechniętego Harry'ego. Wie, że to tylko teledysk, nic więcej, ale jego uśmiech i jakby pozbawione blasku oczy sprawiają, że czuje uścisk w gardle. Harry z teledysku kręci się w barze, z grupą znajomych, pijąc piwo i śpiewając, ale coś – być może właśnie te puste oczy, a być może tekst piosenki – sprawia, że Louis wie, że to nie jest tylko gra, że to nie jest tylko teledysk.

- We're singing 'til last call and it's all out of tune. Should be laughing but there's something wrong and it hits me when the light go on. Shit, maybe I miss you. Just like that and I'm sober, I'm asking myself "Is it over?". Maybe I was lying when I told you „everything is great, everything is fucking great". And all of these thoughts and the feelings, cheers to that if you don't need them I've been checking my phone all evening, such a good time, I believe it this time.

Louis zatrzymuje piosenkę w ostatniej sekundzie. Zbliżenie na twarz Harry'ego, unoszącego lekko kąciki ust w próbie ponurego uśmiechu wyświetla się na jego laptopie i Louis widzi to, jak bardzo zniszczony się wydaje. Zastanawia się czy to tylko gra na potrzeby teledysku czy coś więcej, ale doskonale zna odpowiedź. Harry nigdy nie był dobrym aktorem.

Otrząsa się z tych myśli nim mógłby zacząć roztrząsać to i rozgrzebywać, i klika na kolejną piosenkę, niecierpliwie stukając palcem w obudowę laptopa, czekając, aż skończy się reklama. Łzy zdążyły już zaschnąć na jego twarzy.

- I always said that I'd mess up eventually. I told you that, so what did you expect from me? It shouldn't come as no suprise anymore... I know you said that you'd give me another chance but you and I knew the truth of it in advance that mentally you were already out the door. Never thought that giving up would be so hard. God, I'm missing you and your addictive heart. You're the habit that I can't break, you're the feeling I can't put down...

Nagła wibracja telefonu sprawia, że podskakuje i jedna ze słuchawek wyślizguje się z jego ucha. Chce zignorować połączenie, bo nie może się zmusić do tego, by zatrzymać lub wyłączyć piosenkę, ale domyśla się, że to może dzwonić jego mama lub Lottie, martwiąc się o niego, więc niezdarnie wyjmuje komórkę z kieszeni spodni, wciąż skupiając się na słowach piosenki. Czuje pustkę, gdy widzi na wyświetlaczu imię Keenana. Wpatruje się tępo w telefon, nim w końcu odrzuca połączenie i odkłada urządzenie na bok.

✔The Only Truth (Everything Comes Back To You)✔ (Larry)Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz