Bilik 1, Bangunan Sarang Walit, Pesisir Selangor...
Tap! Tap! Tap! Derap bunyi kasut menghampiri bilik itu. Mereka yang berada di bilik itu seakan menanti detik ketibaan pemilik kasut itu.
"Fahmi. Zack." panggil Bang Adam yang berdiri di depan muka pintu, memanggil nama kedua2 lelaki itu. Bang Paan berdiri di sebelahnya.
Mereka yang lain terarah ke arah Bang Adam dan Bang Paan, sebelum kemudiannya memandang ke arah Fahmi dan Zack.
"Giliran korang untuk berjumpa Bang Joe," sambung Bang Adam.
"Ke.. Kenapa kami kena jumpa dengan dia?" Fahmi ketakutan. Bayangan Bang Joe melekap di cermin kereta masih belum hilang dari ingatannya.
"Setiap orang akan berjumpa dengan dia, cuma bergilir2 2 orang ikut nama yang dia dah tetapkan," sampuk Bang Paan.
"Kami bukan tanya proses nak bawak jumpa dia, kami tanya kenapa kena jumpa si sial tu?!" bentak Nick.
Bang Adam dan Bang Paan kematian kata2.
Zul yang matanya melilau juga turut risau. "Amir.... Kenapa dia tak datang sini balik?.... Ma....mana korang bawak dia?!" dia pula bersuara.
"Bang Joe nak berbincang tentang apa yang jadi malam semalam...." kata Bang Adam sebelum terputus.
"Penipu!! Aku dengar tadi kau cakap kat Amir yang kami takkan stay lama kat sini. Lepas tu, tiba2 Amir sendiri pun dah lesap kau bawak entah ke mana.
Ni semua perangkap korang je! Takkan lama konon.... Kau ingat si Joe tu nak lepaskan kami senang2 je lepas apa yang jadi semalam?!" laung si Daniel pula.
" Diam! Diam! Bawak bertenang! " Bang Paan cuba menenangkan keadaan. Namun keadaan masih lagi riuh-rendah bagaikan pasar pagi.
Bang Adam mula memicit kepalanya. Dia mula runsing apabila keadaan makin tak terkawal.
Tak semena2, tiba2....
"DIAMMMMM!!!!!"
Yang lain terus kecut perut.
---------------------------------------------------------
Bilik 2, Bangunan Sarang Walit, Pesisir Selangor....
"Tak sedaplah, babi! Rasa macam p**i ayam," kata Bangmat, membaling nasi lemaknya ke arah Sab. Sab sempat mengelak dari balingan itu yang menyasarkan mukanya.
"Bagus. Itu je makanan yang tinggal untuk kau. Pandai2lah kau hidup lepas ni," ancam Sab.
"Pendei2leh keu hidep lepeh ni," Bangmat mengajuk Sab.
Sab menahan rasa amarah dan takutnya. Meskipun bergelar inspektor polis, rasa gerun terhadap lelaki itu masih ada.
"Kenapa? Geram? Alah comelnya awak buat muka marah? Kahkahkah. Kenapalah cik adik ni boleh join geng mamat2 keping ni?" sindir Bangmat.
"Diam! Aku nak join siapa pun bukan urusan kau!" Sab memberi amaran. Bangmat hanya tersengih sambil ketawa kecil.
Amri dan Boy yang kelaparan malas nak masuk campur dan terus menyuap nasi ke mulut mereka. Begitu juga dengan Jimi. Semangat mereka memang sudah direnggut malam semalam.
Tanpa disedari, Bang Joe berjalan menghampiri bilik itu. Sab menyedari bilik 1 agak tidak terkawal bisingnya.
"Nampaknya budak2 bising pun korang tak boleh kawal," sindir Bangmat.
"Untuk seseorang yang berbogel, kau agak banyak cakap," Sab pula mula berbalas kata.
"So? Kenapa kalau aku bogel? Nak hisap? Nak duduk atas konek aku? Come on, just do it, b*tch!" Bangmat menampar kedua2 tangan ke pangkal paha dengan gaya Shia LaBeouf.
YOU ARE READING
Punca:Tolong Aku Keluar (Amir #2) [BxB]
Teen FictionHey guys.... So how, korang enjoy novel Amir? Novel Punca basically adalah sequel kepada novel Amir. (Warning:Novel ni mengandungi beberapa adegan 🔞 samada melibatkan hubungan hetero mahupun homo. Proceed kalau korang tak kisah dengan genre ni) -A...