Secret three

279 6 16
                                    

NUDE

Dinsdag na school ga ik eerst nog even naar kot om me uit mijn uniform te wurmen en een gewone jeans met een shirt aan te trekken.

Vervolgens ga ik naar Dexters thuis en ik vervloek mezelf dat mijn hart zo snel in mijn keel schiet zodra zijn huis in zicht komt.

Ik bel aan en terwijl ik wacht, schuifel ik van mijn ene been naar het ander, tegelijk hopend dat hij snel open doet en niet open doet.

Helaas gaat de poort iets eerder open dan verwacht en wanneer ik de lange oprit opwandel, staat hij al in de deuropening te wachten.

Dexter draagt een witte broek met bruine strepen die rechts langs zijn benen afgaat met een witte trui die half achter zijn riem steekt.

Het is heel anders dan zijn uniform en ik moet toegeven dat hij er niet al te slecht uit ziet.

Hij schraapt zijn keel en trekt een wenkbrauw op.

'Blijf je buiten staan, of kom je nog naar binnen?' vraagt hij en ik bijt hard op mijn kaken om niet te huffen terwijl ik me langs hem heen duw.

'Waar moet ik heen?' vraag ik.

'De keuken,' zegt hij. 'Die is links.'

We lopen de grote gang door en wandelen langs de lange marmeren trap. Alles is wit en helder en chique en duur.

Zelfs de keuken is van het beste materiaal en ik moet mijn ogen tegenhouden om niet uit hun kassen te rollen.

'Je hebt het al eens gezien,' zegt Dexter en ik draai me verveeld naar hem om.

'Maar toen was het donker,' zeg ik, niet willen toegeven dat ik niet meer weet dat ik dit al eerder bewonderd heb.

De roddels zitten niet fout.

'Wel, je bent hier niet om het huis te keuren, maar om tomaten te planten,' zegt hij en ik rol met mijn ogen, leg mijn tas tegen het witte keukeneiland en leun langs hem tegen het aanrecht.

'Waarom tomaten?' vraag ik en hij haalt zijn schouders op terwijl hij twee snijplanken en twee messen neemt, telkens één aan mij geeft. Voor de rest staan er nog vier potjes op tafel, een handdoek en een glas water.

'Die hadden we hier nog liggen,' zegt hij en hij neemt de eerste tomaat vast.

'Hoeveel gaan we er snijden?' vraagt ik.

'Vier,' zegt hij. 'Ik dacht dat we misschien vier plaatsen in het huis konden kiezen om ze te laten groeien.'

'Oké,' zeg ik. 'Waar?'

'In de tuin, op de vensterbank, in het midden van het huis en ergens donker,' zegt hij. 'Of heb je een ander voorstel?'

'Nee,' zeg ik, beseffend dat hij er wel al over nagedacht heeft. 'Dus ons experiment zit in de plaats en niet in de voeding?'

'Ja,' zegt hij en hij haalt de pitjes uit de tomaat en doet die in een eerste potje. 'Heb je een ander idee?'

'Het is goed,' zeg ik en vervolgens neem ik ook een tomaat en begin met het snijden zodat ik de pitjes hier ook kan uithalen.

Getting Secrets Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu