Secret seventeen

152 8 27
                                    

EVERY YOU AND EVERY ME

'En?' vraagt Elian donderdagavond wanneer we samen een bootje aan het vouwen zijn.

We moeten er van dr. Sun ons grootste geheim opzetten, maar ik besluit gewoon om een bootje te maken in de plaats van naar haar te luisteren.

Volgens mij doet Elian hetzelfde.

'En fucking wat?' vraag ik, niet opkijkend.

'Hoe is het met je pot goud?'

'Die heb ik niet,' zeg ik en hij lacht.

Wanneer ik opkijk, houdt hij zijn hoofd schuin en kijkt me ongeïnteresseerd aan. Ik zucht.

'Hij denkt dat mijn littekens van mijn ouders komen dus toen heb ik hem weggestuurd,' zeg ik.

'Is dat dan niet?' vraagt hij en ik werp hem een vuile blik toe. 'Jezus, je vindt hem wel echt leuk.'

'Shut up,' mompel ik en ik sla mijn blik neer. 'Het wordt niks. Ik heb hem weggejaagd met mijn littekens.'

'Dan was hij je niet waard,' zegt Elian en ik kijk naar hem op, een kleine glimlach rond mijn lippen.

'Bedankt,' zeg ik.

Hij glimlacht ook en voor even werken we gewoon in stilte.

'Ik ben twee weken clean,' zegt hij dan en ik kijk naar hem op, maar hij plooit gewoon verder. 'Dat was langer dan mijn vorige poging.'

'Je bent goed op weg dan,' zeg ik en ik trek een mondhoek op wanneer hij me door zijn wimpers aankijkt.

'Ik hoop het,' zegt hij.

Ik kijk hem nog even aan en maak dan mijn bootje af en schrijf mijn nummer erop.

'Hier,' zeg ik. 'Als je ooit de neiging hebt dan bel je maar.'

'Dankje,' zegt hij zacht en hij neemt het bootje van me aan.

0-0-0

Het is vreemd om voor mijn nieuwe thuis te staan en te weten dat ik hier een week zal blijven.

Gelukkig zijn mama en papa blij om me te zien en ik ben ook blij om hen te zien, maar ik maak snel een smoes om naar boven te gaan.

Ik open mijn koffer en kniel neer. De vuile kleren leg ik op de grond en de propere kleren op mijn bed. Vervolgens leg ik die laatste in de kast en ik ga met de vuile kleren naar beneden.

Ik stop de kleren in de wasmachine waarna ik zucht en even toekijk hoe de kleding ronddraait en ronddraait en ronddraait.

'Tylin!' roept papa vervolgens.

'Berging!' roep ik terug en papa's hoofd komt niet veel later om de hoek van de deur wanneer ik rechtsta.

Hij glimlacht en ik probeer terug te glimlachen, maar het lukt niet zo goed en ik denk dat papa dat ook ziet.

'Ik ben blij dat je terug thuis bent,' zegt hij.

'Ik ook,' zeg ik zacht.

Getting Secrets Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu