Secret eight

207 5 20
                                    

WALLS

De volgende ochtend besluit ik om Rio's jas toch aan te doen, maar ik doe het zo zodat hij me er niet inziet wanneer ik vertrek.

Halverwege kom ik Pepper weer tegen die naar me fronst wanneer ze de jas opmerkt.

'Heb je een nieuwe jas gekocht?' vraagt ze.

'Nee, hij is van Rio,' zeg ik.

'Oeh,' zegt ze en ze wiebelt met haar wenkbrauwen waardoor ik met mijn ogen rol.

'Nee.'

Pepper heeft sinds dat ik Rio ken de theorie dat hij me wel zou zien zitten. Het enige wat ik zou moeten doen om hem te veroveren volgens haar, zou zijn dat ik maar een beetje moet flirten.

Ik ben er natuurlijk tegenin gegaan.

Mijn vorige relatie was net in duigen gevallen, maar die littekens zijn enkel op mijn hart te zien en niet op mijn lichaam.

Plus Rio is tegen iedereen aardig. Hij heeft nu eenmaal een handtastelijk karakter en dat sommige mensen dat leuk vinden en anderen niet, is normaal.

0-0-0

Sinds dat Dexter mijn partner is voor het biologie project, vind ik mevr. Bronzen veel minder fijn dan daarvoor, maar dat maakt de lessen niet minder leuk.

Tenzij ze ons in de groepjes zet van het project om een paar oefeningen te maken in de klas.

Ik zucht verveeld wanneer Peppers plek wordt opgevuld door Gerrit en ik naar de achterste rij moet verplaatsen om langs Dexter te gaan zitten.

Ik schud de jas over de stoel uit en neem mijn boeken erbij. Pepper vangt mijn ogen en geeft me twee duimen omhoog terwijl ik mijn ogen rol.

'Dus,' zegt Dexter. 'De evolutietheorie. Al mee bekend?'

'Ik ben niet fucking dom,' mompel ik terwijl ik naar de juiste bladzijde blader en de tekst tevoorschijn komt die we moeten lezen en vervolgens enkele vragen over moeten beantwoorden.

We beginnen met het lezen en wanneer ik klaar ben, vul ik al enkele vragen in.

'Wie is Riover?' vraagt Dexter dan en ik frons, maar kijk niet op van de vraag die ik aan het invullen ben.

'Iemand die blij is dat hij je niet kent,' mompel ik. 'Waarom?'

'Omdat zijn naam in je jas staat,' zegt hij en ik draai me om naar de jas waar ik inderdaad Rio's naam ingeschreven staat door een handschrift dat veel te netjes is voor hem.

Ik draai me terug naar de oefeningen en mompel wat ik had willen opschrijven.

'Is hij je ex of zo?' vraagt Dexter dan en ik rol met mijn ogen.

'Nee.'

'Waarom draag je dan zijn jas?' vraagt hij en ik kijk eindelijk op van de oefeningen.

'Hij is mijn kotgenoot,' zeg ik. 'Oké?'

'Je zit op kot?'

Getting Secrets Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu