Secret twenty four

164 5 9
                                    

I BET YOU LOOK GOOD ON THE DANCEFLOOR

Wanneer Rio, Elian en ik in Rio's kamer zitten, de twee jongens op zijn bed en ik op zijn bureaustoel, stelt Elian iets voor wat ik meteen afwijs.

'Misschien kunnen we naar een gay bar,' zegt hij.

'No fucking way,' zeg ik. 'Ik ben echt geen derde wiel bij jullie tiende date.'

Rio's wangen warmen een beetje op wanneer hij zich uit de armen van Elian wurmt en wat rechter gaat zitten.

Het is nu enkele weken geleden dat ze op hun eerste date zijn geweest en als ik Rio moet geloven waren ze best gezellig, maar als ik Elian moet geloven was het veel meer dan gezellig.

Ik zie aan alles wat Rio doet dat hij Elian op recht leuker en leuker begint te vinden wat me goed doet.

Ik weet dat ze nog niet gezoend hebben en hoewel mijn kotgenoot het afschrijft als dat hij het langzaam wil doen, weet ik van Elian dat het hem frustreert.

Elke keer dat ik naar creatieve therapie ga, hoor ik van hem dat hij Rio zo graag wil zoenen dat het pijn begint te doen. Ik heb hem al duizend keer gezegd dat hij ervoor moet gaan, maar hij wil Rio ook niet ongemakkelijk maken.

'Het is nog maar onze vijfde date,' zegt Elian nu en hij schuift een beetje naar Rio toe en legt zijn kin op de andere jongen zijn schouder. 'Maar ik bedoelde het niet als date. Ik bedoelde het als een afleiding.'

'Ik heb geen afleiding nodig,' zeg ik en ik kijk naar Rio voor hulp, maar hij haalt de schouder op waar Elian niet op steunt.

'Het is misschien wel een goed idee,' zegt mijn kotgenoot. 'Je zei dat ik iemand anders een kans moest geven, maar misschien heb jij dat ook nodig. Ik bedoel- hij kijkt naar Elian en dan terug naar mij met rode wangen- het heeft mij geholpen.'

Ik kijk toe hoe Elian de andere jongen een kus in zijn nek geeft waardoor hun wangen opwarmen.

Ik zucht, rol met mijn ogen.

'Wanneer?' vraag ik en Elian kijkt me grijnzend aan.

'Deze avond,' zegt hij en hij laat Rio los, veert uit bed en helpt vervolgens de andere jongen recht.

'In tegenstelling tot jullie, heb ik morgen wel les,' zeg ik.

'Dan zou ik maar niet te veel drinken,' knipoogt Elian.

0-0-0

De menigte strekt zich over de hele dansvloer uit in een bewegende massa. Sommige mensen hangen ook gewoon aan de bar en weer andere mensen zoenen elkaar in stille hoekjes.

We staan een beetje aan de kant, ver genoeg van de boxen zodat we niet tegen elkaar moeten roepen om elkaar te verstaan.

'Kom op, Ty,' zegt Elian wie zijn arm een beetje bezitterig rond Rio's middel heeft geslagen, zich al bewust van alle andere ogen. 'Ga je niet dansen?'

'Volgens mij drink ik liever eerst iets,' zeg ik en ik laat de twee jongens achter om door de menigte naar de bar te gaan.

Ik ga met een hand door mijn haar en steek vervolgens een hand uit naar de barman die niet veel later op me afkomt.

'Een biertje,' zeg ik en ik haal mijn portemonnee uit mijn broekzak om te betalen, maar word onderbroken.

'Voor mij ook,' klinkt er en er belandt een briefje van vijf op de toog dat de barman aanneemt.

Ik draai me een beetje om en zie in de dansende lichten een jongen staan die niet veel groter of breder is dan ik.

In het donker kan ik zijn oogkleur niet zien en zijn haar verandert ieder moment van kleur door de lichten, al denk ik dat het donker is, bijna zwart zelfs.

Getting Secrets Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu