𝙖𝙡𝙪𝙠𝙨𝙞

372 37 12
                                    

ɴᴀɪɴᴇɴ

...

Mitä on tyttöys? Mitä on naiseus? Missä vaiheessa tytöstä tulee nainen ja onko tytöstä koskaan pakko tulla nainen?

Onko miehen hyväksymänä olo ainoa tapa olla hyväksyttävä? Tarvitsevatko naiset aina miehiä? Mihin naiset tarvitsevat miehiä?

Onko oma keho oma vai jonkun muun omaisuutta? Onko omaan kehoon täydet luvat ja oikeudet vain itsellä vai kaikilla muilla paitsi itsellä?

Mikä lasketaan kapinaksi? Mikä lasketaan vallankumoukseksi? Kenen säännöillä on lupa taistella? Voiko vihainen nainen olla koskaan hyväksyttävä?

Mitä feminismi on ja mitä sen pitäisi olla? Onko feministi joku ihminen vai pelkkä kirosana? Kuka voi olla feministi?

NAINEN pohtii tai ainakin yrittää pohtia kaikkea tätä. Se on novellikokoelma siitä, millaisiin muotteihin, olettamuksiin, sääntöihin ja pyyntöihin yhteiskuntamme naiset, naiseuden osaksi identiteettiään kokevat ja naisina nähdyt peittää. Se silti etsii myös keinoja sille, mitä me voisimme tehdä, jotta tulevaisuudessa näiden kaikkien naisten, naiseuden osana identiteettiään kokevien ja naisina nähtyjen ei tarvitsisi kärsiä sitä kaikkea tuskaa.

Tää projekti alkoi luvasta tehdä mitä vaan. Kyllä mä itseni tunsin, ja tiesin, etten tällaisen mahdollisuuden tullen voi enkä aio pidätellä itseäni. Ja, no, tällainen siitä tuli. Kokonaisuus, jonka suosittelen luettavaksi järjestyksessä ja kokonaan, jos siihen pystyy.

Mä en tiedä, kuuluuko tämäntyyppinen teksti wattpadiin, mutta kokeillaan. Mä en kirjoittanut tätä täällä, joten huomioikaa se. Kaikki novellit on kuitenkin muotoiltu tänne sopiviksi! Tää on myös multa jotain tosi erilaista, joten älkää olko turhan ankaria, mutta kertokaa vapaasti palautetta.

Mä toivon, että te löydätte näiden jopa tuskaisten ja epätoivosten sanojen väleistä myös turvan ja kuuluvuuden tunnetta sekä voimaa. Tää on kirjoitettu teille, jotka olette musertuneet miesten omistaman maailman ja sen olettamusten alle, teille, jotka olette ehkä viimein valmiit kampeutumaan ulos ahtaasta muotista. Mutta tää on myös teille, jotka ette oikeastaan tiedä, mikä tässä maailmassa edelleen on pielessä. Sun ei tarvitse identifioitua naiseksi lukeaksesi tämän. Tää on kaikille. Toivottavasti viihdytte.

novellikohtaiset sisältövaroitukset

Novelleissa mahdollisesti triggeröivät aiheet mainitaan pääasiallisesti kielikuvien avulla. Aiheet ovat kuitenkin rankkoja ja ne voivat tulla vahvoina läpi sellaisestakin tekstistä, jossa niistä ei kerrota suoraan niihin viittaavilla sanoilla.

On tärkeää, ettei kukaan lähde lukemaan tekstiä, josta jää paha mieli tai joka herättää pintaan traumoja tai tuottaa ahdistusta tai mitä tahansa muita vastaavia liian negatiivisia tunteita. Olen asettanut nämä varoitukset suhteellisen matalalla kynnyksellä, jotta jokainen voisi pysyä kaukana liian triggeröivistä aiheista. Tämä kuitenkin tarkoittaa myös sitä, että varoitetut aiheet saatetaan mainita vain pienesti tai lievästi.

Lue omalla vastuulla ja pidä itsestäsi huolta <3

hyvä keho on käytettynä ruumis
- väkivalta

se kissa joka vei minun kieleni
- seksuaalinen väkivalta

tuotevika
- "ideaalinainen"

mikä tekee siististä tyypistä siistin tyypin
- seksuaalinen häirintä/väkivalta

kirje teille, jotka ette usko tarinoitamme
- seksuaalinen häirintä/väkivalta

tyttöpöpöjä
- naisviha

seitsemän
- väkivallalla uhkailu, väkivalta

kukat minun ihollani
- "ideaalinainen", "ideaalikeho"

pakko olla kiltti tyttö
- parisuhdeväkivalta

esseetehtävä
- X

voimakkaat pukeutuvat punaiseen
- X

amatöörinudediileri
- seksuaalinen häirintä, kehojen kommentointi

ps. feministit ovat pahoja suustaan
- X

mies ajattelee liian myöhään
- X

+ NAINEN (lisätty naistenpäivänä 2022)
- X

Nauttikaa <3

NAINENWhere stories live. Discover now