1.BÖLÜM

1.2K 288 281
                                    

Cezam sevilmemek
Tek suçum ise seni be canım seni sevmek...

Orhan Veli

GEÇMİŞTEN KESİT

Küçük kız baştan aşağı boyandığı toz pembe rengiyle adete pamuk şekerini andırıyordu. Ama ona kalmış olsaydı eğer bunun yerine baştan aşağı sarıya bezenmiş olmayı tercih ederdi. Zaten tamda bu yüzden annesiyle kavga etmiş, ancak annesi gözünden akan yalancı yaşlara da, attığı çığlıklara da bakmadan küçük kızın üstüne toz pembe elbiseyi geçirivermişti. Tabii bunu küçük kızın poposunu birkaç kez cimcirip, burnunun pembeye boyanmasını sağladıktan hemen sonra yapabilmişti.

Annesi nihayet onu serbest bıraktığındaysa küçük kız yüzünü asmış, kaşlarını çatmış ve burnundan akan sümüğü çekerken, bir yandan da aynadaki yansımasına bakmıştı. Annesi ise o sırada birkaç adım arkasında yüzünde yer eden bilmiş ve eserinden gayet memnun bir ifadeyle küçük kızına bakıyordu.

Küçük kız gerçekten de çok güzel görünüyordu. Hatta kendisi de görünüşünü öyle çok beğenmiştim ki bunu küçük çocuğa göstermek konusunda müthiş bir istek duymuştu. Ve annesinin kendisini giydirebilmek için dağıttığı eşyaları toplamasını fırsat bilirken, hızla oradan sıvışmıştı. Aklı öylesine çocuğun vereceği tepkideydi ki her zamanki gibi ardından söylenen annesini yine duymamıştı.

Oysa annesi elbisesini kirletmemesini söylemişti. Ne var ki bu tembihi yaparken küçük kızın asla dikkat etmeyeceğini O da biliyordu. Zaten sırf bu yüzden de elbiseden iki tane almamış mıydı?

Bayramlaşmaya gelen misafirlerin ayıplayıcı bakışlarını çekmek istememişti.

Ne var ki kadın emindi. Küçük kızı üç günlük bayram sürecinde onu kınatacak bir şey yapmayı illa ki bulurdu.

Ki bunda çok haklıydı kadın. Küçük kız daha ilk dakikadan elbisesinin ucunu çalılardan birine takıp, yırtmıştı.

Allah'tan çok ufak bir şeydi de dikkatle bakılmadığı sürece anlaşılmıyordu.

Ya anlaşılıyor olsaydı? Küçük çocuğa ne kadar güzel göründüğünü gösteremeden pasaklı damgası yeseydi?

İşte bu yüzden kalan yolu yürürken oldukça dikkatli davranmıştı. Küçük çocuk gülümseyen bir ifade ile kendisine bakıp, çok güzel olduğunu söyleğindeyse tüm gün uslu bir kız olacağı konusunda söz vermişti.

Ne var ki küçük çocuk aralarındaki mesafeyi kapatıp, önce yanaklarındaki gözyaşlarının ince izini, ardından da burnundan akan sümüğü mendille sildiğinde, ne yazık ki bunun mümkün olmayacağını kendisi de anlamıştı.

Zaten hepi topu yarım saat sonra ağaç tepesinde kendinden geçmiş bir halde kirazları yerken, bu sözü ispatlamıştı da. İşte o meşhur kiraz ağacının tepesinde yakalanırken çekildikleri fotoğrafta, böyle ortaya çıkmıştı.

AŞKIM ÇİÇEK AÇTIĞINDA (GÜZEL SEVEN ADAMLAR SERİSİ 1 )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin