15/ Yeni Bir Umut

59 34 33
                                    


1 saat sonra ....


İşte hayatımın dönüm noktası başlamıştı .Herkes hayatı için;  büyük bir mücadele veriyordu.Alın teri dökülüyordu .İlk önce Türkçeden başladım.Soruları biraz kolaydı .Sonra da Tarih ,Coğrafya sorularına geçtim .Onları da bildiğim kadarıyla yaptım. Matemetiğe hiç dokunmadım bile !Zaten aramız pek iyi değildi kendisiyle;kendisini hiç sevmezdim .

Yarım saate sınavı bitirdim .Daha sınavın bitmesine 1 saatten fazla vardı.Ben erken bitirmiştim; Matematiği yapmadığım için hemencecik bitivermişti. O sırada; ben de bir ter boşalması başladı. Ellerim terledi ,kalbim nasıl çarptı .Heyecan yapmıştım belli !Kendi kendime ''Normal sınav gibi düşün,'' diye teselli verdim .Ama olmuyor !


En sonunda dayanamadım ,kağıdımı verip çıktım.Babam kapıda bekliyordu.Annem acil işi çıktığı için eve gitmişti. Beni bekleyememişti. Beraber eve gittik .Babam bana arabada giderken ''Nasıl geçti kızım ?''diye sordu.Ben de ona gülümseyip,  ''İyi sayılır ,bakalım !''dedim .



Sınav sonuçları 15 güne belli olacaktı .15 gün boyunca,  hop oturup ,hop kalktım.İçim içime sığmıyordu.İnşallah yapmışımdır,  diye dua ettim içimden .  

15 gün sonra ...



Ve sonuçlar açıklandı. Sonuçların açıklandığı gün ailecek bilgisayarın başına geçtik ve beklemeye başladık .Ben tabi ilk başta bakamadım .Annem de heyecandan bakamamıştı .Bakma sırası babama kaldı .Babam bir süre ekrana baktı ,biz de ona ...''E,  baba ! ne oldu ,kazandım mı?'' diye sordum .Adam dan ses yok ! hayda ! annemle bir birbirimize , bir babama baktık .İyice merak ettik.  


En sonunda babam''Yok maalesef !Bir daha ki sefere'.' dedi,  üzgün bir şekilde .O an kaynar sular başımdan aşağı döküldü.  Kalbime inecekti .Nasıl ya? dedim,  kendi kendime . Ama bayağı yaptım ,iyiydi. Tam kendimi sorgularken babam ,''Siz de bakın isterseniz,'' diyerek ayağa kalktı .

Annemle hemen bilgisayarın başına geçtik .Babam meğerse;  şaka yapmış ! çok şakacıdır kendisi. Ve o an gözlerime inanamadım .Bir daha ,bir daha baktım ekrana .Acaba hayal mi görüyordum.Ekranda kocaman harflerle ''Girne Amerikan ÜNİVERSİTESİ ,Konservatuvar Bölümünü Kazandınız.'' yazıyordu.


Ben de bir çığlık .... Yerimde zıplıyorum sevinçten... Kazanmıştım ,çocukluğumdan beri onca hayalini kurduğum bölümü kazanmıştım .Sonunda başardım. Anneme baktığımda,  iki gözü iki çeşme ağlıyordu.''Anne,'' dedim,  dolu gözlerimle ,ona sımsıkı sarılırken .


3 ay sonra okuluma başlayacaktım.Sahi;  3 ay nasıl dayanacaktım. Bir de;  yetenek sınavı vardı. Onu da,  geçtik mi tamamdır bu iş !

3 ay sonra ....


Bugün üniversitenin ilk günüydü. Okula gittiğim için;  çok heyecanlıydım .Sanki;  ayaklarım yerden kesilmişti , o derece mutluluktan uçuyordum .Yetenek sınavına da girmiştim .Orada küçük bir rol vermişlerdi bana .Sahilde plajda yatan,  bir kızı canlandırdım .Yanımda da,  iki erkek öğrenci vardı.  



Onlarla birlikte aynı reklamı canlandırdık .Onlar konuşarak ,önümden geçtiler .Ben de sadece içeceğimi içip ,onları izledim .Yönetmen bize bakıp,  ''Kestik!'' dedi. O an kalbim ağımda attı .Acaba ,başarılı oldum mu ? dedim kendi kendime .Yönetmene , pür dikkat baktım .O da,  bana gülümseyerek ''Tebrik ederim ,çok başarılıydınız .Konservatuvara girmeye hak kazandınız''dedi.Kulaklarıma inanamadım.Nasıl yani ,şimdi konservatuvarda mı okuyacaktım ?Yıllarca bunun hayalini kurdum,  şimdi de gerçek olmuştu .

Kavanozdaki Kız Tamamlandı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin