O sabah üzüntüden hiç bir şey yiyemedim .Telefonuma baktığımda Metin 'den ne bir arama ,ne de mesaj vardı.Çocuğun benimle uğraşacak hali yoktu ya! Kim bilir ne derdi vardı ?Kendi derdimden onun kini sormayı unutmuştum .
Kahvaltıdan kalkıp o hüzünle , koltuğa oturdum .Dışarıyı izlemeye başladım .Bir kaç dakika geçti geçmedi ,telefonum titremeye başladı .Arayan Metindi .Onun adını görünce yüzümde büyük bir gülümseme oluştu .Bütün üzüntüm buhar olup uçmuştu .Bu çocuk bana iyi geliyordu nedenini bilmiyordum .İster istemez ,kendimi onun yanında buluyordum ;Buna engel olamıyordum.Belki de aradığım aşkı,şefkati onda bulmak istiyordum kim bilir ,Biri tarafından sevilmek istiyordum. Beni hiç sebepsiz ,sorgulamadan ,sadece sevsin ....
O heyecanla elim ayağım birbirine dolaştı .Kapatmasından korktuğum için ,hemen telefonu açtım.''Alo,'' dedim.''Alo Güzellik!'' dedi.Güzellik ne güzel kelime!İlk defa biri bana böyle sevgi sözcüğüyle sesleniyordu.''Nasılsın ?''diye sordu . ''İyiyim ,ya sen ! '' dedim.
Metin de ,''Sesini duydum iyi oldum ! Duyduğuma göre , bugün gayet neşelisin .Dünden sonra konuşamayınca merak ettim seni.'' dedi.Ben de ,''Yok dün biraz kötüydüm ,ama bugün gayet iyiyim.'' dedim.Metin ''Okula gelecek misin ?'' Diye sordu. Ben de ,''Evet ,birazdan çıkacağım!'' dedim. Metin de ''O zaman okulda görüşürüz .''dedikten sonra telefonu kapattık .
Hemen hızlıca bir şeyler atıştırıp evden çıktım .Okula geldiğimde Metin ve Özge beni bekliyordu. Gülerek onların yanına gittim .''Selam!'' dedim.Onlar da , bu halimi görünce bana doğru geldiler. Özge bana üzgün gözlerle bakıyordu .Dudağı büzüşmüştü .Ağladı ağlayacaktı .
Bana sarılıp, ''Selam kuzum ! Metin az önce anlattı bana .Kötü olmuşsun.'' dedi. Ben de Metin' e ''gerçekten mi, bakışı atıp,''İyiyim kuzum !Merak etme dedim .Özge de bunu duyunca keyfi yerine gelmişti.Metin de bizim bu sarılmamızı , anlamaz gözlerle izliyordu .Kendi kendine kafasını sallayıp ,''Ah siz kadınlar ! her şeyden bir drama çıkartıyorsunuz.'' dedi.Özge de ona dil çıkardı şakacıktan .Bunun üzerine gülüştük .''Hadi,içeriye girelim. ''dedim ve önden ilerlemeye başladım .
Okula girdiğimizde bütün gözler bana çevrildi. Herkes bana bakıp ,kendi aralarında konuşuyorlardı.Onları umursamadım bile.Kesin hakkımda yine bir dedikodu çıkarmışlardı .Bu senenin bombası bendim .Hep birlikte vedalaşıp ,sınıflarımıza girdik .
Cemre de arkadaşlarıyla konuşuyordu.Beni görünce ,şöyle bir süzdü beni .Yanıma gelip,''Hoş geldin Merve' cim ! bütün okul seni konuşuyor , restoranda kötüleşmişsin.'' dedi alayla .Ona öfkeyle baktım .Sinirden yumruklarımı sıktım.Dişlerimin arasından ,''İşine bak Cemre !Hadi dedim .Cemre de ''A, buna da yaranılmıyor .Geçmiş olsun dedik sadece.'' dedi yanımdan uzaklaşırken .İçimden ''Ya sabır!''diyerek önüme döndüm.
1 saat sonra ....
Dersten çıkıp kantine gidiyorduk .O sırada Metin '' Kızlar !''Diyerek bizi durdurdu .Özgeyle birlikte''Ne oldu ?'' Diyerek ona baktık .Metin duvarda asılı olan panoya bakıyordu.Kaşlarını merakla çatmış ,inceliyordu. Yanına gittiğimizde ,''Bakın,'' diyerek, bize panoda asılı olan broşürü gösterdi. Bu broşür ;okul tarafından Uludağ'a düzenlenen bir geziye aitti.''Ne zamanmış ?''diye sordum .Metin bana bakarak ,''23 ocakta başlayıp ,30 Ocakta bitiyor .Yani yarıyıl tatilinde.''dedi.
İlk dersimiz ,Doğaçlamaydı.Hoca bize bakıp ,''Şimdi sizlere bir görev vereceğim .Herkes verdiğim metinde yazanları bir sonra ki derste oynayacak .İki kişi partner olacaksınız.'' dedi.Hepimiz mutlulukla birbirimize baktık.Sınıftan ''Oley,'' sesleri yükseliyordu .Hoca Cemre 'ye bakıp,''Gel, kızım şunları arkadaşlarına dağıt.'' dedi.
Cemre de havalı bir şekilde kalkıp ,''Tabi hocam.'' diyerek , hocanın yanına gitti.Elinde ki kağıtları tek tek dağıtmaya başladı .Bana verdiğinde,heyecanla kağıda baktım .Gözlerime inanamıyordum .Şok olmuştum resmen .Gözlerimi kocaman açarak, yazılanlara bir daha baktım. Bana ,en sevdiğim ,Romeo ve Juliet çıkmıştı .Hemen metni okumaya başladım .Herkes kafasını kağıda gömmüş okuyordu .
Bir sonraki derste ....
Hoca bize bakıp ,''Evet, arkadaşlar!Hazır mısınız ?'' Diye sordu. Hepimiz bir ağızdan ''Hazırız.'' diye bağırdık .Hoca bize gülerek ,''O zaman ikişerli grup halinde sıra olalım .Başlıyoruz.'' dedi.Elindeki kağıtta yazan adlarımızı okumaya başladı .Ömer -Merve siz ikiniz olacaksınız. Serpil ,Suat ,Egemen -Melis ,Nihat – Meyra ....''''Evet, bu okuduklarım lütfen sıraya girsin. '' dedi. Hoca adlarımız okuduktan sonra hepimiz sıraya dizildik .İlk önce Ömer'le ben çıktım .Ömer ; 20 yaşlarında kumral ,ela gözlü bir çocuktu.Ömer'le daha önce hiç tanışmamıştım .Ta ki, bu zamana kadar....
Ömer bana bakıp ''Memnun oldum !ben Ömer ,''dedi gülümseyerek ; çok iyi kalpli bir çocuktu anladığıma göre .''Memnun oldum ! ben de Merve,'' dedikten sonra oyuna başladık.
İlk Önce Ömer girdi söze .Bana aşkla bakarak ,
''Tüm göklerin en güzel yıldızlarında ikisi ,
Yalvarıyorlar onun gözlerine işleri olduğundan :
Biz dönünceye dek siz parıldayın diye .
Gözleri gökte olsaydı , yıldızlar onun yüzünde ;
Utandırırdı yıldızları yanaklarının parlaklığı .
Gün ışığını kandili utandırdığı gibi tıpkı .
Ve gülümseyerek bana baktı .Ben de ona gülümsedim.Ben de ona ,aşkla bakarak ,''Öyle bir ışık çağlayanı olurdu gözleri gökte .Gece bitti sanarak kuşlar cıvıldardı.'' diyerek, ona bir adım yaklaştım .İşte şimdi göz gözeydik .Sınıfta çıt çıkmıyordu .Herkes nefesini tutmuş, bizi izliyordu .
Nihayet oyunumuz bitmişti .Herkesten bir alkış koptu .Biz de kafamızı sallayıp ,selam verdik gülerek.Hoca ''Oturabilirsiniz,'' dedikten sonra diğer öğrencilere geçti.
Özge de ''Yani haftaya Cumartesi ,''dedi, heyecanla .Bize bakıp ''Ay, ne olur gidelim ! sınavlar da bitti. Çok bunaldım .Hem Uludağ'ı hiç görmedim .Bize değişiklik olur.'' dedi.Ben de ilk başta tereddüt ettim .''Bilmem ki nasıl olur? ya Özge orada kurdu , çakalı var .Orman içinde ! başka bir yere gideriz ha!'' Dedim .Özge de dudak büzüp bana baktı. ''Ya Lütfen Merve! gidelim işte ! hem ne olacak ki ! en kötü ne olabilir yani? yanımızda Metin var.'' dedi Metin 'e bakıp, göz kırparak. Metinde gururla başını salladı .''Anneme sormam lazım .Biliyorsun uzak yerlere izin vermiyor.'' dedim.
Özge de ''Oldu !ben de konuşurum Selma teyzeyle.'' dedi.
Akşam eve gittiğimde anneme konuyu açtım .Başta tereddüt etse de ,sonra dan ikna oldu.O mutlulukla hemen telefonu alıp Özgeyi aradım .Özge heyecanla ilk çalışta açtı .''Bu ne hız kızım ! elinde telefonla mı bekliyorsun ?''Diye takıldım gülerek .Özge de ''Sen onu boş ver de ,annen izin verdi mi, gezi için?'' dedi.Ben de ''Verdi, verdi!'' dedim .
Aynı anda karşı tarafta bir çığlık duyuldu. Özge sevinçle ''A ! yaşasın',' diye bağırıyordu.O kadar yüksekti ki sesi ,yüzümü buruşturup telefonu uzaklaştırdım .''Kızım yavaş olsana! kulağım patlıyordu , az kalsın .Sağır olacağım senin yüzünden.'' dedim hafif bir kızgınlıkla .Ama; Özge beni duymuyordu bile .O kadar kaptırmıştı kendini.
Bir kaç dakika geçti geçmedi ,Özge kendine geldi .Bana ''Yani bu demek oluyor ki ,geriye gidiyoruz.'' dedi.Onun bu çocuksu hallerine ne kızsam da, bayılıyordum .Beni öldürecekti. Neşeli sesine bende karşılık vererek, ''O zaman; gezide görüşürüz.'' dedim .O da ,''Görüşürüz,'' dedikten sonra telefonu kapattı .Bugün okulun son günüydü.; bizi önümüzde uzun bir tatil bekliyordu. O kadar yorulmuştum ki ,dinlenmeye,kafamı dağıtmaya ihtiyacım vardı .Bu tatil hepimize iyi gelecekti. Sabırsızlıkla haftayı beklemeye başladım .
Günler ,haftalar nasıl geçti anlamadım .Bu boşluğu genellikle ; kitap okuyarak ,resim çizerek ve de bir sürü yeni tarif deneyerek, geçirdim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kavanozdaki Kız Tamamlandı
Saggisticaİki Yaralı İnsanın Çok Acı Çekip Mutlu Olması Ve Onların Aşk Meyvesinin Hayat Hikayesi