Series 22

39 0 0
                                    

Once I get you. I will never let you go

°°°°°°
||Majlis yang meriah||

Majlis perkahwinan aku dan Syed berlangsung dengan jayanya tanpa ada sebarang gangguan yang tidak diingini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Majlis perkahwinan aku dan Syed berlangsung dengan jayanya tanpa ada sebarang gangguan yang tidak diingini. Aku sedari tadi hanya berbual bersama Laura, berbagai topik yang kami bualkan hingga susuk tubuh Syed Isacc Muttaqin tidak lagi berada dihadapan aku, entah kemanalah lelaki itu pergi, mungkin sibuk melayan para tetamu yang hadir dan yang sudahpun mahu pulang. Yelah lelaki tu kan rajin melayan orang, aku ni pula pemalas. Memang kontra sangat perangai kita orang ni.

"Kau lepas ni jangan tunjuk sangat perangai tak semenggah kau tu. Jaga suami kau elok elok." Nasihat wanita dihadapanku ini. Aku hanya mengangguk sahaja walhal semuanya masuk telinga kanan keluar telinga kiri.

"Angguk jelah kerja kau, bukannya nak dengar pun nasihat aku. Andrea aku nasihat ni untuk kebaikan kau, aku nak kau bahagia. Suami kau tu ada rupa tau, ada harta, kira semuanya serba sempurna la, jangan sampai perempuan lain masuk jarum......

Pangggg.

"Apa pulak kau cakap macam tu. Jangan buat aku takut la Laura. Eii kau ni kan."

Laura tersengih sumbing. Lengannya yang menjadi mangsa tamparan aku digosok perlahan.

"Andrea! laki kau panggil tu."

Harden muncul bersama dua gelas jus oren, pakaian melayu besertakan sampin membuatkan lelaki itu kelihatan amat kacak dan menjadi tarikan para wanita di dewan perkahwinan aku.

Cis tapi takguna jugak, adik tengah aku ni sombong yaamat. Langsung tak melayan orang lain, yang dia tahu nak ambil perhatian kawan aku ni ja. Eleh kalau ada rupa tapi tak berani ajak kawin tak ada guna jugak la .

"Tunggu apa lagi. Pergi la dekat laki kau."

Takguna betul dia menghalau aku dekat majlis perkahwinan aku sendiri.

"Syed duduk mana?" Kepala aku tertoleh kekiri kanan mencari kelibat suamiku yang tampan itu. Hai kekenda dimana kamu, adinda disini.

Harden mengangkat bahu, riak tidak bersalah terpamer pada wajah lelaki tinggi lampai itu.

Aku memutarkan bebola mata keatas . Kaki dihayun laju meninggalkan Laura dan Harden.

Duhai suamiku dimanakah kamu, saya selaku isterimu yang cantik bagaikan puteri raja ini sedang mencarimu.

Gelas berisi jus oren disuakan pada Laura. Gadis itu menyambut huluran itu tanpa banyak soal. Minuman itu diteguk bagi membasahkan tekak yang sedia kering.

Suasana janggal mula terasa pabila Harden langsung tidak mengangkat wajah dari menilik wajah gadisnya.

"Ehem." Anak mata dilarikan, Harden mengukirkan senyuman kecil. Lelaki itu mengusap belakang lehernya.

 MUTTAQIN'SWhere stories live. Discover now