Series 26

23 0 0
                                    

Once I get you, I will never let you go

||

Deruan ombak besertakan angin pantai mula menampar nampar kulitku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Deruan ombak besertakan angin pantai mula menampar nampar kulitku. Aku tak tau la kenapa Syed tiba tiba ajak aku bermaharajalela didepan pantai ni. Malam malam dalam keadaan sejuk macam ni. Dia ni memang nak aku mati kejung sebab sejuk ke apa ni. Sengaja nak kahwin lain kan!

Kedua belah tangan mula memeluk tubuh. Syed entah hilang kemana, katanya nak carikan makanan tapi dah hampir sepuluh minit mamat ni menghilang. Kejap lagi kalau dia tak muncul muncul juga memang aku balik hotel lepastu aku kunci pintu,biar padan muka dia tidur luar!

Kalau aku tahu dia nak bawa aku bermaharajalela depan pantai macam ni, memang aku dah pakai empat lapis baju. Aku pun dah tak tahu la kenapa kita orang kesini. Syed ni memang tak ada tempat yang romantik sikit ke. Depan pantai juga dia nak bawa aku, kalau ya pun sediakan la unggun api depan aku ni haa. Takkan la aku yang nak buat sendiri, batang kayu pun langsung tak nampak.

"Sorry princess. Tak ada niat nak biarkan awak sejuk macam ni." Sehelai jaket berkulit tebal diletak elok pada bahu aku. Syed melabuhkan punggung bersebelahan aku. Senyuman manis terukir diwajah kacak itu.

Plastik yang terisi dengan sosej yang bersalut dengan roti diberikan pada aku. Aku mengambil tanpa banyak songeh, yelah sejuk sejuk aku pun. Perut yang lapar tidak dapat disangkal lagi.

"princess saya marahkan saya ke ni? Maaf la saya pergi carikan sweater tadi. Tak ada niat nak tinggalkan awak lama lama dekat sini."

Aku menjuihkan bibir. Tak ada niat la sangat. Padahal boleh je kan ajak aku pergi sekali. Ini tidak, hilang macam taknak kembali. Nasib aku tak angkat kaki tau.

"Andrea...." Namaku diseru lembut.

Arhhh ini yang aku lemah ni.

Kepala aku toleh pada Syed. Wajah ku yang merah ditatap Syed. Kedua belah tangannya dilekapkan pada wajah aku.

"Sejuk sangat ke Andrea?"

Cis lagi nak ditanya. Apa muka aku yang merah ni tak cukup membuktikan kesejukan aku ka. Aku ni dah la spesies yang tak tahan sejuk!

Tanpa berlengah Syed terus mengangkat punggung. Tempat dibelakangku dilabuhkan lalu sweater yang diletakkan di bahuku tadi ditarik.

Semakin terkebil kebil aku bila Syed menutup kakiku yang sedia ditampar angin pantai kemudian kedua belah tangannya melingkar dipinggang rampingku.

 MUTTAQIN'SWhere stories live. Discover now