•1•

6.3K 137 12
                                    

O štyri roky

V rukách som pevne držala všetky náčrty a modlila sa, aby mi hlavne nespadli. Kráčala som s nimi za svojim nadriadeným. Iana som mala naozaj rada. Lepšieho šéfa som si nevedela ani predstaviť. Bol  ku mne vždy milý, tolerantný a väčšinou sa mu moje kresby páčili.

Pomaly som otvorila sklenené dvere od kancelárie. Na tieto návrhy som bola naozaj pyšná. Trvalo mi dlho kým som vôbec vymyslela, čo idem kresliť a potrebovala som, aby to vyzeralo ako v mojich predstavách. Kreslila som ilustrácie do deckých kníh a milovala som svoju prácu. Nič lepšie som si nevedela predstaviť. Moja náplň práce bolo len kresliť a čítať. To bolo celé.

Ian telefonoval, a tak som mu všetky papiere v tichosti položila na stôl a hneď odišla, aby som ho nevyrušovala. Opatrne som zatvorila dvere, ktoré boli také tenké, že som sa bála, že sa rozbijú.

S Ianom som sa dohodla, že stačí, keď mu tie papiere prinesiem a zajtra mi dá vedieť, ktoré pošle ďalej a objavia sa v novej deckej knihe. Páčilo sa mi, že som si prácu
mohla robiť aj doma, ale aj vo firme.
Spokojne som sa vybrala k výťahu a tešila sa domov. Asi som trochu podcenila aprílové počasie. V pastelovo modrých šatách s bielymi malými kvietkami mi bola brutálna zima.

Auto som už vyše mesiac nemala a neprekážalo mi to. Bola som v pohode s tým, že musím dvadsať minút ísť pešo, ale teraz som si kvôli zime musela zavolať taxík.

Bývala som sama v prerobenej štvrti na treťom poschodí v malinkom jednoizbovom byte, ktorý mi samej stačil. Aj napriek tomu, že byt bol celkom nový ťažko sa mi strkal do zámku kľúč. Násilne som ho začala strkať dovnútra, ale ten blbý kľúč nechcel ísť dnu. Všetká pošta, ktorú som cestou vybrala mi spadla z rúk. Kľúč sa mi podarilo strčiť dnu. Zohla som sa začala zdvíhať všetky papiere. Poštu som nevyberala už veľmi dlhú dobu. Zaujala ma však vyzdobená svetlomodrá obálka. Nedočkavo som ju otvorila. Pozvanie na svadbu...

Všetky pekné klamstvá II.Where stories live. Discover now