🦋 BAB 3 🦋

3K 249 43
                                    

Jam menunjukkan pukul 5 petang. Waktu Raydan pulang dari office. Keretanya laju meluncur masuk ke perkarangan rumahnya.

Raydan tersengih. Belum masuk dalam rumah lagi , hidungnya sudah menangkap bau sesuatu. Aroma masakan sang isteri yang telah memenuhi seluruh kawasan rumahnya. Sedap !

Raydan perlahan-lahan membuka pintu rumah. Matanya menangkap susuk tubuh yang ligat berperang didapur. So cute !

Jam di pergelangan tangan dibuka, tali leher dicabut. Lega ! Baju yang diselitkan kedalam seluar, dikeluarkan. Sempat Raydan mendekati si bulus yang sedang nyenyak tidur di atas sofa. Gray yang tidur terkangkang itu diusap-usap. Alahai comel jer. Dah lah gemuk.

         "Mommy tengah masak ye.." Ujar Raydan dengan nada berbisik pada si bulus itu. Tak bergerak langsung si bulus tu kena usik memang tidur mati betul.

Ryadan berdiri semula. Kaki mula melangkah kearah dapur.

'Humph dia tak perasan langsung aku dah balik hahahaha' desis hati Raydan.

Sampai sahaja dia didapur,

Raydan tergamam sekejap.

Bukan setakat tergamam,

Terkedu,

Terpana,

semua lah.

Iris matanya tak lekang melihat susuk tubuh isterinya. Keningnya digaru. Dari atas sampai bawah dia melirikkan anak matanya pada Arbell. Fuhhh !

Raydan mengigit bibir bawahnya.

Badannya disandarkan pada dinding. Kedua belah tangan disilangkan.

'Why are you so beautiful, baby' desis hatinya.

Jantungnya mula bergerak laju, melihat isterinya yang sungguh menarik perhatian.

Arbell yang mengenakan baju loose clothes bewarna rainbow, panjangnya baju itu hanya sampai paras pehanya sahaja. Rambut diikat tinngi menggunakan ribbon scrunchie. Bagi Nampak cantik dan stylish gitu ! Bukan biasa-biasa jugak Arbell ni ye hihihi.

Raydan tersenyum senget sambil menggelengkan kepalanya.

Patutlah.. bininya tak dengar dia dah balik, rupanya Arbell pakai earbuds.

Raydan mula melangkah mendekati Arbell. Geram tengok lama-lama lah, terlengguk-lengguk haih.
Sedikit demi sedikit dia mendekati tubuh genit itu.

Bau minyak wangi Arbell mula berlawan menusuk kedalam hidungnya. Raydan cuba mengawal nafasnya, erghh. Mengetarkan jiwa betul.

Jarinya mula naik mencabut earbud di sebelah telinga Arbell.

          "I am back, my baby..." Suara maskulin itu meleret masuk ke dalam telinga.

Terkejut Arbell dibuatnya lah. Sudip yang berada dalam tangan, terlepas.

Raydan rupanya, ingat siapa lah tadi..takut juga tiba-tiba pencuri masuk. Berdebar jantung.

          "BIY! Terkejut tahu tak, eeee lain kali bagi lah salam dulu..ni tak, macam nak tercabut jantung ni, tahu tak"

          "Hehehehe..sorry baby" Raydan mula merangkul pinggang Arbell. Peluk isteri bila dia tengah masak, antara part yang paling best sekali.

          "Lain kali jangan buat macam tu tau" Ujar Arbell dengan nada lembut. Terbatas lah juga pergerakan dia bila Raydan dah mula peluk dia.

Raydan menganggukkan kepala.

          "What did you cook, baby?" Soal Raydan. Padahal bukannya dia fokuskan pada masakan tu malah matanya lebih tertumpu pada leher jinjang Arbell. Geram je lah tengok.

           "Tom Yam seafood" Jawab Arbell. Api dapur dimatikan setelah masakannya sudah masak.

           "Hurmmm" Raydan sudah mula jadi ulat bulu. Badan Arbell ditarik supaya semakin dekat dengannya. Kepalanya dijatuhkan pada leher Arbell. Memang dia tak dapat kawal nafsunya lagi. Arbell ini terlalu menarik perhatian dia. Jadi dia tak boleh nak kawal walaupun sesaat.

Ikatan rambut Arbell dilepaskan oleh Raydan. Smooth jer.

Arbell yang sedar dengan perbuatan Raydan itu cuba untuk mengelak sedikit.

Tapi tak boleh.

'Ehh, dekat dapur pun nak buat aksi jugak ke aduhh, cop cop bukan ada sesiapa pun kan..mereka berdua je dalam rumah ni hahaha'

           "Biy, pergilah mandi sana, lepastu nanti kita makan sama-sama okay" Sesungguhnya hanya tuhan sahaja tahu macam mana jantung dia ni bergolek-golek.

Waduh waduh !

Raydan langsung tak endahkan apa yang dikatakan oleh Arbell. Bibirnya mula jatuh pada leher isterinya.

Lama.

Arbell memalingkan badannya menghadap Raydan. Tak boleh, nanti takut dengan dia sekali hanyut sama.

Raydan mendengus perlahan. Baru nak layan perasaan. Haih.

Tangannya dijatuhkan diatas meja. Badan dibonggokkan sedikit, menghalang Arbell daripada meloloskan diri.

          "Please biy..not now eh, sekarang biy pergi mandi dulu, lagipun baby nak bagi Gray makan sardin ni, kesian dia lapar " Rambut Raydan dikusutkan. Handsome! Dia lebih suka apabila rambut Raydan dikebawahkan, Nampak comel jer.

Raydan menjuihkan bibirnya. Ceh, kesiankan binatang tu buat apa, kesiankan dia ni patutnya, nak attention pun susah.

Jealous Raydan ni tahap kayangan betul lah. Pening author.

          "Hmmm, alright baby, but first..you must.." Muka didekatkan lagi pada Arbell. Melihat Arbell sudah kemerahan, laju dia menghadiahkan ciuman sekejap pada pipi merah itu.

         "Kiss me first" Tambah Raydan lagi.

'Layankan ajelah Arbell, kalau tidak, memang tak bergerak lah kau dekat situ' Hati Arbell mula menghasut.

          "Fine"

Arbell merangkul leher Raydan.

cup!

Satu ciuman singgah pada pipi Raydan.

            "Okay, dah pi mandi sana" ujar Arbell.

Raydan tersenyum sehingga menampakkan lesung pipitnya yang dalam itu. Eleh suka latuh!

'Yahooo..dapat jugak hehehe' Hati Raydan bersorak kemenangan. Suke eh!




















Author rasa macam nak kawin pulak
😭🦋

Korang yang baca okay tak tu, 😜
Chill dulu..bersedia untuk next chapter Muahahaha 😎🥵

#ARBELL'S 2
#Vote
#comment

C | ARBELL'S [ INEFFABLE ] 2Where stories live. Discover now