SETAHUN KEMUDIAN...
Arbell berdiri dihadapan cermin. Melihat mukanya yang terbias pada cermin, tak sangka sekarang dia sudah masuk 18 tahun dan masih bergelar isteri orang walaupun kadang-kadang macam tak percaya. Dia menyelak sedikit bajunya sehingga menampakkan kesan parut disebabkan kejadian tahun lepas, kejadian yang masih segar dalam ingatannya.
Hembusan nafas dilepaskan.
Dia bersyukur kerana orang yang menikamnya itu sudahpun menyerahkan dirinya di balai polis dan dikenakan hukuman yang sewajarnya. Rupa-rupanya, orang itu adalah seorang remaja yang terlibat dalam pengambilan dadah disebabkan pengaruh rakan sebaya dan waktu itu, dia berada dalam keadaan separuh sedar yang menyebabkan dia bertindak seperti itu.
Arbell tersentak daripada termenung apabila terasa pinggangnya dipeluk seseorang.
Dia melihat Raydan yang sedang memeluknya daripada belakang melalui biasan cermin.
Cute !
"Baby..." Raydan meletakkan kepalanya diatas bahu Arbell dan mengeratkan lagi pelukan. Inilah rutin hariannya sebelum bergerak ke office, dia mesti nak kena peluk isterinya dulu kalau tak, memang dia takkan pergi kerja. Selagi tak dapat memang taklah !
"Ye biy.." kepala Raydan diusap lembut.
"Baby, sayang biy kan.."
Ha sudah mulalah tu.
"Sayang..." Gugup terus lah. Blushing terus !
"Banyak mana? Hmm...?" Soal Raydan dengan nada mengodanya.
Jantung please jangan laju sangat berdegup. Aiseh !
"Banyak..banyak sangat-sangat"
Raydan senyum. Pelukan Dieratkan lagi dan lagi.
"My baby girl..." Suara maskulin itu mula meleret ditelinga Arbell. Geli geliman weh.
"I miss you, do you miss me?" mengada lah Raydan ni.
Arbell menahan ketawa. Haih redho lah dapat suami yang mengula je kerja.
"Tak" selamba je Arbell jawab.
Raydan terus mengangkat kepalanya dan melepaskan Arbell dari pelukan. Muka dia apalagi, memang merajuk lah.
Lelaki kalau merajuk comelkan, readers yokko.
Arbell menahan ketawa. Badannya dipusingkan menghadap suaminya yang berdiri tegak. Sempat lagi dia usha suaminya yang segak memakai kemeja itu, lebih-lebih lagi bila Raydan memakai kemeja hitam, fuhh mengancam.
"Alololo, biy jangan merajuk nanti cepat tua tahu.." Ujar Arbell.
Raydan mencebik. Ceh.
"Huh, ini lah dia perempuan kan, lelaki kalau merajuk taknak pujuk malah dia yang merajuk balik...kalau dia merajuk, kita jugak yang kena pujuk , habis lelaki ni siapa yang nak pujuk."
Arbell ketawa.
"Lelaki kalau merajuk, dia kena pujuk diri sendirilah jawabnya..tapi kalau suami Arbell yang merajuk, mestilah isterinya yang comel ni kena pujuk kan..kan.."
Arbell mendekatkan dirinya pada Raydan dan memeluk pinggang Raydan. Terasa kehangatan suaminya itu. Best !
"Biy..taknak peluk balik ke?" Soal Arbell dengan riak muka yang comel.
Chait !
Raydan memang kalah lah kalau dengan Arbell lagi-lagi kalau bini dia goda dia. Herm, kalah teruk.
'Alahai kenapa comel sangat bini aku ni'
Raydan membalas semula pelukan Arbell. Senyuman terukir indah.
"So, miss me..baby girl?"
Lagi sekali.
Selagi tak dapat jawapan yang dia nak memang takkan berhenti dia tanya.
"Nope."
"Grrrr..." Eh geram lah pula.
Haih Raydan ni, hari-hari kan jumpa kenapa nak rindu..Arbell tu tak kemana pun.
"BABY !!" Raydan mula menggomol pipi gebu itu. Geram aje lah.
Arbell tergelak kecil. Habis muka dia kena gomol. Geli. Ingat dia budak-budak ke.
"Biy...lepaslah, semput tahu.." Penat Arbell ketawa.
"Say it !" Tajam dia merenung wajah Arbell. Tangannya yang masih menekup kedua belah pipi Arbell sambil menanti jawapan.
Muka Arbell dah macam itik jadinya lah.
"No...."
Sekali sekala dengki Raydan ni huh selalu dia yang kena, amik kau.
"Say it, baby.."
"Nope" Arbell menggelengkan. Wekkkk.
"Cakap cepat! "
"Tak nak"
"Nak !"
"Tak nak jugak"
Raydan mengigit bibir. Geram betul lah dengan Arbell ni. Susah sangat nak jawab eeee.
Satu.
Dua.
Tiga.
Raydan sambung mencium pipi Arbell berkali-kali.
"HAHAHAHAHAHA" Sampai berair mata Arbell ketawa. Geli hati tengok suaminya ni.
Jawabnya, memang lambat lah, Raydan pergi kerja hari ni, ahhahahaahhaa.
Nasib baik orang yang tikam Arbell tu dah serah diri..haih lega rasa..kan kan 👀
So far macam mana readers okay tak tu 😜
Korang jangan sampai lenguh kutip gula yang berterabur ni 🤣😂😍
Apo merepek author 😎
Wait for the next chapter wokeiy
#ARBELL'S 2
#Vote
#Comment
YOU ARE READING
C | ARBELL'S [ INEFFABLE ] 2
Romansa[ 𝙴𝙼𝙸𝙴𝚁 𝚁𝙰𝚈𝙳𝙰𝙽 × 𝙰𝚁𝙱𝙴𝙻𝙻 ] Di dalam kehidupan yang nyata ini, tidak semestinya keingginan kita sentiasa termakbul kerana kita hanyalah manusia biasa yang penuh dengan perancangan. "Baby, you are mine!FOREVER!" -EMIER RAYDAN- "Over p...