"Hye, bro" jawab gerangan tersebut. Sambil tersenyum lebar. Badan yang dibongkokkan itu ditegakkan semula. Senyuman senget terhasil.
Kening sebelah dijongkitkan pada Raydan.
“Long time no see..so do you miss me?” Ujar gerangan tersebut. Sebaik sahaja kaki melangkah masuk kedalam rumah, tangannya terbuka luas meminta Raydan supaya memeluknya.
Raydan menyambut pelukan itu. Kuat. Sambil menepuk-nepuk belakang badan orang itu.
“Gila tak rindu..rindu ah, yang kau kenapa tak bagitahu aku, kau nak balik sini gila !!” Terasa sebak sedikit setelah lama sudah berjumpa dengan orang tersebut.
Arbell yang masih blur itu perlahan-lahan mendekati kearah mereka berdua.
Pelukan dilepaskan.
“well, it’s not my fault, mama yang tak nak bagitahu kau Ray so, aku diam jelah” Bahu dinaikkan.
Raydan mencebik. Papa dan mamanya dipandang sekilas. Asyik-asyik nak rahsiakan daripada dia lah. Benci betul.
“Rayien.. anak mama, come here”
“Mama, papa” Sahut Rayien gembira.
Laju Rayien mendekati mama dan papanya dan dipeluk erat. Rindu. Teramatlah rindu.
Tuan Rayyan dan Puan Emila memeluk kembali anaknya yang sangat dirinduinya itu.Kucupan lembut diberikan. Hampir 5 tahun sudah tidak bertemu dengan anak sulungnya ini. Disebabkan Rayien ingin mengambil alih syarikat Tuan Rayyan yang berada di Jepun itu, jadi memang dia tidak berkesempatan untuk pulang ke Malaysia. Ini pun dia pulang kembali ke tanah air kerana syarikat disana sudah stabil, jadi dia ada lah masa untuk bersama dengan keluarganya semula. Lagipun, dia juga rasa bersalah kerana tidak dapat hadir sewaktu adiknya ni berkahwin.
Arbell baru tersedar. Dahinya ditepuk perlahan. Haahlah!
‘Ooouhhh, baru aku ingat mama ada cakap yang yang abang Raydan ada dekat Jepun and Raydan pun ada tunjuk gambar abangnya haritu, so inilah orangnya wow tapi kenapa jumpa depan-depan lagi handsome daripada dalam gambar erk, hahahahaha’ desis hati Arbell.
Tuan Eden dan Puan Arendel turut mendekati keluarga tersebut.
“Welcome back, Rayien!” Sambut Puan Arendel dengan senyuman manisnya.
Rayien melepaskan pelukan. Senyuman terukir.
“Thank you aunty, uncle”
“How your flight..okay?” Tanya Tuan Eden.
“Okay je, Cuma letih sikit sebab flight lama sangat”
Tuan Eden menggangukkan kepala. Dia pun tumpang gembira juga dengan kepulangan Rayien.
“Makin handsome anak papa ni la.. amacam ada tak awek Jepun yang sangkut dekat Ien? HAHAHAHA” Sempat Tuan Rayyan mengusik anaknya.
“Pa, mana ada pa” Rayien ketawa.
Raydan yang seperti penonton tak berbayar itu mengecilkan matanya.
“Ehem ehem” Raydan berdeham kuat. Mentang-mentang abang dia dah balik, dia ni di palaukan ye. Huh.
“Haih, jealous ke bro hahahahaha” Balas Rayien.
Arbell hanya tersenyum disebelah Raydan apabila Rayien mula mendekatinya.
“So, this is must be Arbell right, isteri kepada adik saya yang manja ni” Rayien minilik seluruh wajah Arbell.
YOU ARE READING
C | ARBELL'S [ INEFFABLE ] 2
Romance[ 𝙴𝙼𝙸𝙴𝚁 𝚁𝙰𝚈𝙳𝙰𝙽 × 𝙰𝚁𝙱𝙴𝙻𝙻 ] Di dalam kehidupan yang nyata ini, tidak semestinya keingginan kita sentiasa termakbul kerana kita hanyalah manusia biasa yang penuh dengan perancangan. "Baby, you are mine!FOREVER!" -EMIER RAYDAN- "Over p...