Luku 5.

412 37 4
                                    

| Aleksi |

Olemme treenanneet jonkun parisen tuntia nyt. Vihdoista viimein Tommi ja Ollikin pääsivät mukaan, joten meille kaikille tuli lisää motivaatiota tekemiseen. Nyt kaikki sujuu paremminkin, kun koko porukka on kasassa. Ei siinä ettei olisi neljällä jätkällä onnistunut, mutta tarvitsemme tänne Tommia ja Ollia, sillä kaikki meistä ovat todella tärkeitä rooleja tässä bändissä. Yhdessä olemme vahvempia.

Tänään on perjantai. Viikon paras päivä eli baaripäivä. Niko, Joonas ja Joel kävivät pari päivää sitten kylläkin baarissa, mutta ei se silti estä tänään juomista. Tuskin heitä se haittaa. Ainakin minua tekisi mieli ottaa hieman vettä vahvempaa ja uskoisin, että muillakin alkaa olemaan jo aika kova jano. Eihän kukaan nyt voi bissestä kieltäytyä?

Yleensä minua ei tee näin paljoa mieli juoda, mutta itse en ole ainakaan pitkään aikaan ottanut mitään alkoholia. Olemme tehneet niin paljon töitä tai ainakin minä olen, ettei ole ollut aikaa juomiselle ja kaiken vapaa-aikani olen käyttänyt nukkumiseen. Vaikka usein en edes saa nukuttua hirveän kauaa, mutta redbull pitää onneksi virkeänä ainakin hetken aikaa.

Tänään teimme treeneissä demoa. Se onnistui aika hyvin, vähän pitää vielä säätää sitä ensi viikolla. Päätimme pitää viikonlopun vapaana, vaikka Olli ja Tommi tulivatkin juuri vasta tänne Helsinkiin. Pieni viikonloppu tekisi kyllä hyvää, parin päivän tauko treeneistä. Kuulostaa samalla todella hirveältä ja ihanalta. En saisi tehdä mitään musiikkiin liittyvää viikonloppuna, mutta eiköhän nyt kannattaisi nukkua. Ja mennä sinne hiton baariin.

Treenit ovat vihdoin ohi. Kello näyttäisi tulevan pian kahdeksan. Suljen koneeni ja otan kuulokkeeni kaulaltani pois. Joel on nyt viimeiset kaksituntia ollut vierelläni katsomassa työntekoani, joka on hieman outoa ja epätavallista häneltä. Ehkä hänelle tuli tylsää ja halusi vain katsoa miten tämä edistyy. Tosin kaksi tuntia on aika pitkä aika. En kyseenalaista ehkä sen enempää, kaikki meistä ovat välillä hieman outoja toistemme mielestä. Ja ei meitä edes kiinnosta se.

"Mennääkö baariin?" joku kysyy takaani juuri sillä hetkellä, kun olin myös avaamassa suuni. Käännyn ja huomaan kaikkien nyökkäilevän. Nyökkään myös. Ilmeisesti kysyjä oli Olli tällä kertaa. Olisin veikannut Joonasta tai Joelia, mutta kyllä Ollillakin välillä menee ihan liian lujaa. Hän onneksi tiedostaa sen lopulta itsekin, eikä tee mitään tyhmää. Ei edes kännissä. Tai ehkä hän välillä tekee jotain vähän kyseenalaisia asioita kännissä, mutta ei mitään pahaa kenellekään.

Havahdun pian käteen, jota Joel heiluttaa kasvojeni edessä. "Maa kutsuu Allua." Joel naurahtaa minun säpsähtäessä. Ilmeisesti olen taas uppoutunut ihan omiin ajatuksiini. "Joo sori. Sanoitteks jotain?" "Nyt sinne baariin!" Niko huutaa Joelin takaa. Joel seisoo edessäni. Me vain tuijotamme toisiamme silmiin. Tilanne ei ole yhtään kiusallinen, vaikka sitä voisi luulla. Pian huomaan muiden lähtevän kohti eteistä laittamaan kenkiään jalkaan. Tulemme Joelin kanssa perästä. Kiva mennä taas koko porukalla baariin.

Istun Tommin auton kyytiin. Tommi tietenkin ajaa ja hänen vierellään pelkääjänpaikalla istuu Joel. Me loput neljä olemme ahtautuneet takapenkille. "Miki ja Joonaki tulee baarii." Joel sanoo samalla katsoessaan puhelintaan. Ilmeisesti hän laittoi heille jotakin koodia. "Okei, tuleeks muita?" "Ei muut kuulemma jaksa." Nyökkään hänelle tuon katsoessa takapenkille päin. Hän kääntää katseensa takaisin puhelimeensa ja selailee varmaan jotain instagramia, ainakin niin veikkaisin.

- Baarissa -

Menemme baarissa vakkari pöytämme ääreen. Istahdan Joelin viereen sohvalle, sillä se oli ainut vapaa paikka enää. En valita. Ihan mielelläni tässä istun. Pöytään tulee kaikille bisse-tuopit. Nappaan yhden niitä itselleni ja hörppään siitä. Tätä olen kaivannut. Alkoholia. Bisseä. Hetken kuluttua myös Miki ja Joona saapuvat vihdoin paikalle. Tilasimme heillekin jo yhdet bisset. Loput saavat kyllä itse kustantaa, niin kuin me muutkin aiomme. Porko halusi kuulemma tarjota ensimmäisen kierroksen. Tämä ilta tulee olemaan pitkä. Kunnon nollaus voisi tehdä hyvää. Tai no eihän se ikinä tee hyvää, mutta you know what i meant.

Olemme juoneet aika paljon. Joku keksi ottaa shottikisan ja totta kai kaikki suostuivat. Minä olin Joelia vastaan. Uskon, että kaikki tietää kuka voitti. Joel tietysti. Hän voittaa aina kaikki juomis-kilpailut, itse luonnonlahjakkuus juomisessa. Pääni tuntuu inhottavan painavalta. SLkoholi alkaa ilmeisesti nousemaan päähän. Pian joku nainen tulee pöytämme viereen, yritän katsoa hänen kasvojaan, mutta kaikki näyttää niin sumealta. "Moi Joel!" hän sanoo hieman innoissaan. Tunteekohan hän Joelin? Miksi tuo näyttää noin tutulta, vaikka en pystykään katsomaan häntä kunnolla. "Moi Mea!" Joel vastaa vierestäni tuolle blondille naiselle. "Tuu juomaa mein kaa." Olli yhtäkkiä pyytää tuota. Hän nyökkää ja istuu viereeni. Nyt nään hänen kasvonsa jo paremmin. "M-Mea?" katson häntä siliin ja tuo kääntää päänsä minua kohti. "Aleksi?" hän tunnistaa minut. "Tunnetteks te?" Joel kysyy ihmeissään. Olen juuri avaamassa suutani, mutta Mea ehtii ensin. "Aleksi on mun serkku." "Ahaa.." Joel sanoo ja katsoo meitä vuorotellen. "Ette te näytä samalta" "No ei kai ku oon värjänny hiukset" "Ainiin joo"

Mea jää seuraamme juomaan kanssamme. Kiva nähdä häntäkin pitkästä aikaa. Mutta mistä hän tuntee Joelin? Kysymällä selviää. "Joel ja Mea, mistä te muuten tunnette?" "Öö.. tavattiin baarissa ja sitte tutustuttii. Ihan kaveri mielessä siis." Joel vastaa ja hymyilee minulle. Nyökkään tuolle vain. Joelilla on niin kaunis hymy. Eikun siis mitä?

Jatkamme ryyppäämistä. Mea on löytänyt jo tiensä Ollin viereen ja he keskustelevat jostain. Tyyliin viineistä tai en tiedä, ei edes kiinnosta. Joel naurahtaa jollekin Joonaksen vitsille ja kurottautuu ottamaan pöydältä tuoppia. Hän ottaa tukea toisella kädellään reidestäni, joka aiheuttaa minulle perhoslauman vatsaan. Joel huomaa kätensä paikan, mutta ei siirrä sitä. Ei edes silloin, kun hänellä on jo bisse kädessään, eikä tarvitsisi enää tukea mistään. Hänen kätensä on löytänyt hyvän paikan reideltäni. Tuijotan vain hiljaa hänen kättään ja Joel jatkaa juomista. Miksi tuo käsi tuntuu niin kivalta tuossa. Okei Aleksi, Joel on hetero. Ei hän ikinä minusta tykkäisi. Ei ole ikinä tullut puheeksi bändin jätkill, että olen itse homo. Tommi luultavasti tietää, mutta ei kukaan muu. Tommikin on jo löytänyt seuraa itselleen. Joonas istuu Nikon sylissä ja suutelee tuota. Kenellekään ei tule yllätyksenä, sillä Niko ja Joonas ovat todella läheisyydenkipeitä kännissä. Minnaakaan ei ikinä haittaa, jos he toistensa huulia vähän maistelee, sillä hän tietää millaisia nuo kaksi ovat etenkin kännissä
———————————————————————
Sanoja: 975
Vähän pidempi osa nyt ku eilen ei tullu sen takii, ku tein toiseen kirjaan osan ja sit oli hirveesti kaikkee muutaki tekemistä:D
Hyvää sunnuntaita!🥰

It is What it is - Blind Channel StoryWhere stories live. Discover now