Luku 13.

344 30 7
                                    

| Aleksi |
Keikka on nyt ohi. Meillä kaikilla oli taas todella hauskaa ja paljon fanejamme oli tullut paikalle, vaikka olimmekin laivalla. Menimme suoraan keikalta hytteihimme, koska ihmiset taisivat olla liiankin innoissaan keikastamme. Ehkä parempi olla siellä jatkamassa iltaa.

Otan uimashortsini matkalaukustani, koska suunnittelimme menevämme Joonaksen ja Nikon huoneen porealtaaseen kaikki kuusi. Vaihdan shortsit päälleni vessassa samalla pesten meikkejäni pois. Niillä ei ehkä kannata mennä sinne, koska tuskin ne vettä kestävät. Perinteisesti juomme, joten en jaksaisi tai muistaisi edes ottaa niitä pois myöhemmin. Avaan vessan oven ja huomaan Joelin olevan myös valmis. Otan naulakosta kylpytakit ja ojennan Joelille toisen niistä. Puen omanikin päälle.

Koputamme Joonaksen ja Nikon hytin oveen ja he avaavat sen hetken kuluttua. "Noniin.. nyt on kaikki paikalla!", Niko huudahtaa samalla juoden bisseään. Menemme hyttiin peremmälle ja Joel kävelee suoraan pienelle jääkaapille. Hän ottaa sieltä kaksi bisseä, joista toisen ojentaa minulle. Korkkaan sen ja hörppään reunasta jo hiukan. Laitan kylpytakkini sohvan selkänojalle ja menen sitten porealtaaseen, missä ovat jo kaikki muut paitsi minä ja Joel. Joel tulee viereeni ja laskee kätensä reiteni päälle, niin kuin silloin baarissa. "Laitettii muuten saunaki päälle, et siel voi käydä kans", Joel ilmoittaa kaikille. Istun vain hiljaa ja hörpin juomaani. En ole perillä siitä, mistä muut keskustelevat.

Olemme juoneet jo vaikka ja mitä, koska jääkaappi oli täynnä viinaa. "Mennääkö saunaa?", Joel kysyy samalla nousten ylös. Tuo meinaa horjahtaa, mutta saa onneksi tukea Tommin olkapäästä. Muut pudistavat päätään ja jatkavat viinan litkimistä. Minä kuitenkin nyökkään Joelin ehdotukselle ja nousen myös ylös. Lähdemme porealtaasta ja puemme kylpytakkimme päälle.

Joel saa vihdoin hyttimme oven auki hetken säätämisen jälkeen. Molemmilla meistä on pienoinen nousu humala. Heitän kylpytakkini suoraan lattialle ja kävelen saunaan. Hetken kuluttua Joel tulee myös tänne parit bissetölkit kädessään. "Mikä kesti?" "Piti yhen Kaunisveden kylpytakit viedä oikeelle paikalle ja hakee lisää bissee..", Joel naurahtaa samalla ojentaessa tölkkiä. Naurahdan itsekin tuolle ja korkkaan ties kuinka monennen bissetölkin.

Saan koko juoman kaadettua hetkessä alas kurkustani. "JoKo sE LoPpu?" kysyn kännissä ja ravistelen tölkkiä. "Etköhän sä oo jo juonu ihan tarpeeks.." Joel naurahtaa. "Miks vitus meil on muuten nää shortsit?" "Enpä tiiä." Riisumme molemmat ne pois, koska olemme peri suomalaisia, saunassa ollaan alasti. Joel katsahtaa kohti kroppaani, jonka seurauksena kasvoilleni ilmestyy pieni puna. Joel virnuilee ja silittää minun reittä. Puren huultani ja tunnen, kuinka eräs nousee pikku hiljaa kiusallisesti ylös. Ei ole todellakaan ensimmäinen kerta, kun Joel näkee koko kroppani, mutta se silti tuntuu siltä, että olisi.

"Taitaa little manilla olla pienoinen ongelma..", Joel sanoo samalla asettaen kätensä kaluni päälle. Huuliltani pääsee pieni huokaisu. Joel virnistää minulle ja alkaa vetämään hitaita vetoja sen yllä. Nojaan päälläni takana olevaan kuumaan seinään ja laitan silmäni kiinni. Selkäni kaartuu hieman seinän poltellessa ihoani vasten. Joel nousee ylös lauteilta ja tulee eteeni kyykkyyn. Hän alkaa heti ottamaan minulta suihin. Joelin kosketus saa minun sisälleni aikaan perhosten sukukokouksen. Miten joku ihminen voikin olla noin ihana?

"Mitä helvettiä?!", kuulen huudon saunan ovelta. Joel irtaantuu minusta ja avaan välittömästi silmäni. Saunan ovelta virta kylmää ilmaa, joka saa ihoni kananlihalle. Huomaan Nikon ja Joonaksen oven suussa. Voi helvetti.

"Öö tota.. Joel katto yhtä näppyä mun jalassa..", aloitan lauseen, mutta Niko keskeyttää minut. "Tiietään kyllä mitä nähtiin.. mä ne tiennykkää et te kaks ootte läheisempii.." "Mä sain vittu traumat.", Joonas ilmoittaa välittömästi. Katsomme Joelin kanssa toisiamme ja purskahdamme nauruun. Ongelmani on onneksi hävinnyt, vaikka emme loppuun asti pääseetkään. "Uskaltaaks tääl istuu?" "Joo joo, ei me ees ehitty tekee kunnol mitää.." "Vittu tästä ei sit puhuta Ollille ja Tommille." "Juu ei. Tein oma asia."

Jatkamme saunottelua ihan kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunut minun ja Joelin välillä. Se kuitenkin jäi vaivaamaan minua, koska tykkään puhua asioista, jotta kaikki ymmärtäisivät varmasti oikein. Ehkä minun pitää myöhemmin jutella Joelin kanssa. Tuskin Niko ja Joonas muistavat tätä iltaa enää, koska nuo ovat ihan kännissä.
———————————————————————
Sanoja: 628
Sori tää oli vähän lyhyt

It is What it is - Blind Channel StoryWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu