Crying in the toilet

926 39 0
                                    

"Bonnie." Layla berjalan kearah Bonnie dengan satu pisau sayur. Terkejut Bonnie bila Layla datang dengan pisau sayur.

"Layla, sayang. You nak buat apa dengan pisau tu sayang?"

"Noo. Actually I nak tolong makcik kantin masak harini. Terlupa nak letak balik pisau ni. Hehe." Layla ketawa. Namun dia pegang pisau macam nak bunuh orang. Risau pula Bonnie dibuatnya.

"Ouh, yeke. Good,good. I ada kelab bola petang ni. So sorry tak dapat borak ngan you panjang-panjang. Bye" Bonnie melambai kearah Layla namun Layla menarik bajunya dan masih tersenyum.

"You. Sentuh. Dani."

Nada suara dari Layla buat jantung Bonnie berdetak laju. Sesungguhnya hanya dia tahu apa yang Layla sanggup buat kalau hatinya terguris.
"I main dengan dia je! Serius!"

"Dia tak rasa. Dia taknak jumpa I lagi. I want to know what you did to her."

"I don't know! Serius, Layla! Layla. Layla, let me go. I masa main dengan dia, dia asyik minta lagi dan lagi je and then kalau dia tiba-tiba jauh dari you tu I syak ada sebab lain. Maybe ada orang lain selain I." Bonnie melutut memeluk kaki Layla. Layla ni mana kisah fasal perasaan orang ke apa. Dia tiada perasaan simpati.

"Siapa? Bagi satu nama."

"A...Amanda. Amanda. She likes you, right? And she got jealous by looking at you getting close to her."

Layla senyum. Dia mengusap kepala Bonnie dan melalukan pisau itu dipipi Bonnie dan menghiris sedikit pipinya. Menggigil badan Bonnie ketika itu.

"Okay. I'll ask her. Bye, sayang."

"Okay, okay. Go ask her. Bye..."

Layla terus berlalu. Jantung Bonnie macam nak tercabut. Dia menggenggam tangannya erat, mula menyimpan dendam kesumat yang tak sudah-sudah. Aish.

"...Dani."

******************
PAKK! TAKK!
Bonnie menendang-nendang badan Dani berulang kali sehingga Dani sudah tak larat nak bangun. Bonnie pukul kaw-kaw kalini.

"Aku hampir mati sebab kau tahu tak?! Bodoh! Kau buat benda jadi obvious kenapa?! Aku suruh kau elak dari dia tak bermakna kau kena buat nampak macam aku yang suruh kau buat benda tu! Ah! Bangangnya!" Bonnie menjerit geram. Sudahlah mereka berdua didalam longkang besar dipadang sekolah. Dijaga oleh 7 orang geng dia pula tu yang masing-masing bawa pasangan masing-masing.

"Aku...aku minta maaf..."

"Minta maaf kepala atuk kaulah! Babi!" Bonnie mengambil beg sekolah milik Dani dan dilempar ke perut Dani. Sudah banyak buku. Dia lempar je terus rasa macam ada batu.

"Aku nak clearkan nama aku! Tak kira cara apa pun! Faham tak?! Jangan sampai Layla tahu aku pukul kau! Babi!  Babi! Babi! Aku jealous bodoh dia suka kau! Babi!" Bonnie meluahkan perasannya dan sambung menendang Dani seperti Dani tiada perasaan sakit.

Habis dia dimalukan dihadapan 14 orang pelajar yang rata-rata tak kisah fasal dia.

"Jaga." Tegas Bonnie lalu membuka kacing seluarnya dan menurunkan seluar dalamnya. Dia menggunakan botol air milik Dani sendiri dan kencing dalam botol itu sambil berdiri. Surprisingly tiada sebarang titisan yang keluar dari botol itu.

Selesai kencing, selamba Bonnie lap pantat dia dengan baju salah seorang ahli dia dan kemudian dia tuang air kencing dia atas badan Dani.

Bonnie ketawa. Yang lain turut terhibur melihatnya. Inilah padah bila masuk sekolah dengan pelajar rata-ratanya adalah penjenayah. Tiada langsung sifat empathy.

"Ingat, clearkan nama aku."  Tegas Bonnie lalu memakai semula seluarnya dan merangkak naik keatas. Dia menolak kepala salah seorang ahlinya dan berkata,. "kau awasi dia. Jangan sampai orang lain tahu."

"Baik, bos!"

*************
"Dani nangis ke wei?" Soal Qal pada Ran yang sedang menyiram diri dengan air kolah itu. Ran hanya angguk dengan seribu satu keluhan. Dani sekarang dalam tandas, menangis. Dia taknak orang lain kacau dia.

Bonnie pun dah larang orang tegur tandas dia jadi semua ikut. Qal dan Ran pun tak dapat nak buat apa.

Qal yang baru tiba itu membetulkan sedikit kainnya dan mengambil gayung miliknya lalu dicedok sedikit air dan dituang ke kepalanya. "Patut bagitahu warden lah. Tak warden, Layla. Mental budak tu nanti biar lama-lama."

"Kau nak kena bantai dengan Bonnie?"

"Yelah, taknak. Tapi- kasihanlah wei." Qal mencebik. Ran pun hanya angkat bahu tanda tak tahu nak buat apa. Haih.

"Aku pun kasihan. Tadi dia bau hancing tho. Fea kata Bonnie kencing atas badan dia. Ramai tengok tadi. Aku rasa dia malu."

"Sumpah jahat! Bapaklah!" Qal menghentak gayung pada tembok kolah.

"Kan? Aish, nanti-nantilah fikir. Bukan nak keluar si Dani tu. Aku rasa tunggu dia elok sikit baru suruh dia report warden. At least Dani or Bonnie pindahlah. Salah sorang. Kalau tak nanti takut Dani mental."

"Aish doa baik-baik jelah." Tegas Qal. Dalam kepalanya tetap risau fasal Dani. Teruk kot dia kena. Orang lain datang sekolah sini elok je datang dia kena buli hanya sebab rapat dengan Layla.

Soalan yang bermain dikepala mereka, apa yang Layla buat kalau dia tahu pun? Kenapa Bonnie takut sangat dengan Layla?

Cakap fasal Layla, Layla datang tepat pada masanya. Dia masuk kedalam bilik air tersebut. Dia memandang kearah tepat tandas yang dihuni Dani. Tepat pula tu dia pandang walaupun ada 4 tandas lain dibaris sama yang tertutup pintunya.

"Dani, I'm not going to get out from this kolah 'till you get out!" Tegas Layla. Dia yakin Dani mendengarnya. Layla kemudian dengan selamba membuka kain batiknya dan biarkan diri telanjang bulat.

Berdarah hidung Ran tengok kecantikan badan Layla. Cepat-cepat dia alihkan muka kearah lain. Beraninya dia ni!

Layla melangkah masuk kedalam kolah kemudian hanya bersandar pada dinding kolah. Datang seorang warden menegur Layla kerana dia nampak apa yang Layla buat dari belakang.

"Tahanan, what are you doing?"

"Can't you see? I'm meditating." Balas Layla. Dia sikit pun tak takut pada warden tersebut namun warden itu yang kelihatan agak tergagap-gagap nak cakap.

"Keluar. Pengetua lalu nanti dia mengamuk."

"Dia marah you kan sebab tak buat kerja betul-betul?" Layla senyum sinis. Dia berenang kearah warden itu dan bermain-main dengan kemeja hijaunya.

"Fuck off. That's why you need to get out!"

"Okay tapi I ada permintaan."

"What?"

"Suruh budak dalam tandas semua keluar dari situ. Ada yang berjam-jam dalam tandas dan menyusahkan orang lain."

"Fine! I'll do it! Keluar okay?"

"Okay." Layla terus senyum manis. Warden itu terus berlalu kebahagian tandas dan menjerit agar semua pelajar keluar. Apabila Dani sudah keluar, barulah Layla keluar dari kolah dan pakai kain batiknya semula.

Layla berjalan kearah Dani kemudian membetulkan kain batiknya itu. Dani memang tengah nangis. Layla tahu itu.

Layla menepuk-nepuk bahu Dani kemudian memeluknya erat. "I missed you so much."

Misson: Juvana ✅Where stories live. Discover now