"Bonnie Parker. Dia ketua dekat sini." Bisik kawan baru Dani yang dia kenal dalam kelas tadi, Qal. Nama dia Qalisya tapi panggil Qal je. Perangai pun macam lelaki so dia nak orang panggil dia macam lelaki juga.
"Serius? Dia dan si Layla tu nampak rapat."
"Yes, tapi diorang dulu musuh actually. Dulu si Bonnie tu buli Layla habis-habisan. Kau takkan percaya apa yang si Layla tu buat sampai Bonnie mengaku Layla tu kawan, bukan lawan."
"Apa dia buat?" Dani bertanya. Suspen betullah Qal ni. Cakap jelah terus nak suspen pula.
"Well, Layla tu psycho. Orang katalah. Dulu aku takde kat sekolah ni lagi tapi dulu first year Layla kat sini- aku dengar kata oranglah- Bonnie ni asyik tolak Layla, jatuhkan makanan dia, halau dia dari seat kelas dia and campak dia masuk tasik depan sekolah tu. Kau nak tahu Layla buat apa?"
"Dia buat apa?"
"Makanan dia yang jatuh tu, dia kutip balik makan. Bukan letak balik atas pinggan tau, tapi dia letak makan straight dari lantai. Then, bila Bonnie tu tolak dia, Layla just gelak dan tarik Bonnie untuk tolak dia dari tangga. Bonnie buat tapi makin lama, makin tinggi dia suruh sampai dekat tingkat 4 bangunan."
"Choi! Tipulah!" Dani membantah. Psycho sangat tu. Layla dalam penjara sempit dalam lori haritu memanglah nampak psycho tapi lepastu dia elok je macam orang biasa. Dani ingatkan sebab dia stres duduk dalam penjara tu yang jadi gila sikit.
"Serius tho. Just- buat masa nilah baik kau jauhkan diri jelah. Bonnie tu pun bermuka dua je dengan si Layla tu."
Dani mengeluh. Tapi Layla dah layan dia macam adik sendiri pula. "Dia tu lesbian eah?"
"Layla tu laki perempuan dia rembat je. Dengar cerita dia ada girlfriend lah tapi kat Juvana lain."
"Ouh." Dani ringkas membalas. Qal juga sudah puas bercerita. Kalau keluarkan semua cerita Layla sekarang nanti keluarlah spoiler untuk cerita seterusnya. (Dengan girlfriend sendiri pun Eyya tak suka bagi spoiler.)
"Eh, harini menu ikan jaket tho!" Qal menepuk belakang bahu Dani. Terkejut Dani dibuatnya.
"Sakitlah-! Apa ikan jaket? Ikan pakai jaket?"
"Bukanlah, bodoh! Ikan jaket tu ikan goreng!"
"Ouh, cakaplah ikan goreng. Ikan jaket, ikan jaket."
Qal hanya ketawa. Dia menggosok-gosok belakang badan Dani. Sejahat-jahat mereka pun, mereka takdelah jahat sangat sampai sanggup bunuh orang. Dani pun haritu bunuh secara tak sengaja. Sedang mereka berjalan dan berbual fasal menu jaket, datang Layla dari arah bertentangan sedang berbual dengan kawannya.
"Hai, Dani." Layla menegur Dani. Dani terus lambai dan tersenyum awkward.
Bila Layla dah berlalu, Qal tepuk lagi belakang nadan Dani dengan kuat. "FUCK YOU! Kau rapat eh dengan Layla?"
"SAKITLAH GILA! Yelah- entahlah. Dia layan aku macam adik je. Apa nak hairan?"
"Entahlh. Baru je aku suruh kau jauhkan diri tadi tapi biarlah. Kalau ada apa-apa, kau yang mati. Hehe." Qal tersengih. Kemudian dia merangkul lengan Dani.
"Dahlah. Nanti lambat nak mandi. Harini geng Bonnie ada training futsal so kalau lambat terpaksa jumpa diorang."
"Apa jadi kalau terserempak dengan diorang?"
"Kau tengok sendiri, Dani."
**************
Dani dan Qal masuk kedalam bilik air itu bersama-sama. Ada satu kolah besar ditengah-tengah. Hanya itu saja sumber untuk mandi. Ada juga bilik air tertutup tapi hanya untuk berak dan kencing. Disini juga ada seorang warden yang menjaga diluar bilik air. Takkanlah dia nak masuk sekali. Basah nanti.Semua orang wajib memakai satu kain batik menutup lutut dan dada dan mandi begini saja. Dani turut sajalah. Rasa pelik pula mandi dengan kain batik dan ramai-ramai macamni. Macam takde kain batik.
Seperti yang dijangka, geng Bonnie masuk kedalam. Geng dia ramai eah. Bukan 4-5 tapi dalam 9-12 orang. Mereka masuk je terus meriah bilik air ni.
"Hello! Eh, budak baru!" Bonnie merangkul leher Dani. Terkejut dia dibuatnya.
"Nama apa?" Soal Bonnie lalu merapatkan mukanya ke telinga Dani.
"Da...Dani."
"Dani. Cute sangat nama. Ceh. Well, memandangkan aku ada budak baru, so aku tak perlukan orang lainlah." Bonnie menarik Dani menuju kebahagian tandas. Dia tak masuk dalam tandas namun hanya tolak Dani rapat ke dinding bilik air itu.
"Jaga woi!" Jerit Bonnie dalam nada berbisik. Geng dia terus tunjuk tanda 👍.
"Buka kain kau."
"Eh, ke- kenapa...?" Dani memeluk tubuhnya dan beralih sedikit kebelakang. Bonnie ni nampak frust sikitlah namun kemudian dia tarik saja kain Dani sekaligus ia terbuka.
Aduh, semua orang tengok!
"Aku nak hisap tetek kau jelah."
"Te...ish, kau kan ada tetek sendiri?"
Aduh, Si Bonnie ni takde perkataan lain ke? Bagi Dani perkataan Tetek dan Pepek ni macam perkataan jahat walaupun sama je maknanya. Macam lucah sangat dan tak beradab. Dani pun ikut saja apa yang Bonnie sebut.
"Kau ni takut sangat apahal? Bodo piaw. Tunjuklah cepat. Nak tengok juga cantik ke tak cantik tetek kau tu."
"Tak cantik."
"Aish kau ni!" Bonnie akhirnya menolak kasar Dani kedinding dan melutut perutnya. Terduduk Dani kena lutut macamtu tapi Bonnie ni relax lagi menari depan Dani.
"Fuck you." Bonnie menunjukkan jari tengah. Dani masih lagi menahan sakitnya. Takde siapa berani tolong sebab geng Bonnie lagi ramai.
"Bos! Warden!"
Dengar saja perkataan warden,Bonnie terus angkat Dani untuk berdiri semula dan memakaikan semula kain batiknya itu.
"Tahanan! Apa benda korang buat tu?!" Seorang warden menjerit dari kolah dan bertanya.
"Takde apa, warden! Dani ni haa kain batik dia tercabut. Biasalah warden tahanan baru. Pakai kain pun tercabut-tercabut."
Warden itu memandang garang kemudian memandang sekeliling pula. "Macam-macamlah korangni. Jangan buat benda tak senonoh dahlah. Cepat sikit ramai lagi nak mandi!"
"Yes, warden!"
Warden itu kemudian berlalu. Apabila jalan sudah clear, Bonnie cabut lagi kain Dani dan cekik dia pada dinding. "Kau nak cara kasar ke cara halus, tahanan?"
Dani senyap. Mukanya habis biru sebab dicekik separuh mati. Ah! Dia taknak datang sini dah! Bila nak balik rumah?!
"Bonnie. You cekik Dani?" Layla menyoal. Dia memakai kain batik yang sangat cantik. Kain batik mahal yang seperti dibeli di kedai Versace tapi sebenarnya kain sama je cuma bahannya mungkin dari emas dan permata.
Bonnie melepaskan leher Dani dan memakaikan kainnya semula. "Tulah, lain kali aku ajar cara pakai kain tu betul-betullah."
Layla senyum sinis memandang Dani. Dikala Bonnie mahu berlalu, Layla menarik tangan Bonnie. "I nampaklah you buat apa, dummy. I rasa you tahu Dani ni siapa bagi I. You nak hisap boobs dia ke?"
"...dia tak bagi pun."
"And you cekik dia?"
Bonnie meneguk air liurnya. Dia menolak Layla dari terus memegangnya. "You ni sibuk betullah! Biarlah orang nak cekik dia ke apa?"
Bonnie terus berlalu untuk sambung mandi. Layla hanya lepaskan dia macamtu je. Layla kemudian berjalan kearah Dani dan membetulkan ikatan kain batiknya. "Kalau Bonnie kacau you, Dani, just tell me. I know what to do."
Dani diam. Dia seperti anak kecil yang diikat tualanya oleh seorang emak. Sumpah dia rasa Layla ni baik gila. Cuma dia tak faham kenapa Bonnie takut sangat pada Layla.
"Sambung mandi." Layla mengusap wajah Dani kemudian dia berlalu meninggalkan Dani terpinga-pinga.
Rasa macam...Dani dah jumpa senior kegemaran dia dekat sini.
YOU ARE READING
Misson: Juvana ✅
Mystery / ThrillerDani masuk Juvana kerana kesalahan menyeleweng wang Haram. Dalam perjalanan ke juvana sendiri, dia berjumpa dengan Laila yang khabarnya telah bersubahat dalam membunuh 3 orang manusia. Dia juga pernah bercinta dengan seorang pembunuh yang telah memb...