Kantin

798 32 0
                                    

"Bekal ayam dah sampai!"

Fea bersuara sambil membawa satu bekas plastik 90cm lebar itu kedalam dapur. Dia bersama 5 orang lagi kawannya mengangkat bekas berisi ayam mentah itu kedalam.

"Wah~ so much chicken~" Ran bersuara kagum. Ayatnya buat Qal disebelah tersenyum. Ini kali pertama dia join benda-benda macamni lagipun.

"Korang berempat potong tau ayam tu. Potong 18." Pesan Layla sambil membasuh sayur di sinki bersama Jaja. 

Dani angguk. Fea sudah keluar semula. Dia tolong angkat ayam je. Malaslah dia nak join sekali. Lagipun dia ada latihan sukan petang ni.

Dani dan Bonnie menarik bekas tersebut lebih rapat ke tempat memotong. Masing-masing pun dah diberi papan pemotong dan pisau. Selain mereka berempat, ada lagi 2 orang perempuan 3 orang perempuan iaitu Amalina, Ayra dan Dya untuk bantu sekali potong ayam.

"Potong 18 macammana?" Soal Qal yang terpinga-pinga.

"Macamni sayang." Ayra merapati Qal. Dia sengaja merapatka buah dadanya ke belakang badan Qal dan memegang pisau sekali dengan Qal lalu mendemokan caranya.

Bertuah betul dia.

Dani tahu Qal sudah rasa seperti di syurga sekarang. Ran pun dibantu oleh Amalina and yes, Amalina juga merapatkan buah dadanya kebelakang Ran. Dani juga dibantu oleh Dya dan benda yang sama terjadi.

Aduh, mereka bertiga ni gatal sungguh. Nak juga rasa benda tu.

"Bonnie, can you do it yourself sayang?" Soal Ayra lembut pada Bonnie yang nampak terkial-kial nak potong dan belah mana. Bonnie hanya geleng kepala.

Bonnie ni kalau bodoh-bodoh macamni nampak comel pula dia.

Ayra, Amalina dan Dya berdiri serentak kemudian duduk mengerumuni Bonnie dan mengetatkan buah dada ke tubuh Bonnie. Sekarang Bonnie lah paling bertuah. Ramai-ramai orang, mereka pilih Bonnie untuk dihimpit begitu.

"Jangan pandang lama-lama. Nanti tak sempat siap." Tegur Qistina yang sedang memotong bawang itu. Dia buat sorang je sebab mudah untuk dia.

3 gadis itu terus alih pandangan. Masing-masing merah muka. Ceh, gatal betul. Nak bang lah tu tapi tak berani.

"Kita masak apa harini, mama?" Tanya Layla sekadar mengusik. Bila kata mama, semua pandang Qistina. Sesungguhnya dialah yang berperangai seperti emak-emak dalam kumpulan.

Qistina hanya tersengih. Laju betul tangannya memotong sayur. "Lama tak makan kari. How 'bout kari?"

"Something else?" Tanya Dya. Dia rasa seperti sudah muak dengan kari sebab pakcik kantin sebelum ni suka sangat hidang benda sama.

"Something else... How 'bout buttermilk chicken? I serius mengidam benda tu dah bertahun-tahun." Cadang Jaja. Dia sudah menunjukkan muka 'horny' yang mengidam makanan. Fikirlah sendiri bagaimana mukanya.

"Buttermilk chicken tu apa?" Tanya Bonnie hairan. Dia terteleng kepala bila bila Jaja cadang benda tu.

"My god kita masuk sekolah hari yang sama and you don't know buttermilk chicken?" Ayra bertanya. Bonnie hanya angkat bahu.

"Butter." Dya mengangkat satu blok butter yang kebetulan berada disebelahnya kemudian menekan buah dada kirinya. "Milk."

"Dya! Too lewd!" Ayra mencepuk bahu Dya. Yang lain hanya ketawa dengan Dya yang mahu mengotorkan segala percakapan.

Aduh, kalau terus begini memang habis. Silap-silap ada yang klimaks dekat sini.

"Talking about milk, puting siapa yang dah keluar susu?" Tanya Jaja tiba-tiba.

"Jaja punya paling besar. You mesti dah keluar." Agak Amalina.

"Hehe. Memang pun. I guess you pun dah keluar juga, Amalina."

"No. Not yet. Tunggulah setahun dua lagi keluarlah tu."

"Hey." Qistina menegaskan suaranya. "Cakap fasal susu pulaaa. Cepatlah buat kerja. I lapar tahu tak?"

"Iyaaa mamaaaa."

Good to know that 4 orang gadis ini, Dani, Bonnie, Qal dan Ran hanya mendengar kerana tak tahu nak campur macammana. Banyak cakap betul kaum perempuan yang satu lagi tu sampai masuk bab susu. Aish.

Memang menggoda nafsu.

****************
Bonnie menyuap nasi itu kemulut. Dengan satu suapan, kening kirinya ternaik menandakan bertapa sedapnya buttermilk chicken ni. Mudah nak buat pula tu.

Bonnie terus makan seterusnya dengan gelojoh. Dani perhati saja dia. Baguslah Bonnie dah berubah sikap. Jika perangainya sekarang begini, apa yang dia kata pada Dani semalam mungkin betul.

Layla mungkin bukan yang seperti disangka tapi Dani tak dapat bayang muka Layla jadi jahat.

Dani mengangkat kepala apabila melihat Fea yang berdiri dan tercari-cari sesuatu. Tatkala Dani mahu buka mulut bertanya, Layla sudah mencelah.

"Fea sayang. What you doing?" Soal Layla.

"Nampak Dhyna?"

"Dhyna kat dapur. Harini dia dengan kawan-kawan dia tolong agihkan nasi. Kat tangan you ada nasi, Fea. Siapa yang tolong cedokkan tu?" Tanya Dya sekaligus menjawab pertanyaan Fea.

"Dhyna takde. Ni kawan dia cedokkan." Balas Fea sedikit kecewa. Dia mengambil tempat disebelah Dya dan terus mengambil sudu dan garfu diatas meja.

"Don't worry. Pergi tandas je kot. Tulah, tadi orang ajak tolong you lari." Sindir Amalina. Fea hanya tersenyum tidak ikhlas dan menyuap nasi kemulutnya.

Mereka semua mula makan macam biasa. Sebenarnya agak janggal jugala untuk Ran dan Dani sebab mereka antara pelajar baru disini. Baru sebulan masuk sekolah dah dapat duduk semeja dan makan ramai-ramai macamni.

"AHH!!! SAKITTT!! SAKITTT!!!"

Sedang makan itulah, seluruh pelajar yang berada di DM(Dewan Makan) terdiam membisu dan berpaling kearah suara itu iaitu didapur. Yang sedang mencedok nasi berlari kearah dapur untuk melihat apa jadi.

"KYA!" Salah seorang pelajar menjerit terkejut dan disaat itulah warden-warden yang menjaga mula bertugas dan bergerak.

Keadaan didapur mula jadi kecoh namun tiada siapa yang berani bangun. Mereka semua duduk diam-diam ditempat masing-masing walau hati sudah tak senang duduk.

"Red flag. Cepat sikit makan." Tegas Blue kebetulan yang menjaga didewan makan itu. Mereka semua ikut saja.

Sedang mereka makan dengan tak sedap hati, dikala itu jugalah mereka nampak seorang perempuan yang diangkat menggunakan katil kecemasan dan tangannya memegang mukanya. Kelihatan jelas lehernya yang ada kesan terbakar.

"Fea." Kawan Dhyna, Penny berlari kearah Fea.

"Tu Dhyna. Dia...kena simbah minyak panas."

"Wha- siapa buat?" Fea dah tak keruan. Kenapa dia tak cam badan Dhyna tadi? Sebab Dhyna dah berubah wajah ke? Aish.

"Tu. Pelajar tulah. Yang selalu cari gaduh dengan kau dalam kelas. Tomin."

Misson: Juvana ✅Where stories live. Discover now