Setibanya di rumah bakal kawan Beomie..
"Beomie, try tekan suis tu."
Taehyun membawa Beomgyu mendekati suis loceng depan rumah besar itu.
Jari telunjuk milik Beomgyu cuba menekan suis itu sekali.
DING DONG
Automatik suis itu menghasilkan bunyi.
"Hah?," Beomgyu menatap wajah Taehyun. Bunyi tadi datang dari mana?
Taehyun yang antusias dengan wajah confused anaknya menuntun tangan nya lagi menekan suis rumah, dua kali.
DING DONG DING DONG
'Eh? Berbunyi lagi!'
"Nah! Appa!" Beomgyu tidak percaya. Kedua belah tangannya di sisi kepalanya spontan. Adakah ini pertunjukkan silap mata?
"Kejap lagi pagar rumah kawan Beomie terbuka." kata Taehyun kepada anaknya. Dia mencium pipi Beomgyu yang masih kaku. Mencerna.
Hah? Silap mata lagi?
TIT TIT TIT TIT SRETTT !! - pagar auto biasalah /tebar pesona
Betul kata Taehyun, tiba-tiba sahaja pagar rumah besar itu terbuka kecil, mempelawa tetamu tak diundang masuk.
"Wah! Me-Megikk!!" Beomgyu terpana. Mulut sempitnya ternganga luas.
Mereka pun memasuki perkarangan rumah bertingkat 2 itu. Mata beomgyu bersinar apabila disebelah kirinya terdapat taman permainan kecil.
"Appa!! Nyan tuu!!" tudingnya.
"Ye Beomie. Kalau nak main, kena minta izin kawan Beomie dulu."
Pintu rumah dibuka dari dalam. Memaparkan senyuman lebar, menyambut kedatangan tetamu.
"KANG BEOMIE AAAHHHH!!", teriak tuan rumah dengan suara dolphin nya. Tanpa seurat malu, dia merampas Beomgyu dari pegangan Taehyun.
"EPP KAI, ANAK AKU BAGI BALIK", Taehyun merenung tajam pemilik suara dolphin itu yang membawa lari Beomgyu jauh dari appanya ke dalam rumah.
"NYENYE TAK BOLEHH BEOMIE AKU PUNYEEE BUUU", ejek Kai keras lalu memeluk Beomgyu erat.
Entah kenapa Beomgyu tidak memberontak..
Taehyun mengetap bibirnya. Haih.. mula dah perangai Kai yang- aish tahlah. Faham-faham lah ye?
"Beomie, nak dengan hyung ke appa Beomie?" tanya Kai + aegyo.
Sudah terang lagi bersuluh anaknya akan pilih Taehyun. Wajarlah, Beomgyu jarang membiasakan diri dengan orang asing dalam masa yang singkat. Sebagai contoh seperti yang ditunjukkan bayi kecil ini pada Aunty Yena. Layanan terpaksa.
Kesimpulannya, Beomgyu mustahil akan pilih orang luar berbanding appa kesayangan nya.
Tetapi jawapan pendek Beomgyu membuatkan Taehyun unfunctional sebentar.
"HYUNGIE!" kata Beomgyu, tidak lupa merangkul leher Kai aka first Hyungnya erat. Membelakangi Taehyun.
"OHOHOHO HAH KAU TENGOK NI HYUN? BEOMIE PILIH HYUNGIE DARI APPA NYA~~"
Ejek Kai lantas menjarakkan diri lagi dari Taehyun yang memajukan langkah pengen mengjitak dahinya.
"Beomie, appa tanya. Appa ke hyungie? Yah-!" Kai lincah mengelak agar Taehyun tidak dapat menatap mata Beomgyu.
Beomgyu teroleng-oleng ke kiri ke kanan. Jeritnya nyaring terkena jangkitan virus dolphin Kai.
"EAAKKKKKKK"
"Beomie-" -stress.
"ANIYA ! JANGAN DENGAR CAKAP APPA BEOMIE !", Kai sengaja menutup kedua telinga leper Beomgyu. Membuatkan Beomgyu menjerit-jerit lagi.
"NYANYA BOMIE TA DENGAYYY ALELELELE.", jeritnya agar Taehyun menyerah.
Dan Taehyun langsung menyerah kalah. :D
"Yelah Yelah tanak kawan Beomie lagi. Main jelah dengan kawan baru tuh" rajuk Taehyun. Dia menyandarkan dirinya di sofa. Membelakangi Beomie dan sahabat-
-bukan SAHABAT tapi MUSUH SEABAD.
Kai ketawa terbahak-bahak diikuti Beomgyu yang menjerit kegirangan. Dalam hati, dia gembira dapat menyakiti hati Taehyun.
Anuck derhaka :D
"Beomie, jom main dekat luar nak?" Kai ajak + aegyo, yang dimaksudkan playground di luar rumah.
"NYAKKK CUM HYUNGIE ~!!"
"JOM ~!!"
Kedua-dua bayi besar dan kecil itu berskip riang menuju ke pintu utama. Tinggalkan Taehyun sendirian.
Relax Taehyun :D
Be who you areeeeeeee~
Taehyun menyimpan dendam dengan musuh pertamanya.
YOU ARE READING
APPA || TaeGyu ✔️
Short Storytinggalkan jejak 🙏 nanti Beomie marah baru tau😡 start: 14.10.21 end: 07.11.21 #1 in appa #1 in short #1 in taehyun #1 in taegyu #2 in beomgyu #3 in hueningkai