+ 1k+ words dihadapan
HAH HUH HAH HUH..
URGH!!
Terdapat seorang pemuda terdampar di tepi lautan dengan basah kuyup. Mulutnya pantas meraup oksigen yang kemungkinan sahaja bakal habis.
Dia tersenyum penuh kemenangan. Ya, dia yang ingin situasi ini terjadi.
Pemuda itu meninjau kawasan yang dia pijaki itu. Dan benar, dia berjaya melarikan diri ke tempat ini semula sejak beberapa tahun yang lalu ditinggalkan.
Automatik langkah kakinya yang longlai itu berjalan ke suatu lokasi yang dapat membuktikan bahawa perkiraan nya betul 100%. Di bawah hamparan dahan besar.
"Seingatku dahan ni dah mereput. Ahh yaa, kan baru jatuh tahun ni!", fikir pemuda itu.
Tidak peduli akan dirinya yang masih basah dan kesejukan itu, dia mengangkat dahan itu dengan energy cukup-cukup makannya ke tepi agar dia mudah mencari sesuatu yang dia perlukan itu.
Setelah itu dia mengorek pasir-pasir yakni kawasan persembunyian pemiliknya dengan antusias.
'JUMPA!!'
Kotak kecil berwarna coklat kelihatan di dalam lubang pasir itu. Dia menariknya keluar dan menjatuhkan punggungnya di atas pasir tidak kesabaran.
Dia lantas membuka kotak itu. Isinya terdapat rantai 'heart shape' juga gambar seorang pemuda yang sedang menggendong bayi lelaki.
"Kang Taehyun..love..Kang Beomgyu.", bacanya perlahan.
Air matanya menitis kegembiraan.
"Finally.. I found them."
+
×
+
"Taehyun? Maafkan saya err.. saya baru perasan fon ni berdering sejak tadi. Hehe."
"Ah Gwenchana. Just nak tanya, awak ada kelas ke pagi ni?"
"Hmm kejap.." perempuan yang dalam panggilan itu sedang meninjau schedule nya sekilas, "..aa takde Tae. Saya free hari ni. Ada apa eh?"
Mendengarkan balasan dari nya, Taehyun menghembus nafas lega. Dia tersenyum tipis walaupun pemanggil itu tidak dapat melihatnya.
"Keluar jom?"
"K-Keluar? Ke?"
"I-I mean!! EKHEM!! Keluar jalan-jalan. Ajak JamJam sekali, nak?"
Jisu tertawa lepas dengan suara gugup Taehyun. Adoi.. Ingatkan nak ajak date—
Ops! Chill, Jisu. Kau ngan Taehyun takde relay yang jelas setakat ini.
"Haa.. ni mesti Beomie rindu JamJam kan?" tanyanya.
"Emm.. Lebih kurang? Haha" ,gelak Taehyun awkward.
Taehyun terpaksa memberitahu Jisu kejadian tadi pagi yang membuatnya rasa bersalah terhadap anaknya.
"Instead of bringing him to school, so why not saya bawa Beomie jumpa JamJam je dekat..pantai?"
YOU ARE READING
APPA || TaeGyu ✔️
Kurzgeschichtentinggalkan jejak 🙏 nanti Beomie marah baru tau😡 start: 14.10.21 end: 07.11.21 #1 in appa #1 in short #1 in taehyun #1 in taegyu #2 in beomgyu #3 in hueningkai