+ balik asrama 7th Nov
+ takut tak dapat complete cerita ni :)-
-
"APPA !! BEOMIE DAH PUYANG !!"
Beomgyu melepaskan kasutnya laju-laju dan berlari masuk ke apart mencari appa nya. Tetapi appa nya tidak kelihatan sejak tadi.
"Umm.. HYUNGIE !! APPA MANA ?!" jeritnya pada Kai yang berada di pintu hadapan. Sedang memasukkan kasut berkilau-kilau Beomgyu di atas rak kasut.
"Hm? Appa Tyun belum sampai?"
Beomgyu ingin menggeleng kepala tetapi tidak jadi setelah si bayi kecil terdengar bunyi pintu tandas terbuka di ruang dapur.
"Aah.. Appa Tyun di tandas hehe" balasnya pada Kai lalu berlari semula ke arahnya, memeluk erat. Ini kerana Hyungnya akan pergi bekerja sebentar lagi setelah menghantar anak Taehyun ke rumah dengan selamat.
"Bye bye Beomie~ Nanti kita jumpa lagi okeey?" kata Kai lalu mencium pipi dan dahi Beomgyu bertalu-talu membuatkan si kecil terkekek geli.
"Hyungie, nak kish sini boyeh?" Beomgyu memuncungkan bibirnya.
"Anything for you baby~" Kai mencium sekilas bibir lembut Beomie penuh kasih sayang. Bukan senang nak dapat.
"Heh. Apa tu main cium-cium anak orang?" Tiba-tiba pemuda Kang datang menarik Beomgyu ke belakang agar menjarakkan diri dari Kai.
"Nyenye Beomie yang nak~ Bukan aku~ HAHAHAHAHA" ejeknya lalu ketawa dolphinnya terkeluar lagi.
"Shht! Senyap bego. Ibu aku tido!", jerit Taehyun dalam senyap. Automatik Kai menutup mulutnya dan meminta maaf.
Setelah itu Kai pun berambus. Taehyun mengunci pintu rumahnya lalu kembali pada Beomgyu yang sedang duduk di atas kerusi meja makan. Sejak bila budak tu panjat tah aku pun tak tau.
"Appa, nak yang tuuu.." rengek bayi lelaki itu sambil menuding donat bersalut krim strawberi di dalam kotak yang belum dibuka.
"Hump! Nak kish dulu.." Taehyun mensilangkan tangannya di dada lalu wajahnya didekatkan pada wajah Beomgyu.
Beomgyu yang hairan akan sikap appanya yang jarang-jarang ditunjukkan, langsung ditepis wajah tampan Taehyun ke tepi.
"Tanak. Nak matan duyu." Beomgyu mencuba buka packaging donut itu tetapi susah amat. Taehyun hanya melihat, tidak ada niat untuk membantu.
"Nyenye Beomie tak pandai buka, macam mana nak makan?" ejek Taehyun dengan suara yang dibuat-buat. Sama seperti Kai.
Beomie menjeling hairan Appanya. Pelik lah appa dia hari ni !!
"Amboi, kecik-kecik dah pandai menjeling eh, sayang. Appa buang donat tu padan muka. Takyah makan. Jangan makan apa-apa hari ni. Kalau nak makan juga, pergi minta Hyungie beli. Appa tanak buatkan susu lagi. Tinggal je lah dengan Hyungie kesayangan Beomie tu. Jangan tinggal dengan Appa lagi." marah Taehyun panjang-lebar. Padahal ayat last tu dia sengaja ingin melihat reaksi anak itu. Dia ingatkan Beomgyu dengan senang hati menerima.
Tetapi,
"APPA HIKS !!"
"APPA TAK CAYANG BEOMIE HIKS !!"
YOU ARE READING
APPA || TaeGyu ✔️
Short Storytinggalkan jejak 🙏 nanti Beomie marah baru tau😡 start: 14.10.21 end: 07.11.21 #1 in appa #1 in short #1 in taehyun #1 in taegyu #2 in beomgyu #3 in hueningkai