Tiga minggu berada di bawah jagaan Taehyun, Beomgyu semakin berisi dan sihat. Dahulu, waktu Beomgyu dijumpai di luar rumahnya, Beomgyu kelihatan sangat tidak terurus.
Disebabkan apart Taehyun di Tingkat 3, mujurlah makhluk yang meninggalkan Beomgyu sendirian beberapa hari yang lalu tidak membiarkan si bayi terkena air hujan.
Difikirkan balik, hebat makhluk itu memilih tempat strategik untuk membuang bayi yang tidak berdosa ini. Niat sangat memanjat anak tangga menuju ke apartmen nya. Atau, makhluk itu tahu yang Taehyun sudah lama menginginkan seorang adik?
Heh, iya pun kalau tahu, sekurang-kurangnya, ketuklah pintu rumah dulu, bagi salam.
Tapi nama pun 'pembuangan anak', wujudkah makhluk yang beradab sewaktu membuang anak sendiri?
Taehyun yang sibuk mengelamun sendiri dikejutkan oleh Beomie yang naik ke atas pangkuannya. Menyandarkan kepala nya pada dada appa tersayang.
"App-Appa hiks!"
Beomie? Taehyun menatap wajah Beomgyu yang merah. Kedua belah matanya sembap dipenuhi dengan sisa air mata. Hidung kecil nya juga begitu, merah dan hingus masih meleleh. Hujung bibir manisnya seperti biasa yang membuatkan para readers bersujud syukur, melengkung ke bawah. Huwee T^T
Taehyun mengelap wajah anaknya yang masih teresak-esak kecil.
"Iya sayang? Nape ni alololo"
Beomgyu mengangkat kaki kirinya ke udara yang-
-tersepit jepit kain☹️
"Aigoo Beomie nih ade-ade je kan?", Taehyun gelakkan Beomie yang tak tau apa-apa. Jepit kain itu diambil dan dilempar jauh-jauh memasuki bakul kain dari ampaian.
Lah, rupanya kain-kain dari bakul itu semua sudah bersepah di sekeliling lantai ruang tamu. Siapa lagi kalau bukan Kang kecil Beomgyu yang sepahkan. Sksksks..
"BOMIE MIAN T^T"
Beomgyu yang kecut dengan ekspresi terkejut Taehyun melihat kain-kain itu merasa bersalah. Dia berdiri lalu tangan bayinya melingkar tak erat pada leher Taehyun.
"APPA NYOW MAYAH-MAYAH BOMIE"
"Ye, Appa tak marah pun sayang. Lain kali kemas dulu okey? Penat tau appa angkat sorang-sorang tadi. Ada Beomie tolong appa, hm?"
Beomgyu melompat-lompat di pangkuan appanya.
"OTEY NAN-TI BOMIE TUYUNG APPA ANTAT", jawab Beomgyu bersemangat, mengenggam jarinya erat. Padahal Taehyun bergurau. Mana sanggup bagi anaknya yang belum lancar berjalan dua kaki itu mengangkat bakul kain.
"Hehe. Thank you Beomie appa~", mengiyakan pertolongan Beomgyu dengan mencium hidung kecilnya geram. Beomgyu ketawa terkekek dan mencium hidung mancung Taehyun juga. Meniru perbuatannya.
"Jalan-jalan nak?"
"A-Alan-alan?", tanya Beomgyu sambil menggigit jarinya.
Taehyun menepis lembut jari yang digigit Beomgyu dan dipegangnya.
"Jumpa kawan Beomie. Nak?"
Mendengar perkataan 'kawan' membuat si kecil melonjak punggungnya gembira,
"NYAK !! CUM APPA !!" teriak nya, menarik rambut Taehyun tidak sabar.
P/S: jangan sebut 'kam' tapi 'cum' okeh :)
"Nah," dia mencium bibir Beomgyu sekilas. Beomgyu memasang wajah marah😡. Bukan ini yang Beomie maksudkan, appa !!
"Ihh!! NYOWW APPA CUM TUKAY BAJU BOMIEE"
"HAHAHA appa gurau je, jom tukar baju anak appa~ SUPER BEOMIE OFF WE GO~"
"SHIUUUUU~"
Taehyun mengangkat Beomie dalam posisi meniarap aka superman dan berlari masuk ke bilik Taehyun dipenuhi gelak-tawa anak beranak itu.
Kehidupan Taehyun semakin riuh dengan eksisten Beomgyu kecil.
YOU ARE READING
APPA || TaeGyu ✔️
Nouvellestinggalkan jejak 🙏 nanti Beomie marah baru tau😡 start: 14.10.21 end: 07.11.21 #1 in appa #1 in short #1 in taehyun #1 in taegyu #2 in beomgyu #3 in hueningkai