A kórházban

211 4 0
                                    

Körte szemszöge

Idegesen álltam a váróban. gyereket most vizsgálják. Esküszöm, hogy megölöm Nádort. Bár. Most egy kicsit megszívta.

Lilivel ketten álltunk a váróban. Ő sírt. Kicsi még ehhez baszki. Egyszer csak megcsörrent az a rohadt telefon.

-Igen?-szóltam bele unottan.

-Melyik kórház?-kérdezte Márk egyből.

-Szent István-válaszoltam.

-30 perc és ott vagyunk-szóltak bele idegesen a telefonba. Hirtelen kivágódott az orvosi szoba ajtaja.

-Elnézést uram-jött oda hozzám-beszélhetnénk?-kérdezte.

-Történt valami-kérdeztem idegesen.

-Igen is meg nem is-habozott az orvos én pedig legszívesebben bevertem volna a képét.

-Mondja már!-kiáltottam rá idegesen, ő viszont nyugodt maradt.

-Rendben. A lányt ugyebár erős ütés érte az orrán. Arra gondolom számítottak, hogy eltörik az orra.magyarázta az orvos nekem pedig minden izmom megfeszült.

-Na igen. Pár idegszalag elszakadt. Ebből következik, hogy a légzés így sokkal nehezebb lesz de... ha megműtenénk a lányt nem lenne baj-mondta az orvos. Lilivel csendben álltunk. Egyszer csak Liliből kitört a zokogás. Én idegességemben belevertem egyet a falba.

-Rohadt élet!

-Kö... Körte nyugodj le... kérlek-hallottam Kisgyerek hangját.

-Kockázatos a műtét?-szorítottam ökölbe a kezem.

-Nem-felelte az orvos-Csak egy vérszerinti szülő kéne az aláíráshoz, mivel a lány még nem nagykorú.

-Hamarosan megérkezik-válaszoltam.

-Addig is...-kezdte a doki-el kéne mondani a lánynak.

-Megyek-sóhajtottam. Gyerek bekötött orral ült a vizsgálóban. Fátyolos tekintettel nézett fel rám Gyerek.

-Na?-vonta fel a felrepedt szemöldökét.

-Gyerek... szeretnék mondani valamit-hajtottam le a fejemet.

-Baj van-jelentette ki Gyerek.

-De... megoldható-próbáltam megnyugtatni.

-Mi a bajom?-kérdezte idegesen.

-Az orrtörésed miatt valami szarság miatt nehezebben tudod venni majd a levegőt de... megoldható a probléma ha... megműtenek--fejeztem be a mondatot.

-Mi?! Nekem nem kell műtét!-akadt ki teljesen.

-Gyerek, ha nem műtenek meg nem tudsz majd lélegezni se...-próbálkoztam sikertelenül.

-Nem! Felesleges! Mi lesz utána! Ugyanúgy Márk nélkül, iskolában, kinéző tekintetekkel! Semmi nem lenne már az életemben! Teljesen fölösleges lenne! Semmi nincs már itt nekem!-kiabált. Elsírta magát. Nem boldog és jobban belegondolva... Márk volt az egyetlen biztos pont az életében.

Bassza meg! Megölöm Márkot!

-Gyerek kérlek... Gondolj Lilire! Anyukádra! A barátaidra! Szard le Márkot! Foglalkozz másokkal!-sétáltam oda hozzá. Megfogtam az állát, hogy a szemembe tudjon nézni- Kérlek Gyerek. Másokkal foglalkozz! Márk egy barom-győzködtem. Láttam, hogy elgondolkodik.

-Oké. Egy feltétellel-nézett fel rám.

-Mi az?

-Ha Lili ott lesz ha felkelek. Egyedül ő.

-Kisgyerek?-kerekedett ki a szemem.

-Igen. A húgom-bólintott.

-Rendben van-sóhajtottam. Hirtelen Lili kiabálását hallottam meg kintről.

-Hogy mi a baj? Hogy mi a baj? Az egész a te hibád! Az egész! Én kapcsoltam és kirohantam. Lili Márk előtt állt könnyes szemmel.

-Lili...-próbált magyarázkodni Márk.

-Ne Lilizz nekem! Minden a te hibád hallod! Minden!-lökdöste Márkot. Márk nem csinált semmi csak lehajtott fejjel állt.

-Körte, igaz az amit Lili mond?-kérdezte Gyerek anyja könnyes szemmel. Nem mondtam semmit csak bólintottam.

-Hogy reagált?-emelte fel a fejét.

-Kötött egy kompromisszumot.

-Mit?-kérdezte György.

-Azt szeretné, hogy... Lili legyen mellette ha felkel-mondtam.

-É..én?-döbbent le.

-Igen.

Egyszer csak megjelent az orvos.

-Elnézést... ki a vérszerinti szülő?

-Én!-ment oda Gyerek anyja.

-Engedélyezi a műtétet?-tartott felé egy papírt.

-I...Igen-dadogott feszülten. Aláírta a papírt.

-Mikor esedékes?-érdeklődött Márk feszülten.

-2 óra múlva. De... 3-an maradhatnak-nézett a... viszonylag nagy társaságunkra.

-Egyértelműen maradunk a hugunkkal-lépett elő a  Aszád. Meg még a jó édes anyjukat!

-Felejtős-szólt közbe mindenki.

-Há mé'? -akadt ki Bogyó.

-Mert barmok vagytok-felelt vissza Daniella csípőből.

-Kik maradnak?-kezdett elfogyni az orvos türelme.

-Lili, Gyerek anyja és én-adtam le az infót az orvosnak.

-Én miért nem?-emelte fel a hangját Márk.

-Mert jelenleg te vagy az utolsó ember akit látni akar!-kiabált rá Lili.

-Nyugodj le. Gyere ide-invitálta magához Evelin. Átölelte Lilit aki kicsit lehiggadt.

-Hol van most Beki?-állt Daniella az orvos elé.

-Abban a szobában-mutatott az egyik kórterem felé.

Besiettünk a terembe. Ott feküdt. Fátyolos tekintettel. Nem mondott semmit.ű

Megtört volt. Nagyon megtört.

By: T

Bexi ff-Mi lesz most?Where stories live. Discover now