Pohled Lucky
Objevila jsem se na zádi Černé Perly. Byla noc a byli jsme poblíž ostrova. Ani nevím u kterého. Pak jsem uslyšela známý hlas: ,, Dvanáct bylo jich a v truhle nebožtík jo hoho. Flaška plná rumu, ďábel a chlast, rozpáral jim břicha jo hoho. Flaška plná rumu haha."
,, Nádherný zpěv," řekla jsem a usmála jsem se.
,, Lucie! To není možné," řekl Gibbs a objal mě.
,, Očividně je. Kde je Jack?"
,, Brzo tu bude."
Náhle vzduch prořízl zvuk pistole. Došla jsem k zábradlí a viděla jsem Jacka, jak pluje v ... rakvi?! Dobrý člun Jacku, velmi originální nápad. Rychle jsem se schovala za zbytek posádky a chtěla jsem ho překvapit. Jack vylezl na palubu a něco řekl Gibbsovi a podal mi nohu toho chudáka v rakvi. Chtěla jsem se ukázat, ale posádka zatarasila Jackovi cestu. Očividně měli jiný názor na ten kus látky, který on bral jako poklad.
,, Kapitáne, posádka a tím myslím i sebe, očekávala něco blištivějšího," řekl Gibbs.
,, Blištivějšího? Myslíte si, že starej Jack nejedná ve vašem zájmu," začal Jack. Do řeči mu skočil jeden z posádky:
,, Všude nás pronásleduje královské námořnictvo."
Marty dořekl: ,, A hurikány."
,, Možná má Jack strach," řekla jsem jízlivě. Jack se na mě nevěřícně podíval.
,, Vítej zpět Lucie," usmál se a už chtěl něco říct, když mu Jack vzala ten drahocenný kus látky a utíkala pryč. Kdosi po ní střelil a látka zůstala na palubě. Marty jí zvedl a řekl udiveně:
,, Je to klíč!"
,, Omyl je to něco lepšího, řekl Jack, ,,je to nákres toho klíče."
,, To je jako lepší, než skutečný klíč," řekl kdosi z posádky a já se málem začala smát.
,, Když je klíč, tak musí být i truhla," řekl svoji domněnku Gibbs.
,, Pánové( a dámo, řekl mým směrem) co takové klíče dělají?"
Řečnická otázka od Jacka? To je novinka.
,, Klíče něco otevírají," řekl někdo za mnou.
,, Takže budeme hledat to co ten klíč otevře," řekl nadšeně Gibbs a zbytek posádky souhlasně zamručel.
,, Nechci do toho zasahovat, ale proč budeme hledat truhlu bez klíče? To je jako bychom pluli s plachtami bez větru," řekla jsem. Jack se na mě uznale podíval a pak odešel do kajuty. Ještě než v ní zmizel se na mě otočil: ,,Vítej zpět důstojníku."
Když zmizel otočila jsem se na Gibbse, Martyho a Cottona.
,, Jak dlouho jsem byla pryč?"
,, No, šest měsíců," odpověděl Marty. Kývla jsem hlavou ke kajutě kapitána.
,, Je pořád tak divný?"
,, Jack je pořád Jack. Ty jsi se ale změnila," řekl Gibbs a usmál se.
,, Jak změnila?"
,, Nejsi ta vyděšená holka, jako před šesti měsíci."
,, Aha, tak to jo."
Chvilku jsme se ještě bavili a pak jsme se vydali spát.Probudil mě až křik. Poznala jsem ten hlas. Byl to Jack. Posádka, včetně mě, vyběhla na palubu a začala chystat zbraně. Našla jsem Gibbse a Jacka.
,, Co se děje Jacku, co na nás útočí," ptal se ho Gibbs.
,, Nic...," vydechl Jack. Jestli si myslel, že mu to uvěříme tak se zpletl. Náhle se objevila opice a hodila Jackův klobouk do moře.
,, Jackův klobouk! Obraťte loď," vykřikla jsem.
,, Ne, plujeme dál."
Zarazila jsem se. Vždy se staral o svůj klobouk.
,, A jaký je kurz kapitáne," zeptal se Marty.
,, Kurz? Ehm pevnina!"
Stoupla jsem si k zábradlí vedle Gibbse a Martyho.
,, Všiml sis jak se teď kapitán chová divně. Divně."
,, Je to špatný znamení, když Jack Sparrow nezná kurz" řekl Gibbs. Já jenom sledovala moře a pak se rozhodla jít do kajuty kapitána.Vešla jsem do kajuty bez zaklepání. Jistě, mohla jsem zaklepat. Uviděla jsem Jacka jak stojí nad mapami a kouká se na svoji obvázanou ruku.
,, Jacku?"
Tázaný leknutím nadskočil a schoval ruku za zády.
,, Lucie, co tady děláš?"
,, Přišla jsem se zeptat ještě ohledně kurzu. Podle příznivého větru budeme u nejbližšího ostrova zítra ráno."
Jack se pousmál a napil se rumu. Pak se otočil zpět na mě.
,, Nebyla jsi tu šest měsíců, ale pořád se chováš jako by jsi tu byla od malička."
Koukala jsem se na Jacka. Něco na něm bylo jiné. Pak jsem se odvážila zeptat: ,,Co se stalo s Jacobem? Žije ještě?"
,, Jeho loď se potopila dva týdny po té, co jsi zmizela," řekl a znovu se napil rumu. Nevěděla jsem jestli je ještě při smyslech. Došla jsem k němu a vytrhla mu láhev z ruky.
,, Přestaň už pít Jacku!"
Jack na mě vytáhl pistoli.
,, Vrátíš mi rum a odejdeš z kajuty. Kapišto?"
,, Ano...kapitáne," řekla jsem a dala rum na stůl. Pak jsem se otočila ke dveřím a pomalu jsem odešla.
ČTEŠ
PIRÁTI Z KARIBIKU 2 ( pokračování knihy Piráti z Karibiku: Pozdrav z Narnie)
FantasyMísto Narnie znovu k pirátům! Právě začíná doba, kdy jsou piráti loveni jako zvěř. Dokáže se Lucka znovu zapojit mezi piráty?